• Bramster17
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-10-2023
Sorry nog een topic van mij :$!

Bij familie zat ik gister even aan de computer .. Neefje was aan het gamen waarna internet even weg was gevallen en hij de computer opnieuw ging opstarten..
De pc sloot normaal af, echter toen de computer opnieuw moest opstarten deed de computer niks..
Het lampje onder de start-up knop bleef knipperen en de computer maakte een "piep" geluid..
Deze toon bleef ook alsmaar herhalen, en e pc deed daarna niks.. De reset knop maakte geen verschil uit en hij heeft de pc uitgedrukt..
Daarna heeft hij een paar minuten gewacht en opnieuw de pc aangezet waarna alles weer goed werkten!
Hij zei mij dat dit al vaker was gebeurt..
Iemand een idee waar dit aan kan liggen :$?
Heb het maar in dit forum gezet, wist niet onder welk forum het anders te plaatsen O-) !
Danku mensen O-) !!

Bram ;)

Verwijderd

Bramster17 schreef op maandag 05 april 2010 @ 11:08:
Sorry nog een topic van mij :$!

Bij familie zat ik gister even aan de computer .. Neefje was aan het gamen waarna internet even weg was gevallen en hij de computer opnieuw ging opstarten..
De pc sloot normaal af, echter toen de computer opnieuw moest opstarten deed de computer niks..
Het lampje onder de start-up knop bleef knipperen en de computer maakte een "piep" geluid..
Deze toon bleef ook alsmaar herhalen, en e pc deed daarna niks.. De reset knop maakte geen verschil uit en hij heeft de pc uitgedrukt..
Daarna heeft hij een paar minuten gewacht en opnieuw de pc aangezet waarna alles weer goed werkten!
Hij zei mij dat dit al vaker was gebeurt..
Iemand een idee waar dit aan kan liggen :$?
Heb het maar in dit forum gezet, wist niet onder welk forum het anders te plaatsen O-) !
Danku mensen O-) !!

Bram ;)
Nee, geen idee waar dit aan kan liggen. De omschrijving van het probleem is ook niet heel erg duidelijk :)
Pieptonen bij het booten duiden in elk geval op hardware problemen, vaak hoor je aan het type 'piep' welk probleem het is (geheugen stuk, mobo stuk, videokaart etc.). Zou in dit geval een voorbode kunnen zijn van een defecte pc in de nabije toekomst.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 11:14 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:14

job

Aan de hand van de piep kan je horen wat er aan de hand is. zonder deze code kunnen we je lastig helpen, zeker als je de pc niet bij de hand hebt nu.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Het is het handigst als je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorneemt en deze stap voor stap doorloopt. Aan het einde weet je dan precies welk onderdeel (hardware of software) er verantwoordelijk is voor het probleem.

Mocht je ergens niet uit komen, dan raad ik je aan om, zoals XeNeRgY ook al aan geeft, om het probleem duidelijker te omschrijven. Helaas missen we nu teveel informatie om precies aan te kunnen geven wat er aan de hand is. En dan krijg je alleen maar giswerk van de Tweakers hier. Kun je die piep-toon beschrijven? Wat voor hardware hebben we het over? (Merk/model/type van alle relevante onderdelen vermelden aub).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Bramster17
het is een herhalende piep toon die ong een halve tot een volle seconde duurt.. Het geluid komt niet over de speakers maar uit de kast zelf. De toon herhaalt zich precies na weer een seconde ongeveer weer..
Dit iets behulpzamer :$?

Zou het kunnen zijn dat hij uren lang achter de pc zit GTA IV te doen?
Hun specs voor zover mij bekend:
Intel i5 750
4Gb DDR3
MSI moederbord
Sparkle 9600GT 1Gb Passive Cooled

Verwijderd

Bramster17 schreef op maandag 05 april 2010 @ 11:19:
het is een herhalende piep toon die ong een halve tot een volle seconde duurt.. Het geluid komt niet over de speakers maar uit de kast zelf. De toon herhaalt zich precies na weer een seconde ongeveer weer..
Dit iets behulpzamer :$?

Zou het kunnen zijn dat hij uren lang achter de pc zit GTA IV te doen?
Hun specs voor zover mij bekend:
Intel i5 750
4Gb DDR3
MSI moederbord
Sparkle 9600GT 1Gb Passive Cooled
Het gaat dus om hoe de toon klinkt. Oftewel is het lang-kort-kort of lang-lang-kort etc? Wellicht kun je dit posten als het nog een keer voorkomt, het is zo erg moeilijk in te schatten wat het probleem is.

• Bramster17
Okeej.. Einde van de week ben ik weer daar, dus hopelijk maakte de pc daar dan de zelfde piep..
Maar het is namelijk niet altijd dat de computer deze toon maakt..
Uit mn hoofd was het een piep toon die elke keer even lang duurt met een korte pauze van een seconde er tussen.. maar dat kan ook anders zijn!
Hopelijk volgende week meer info dan, dank tot dusver :)

Verwijderd

Mijn mobo piepte ook soms omdat hij geen VGA kaart kon detecteren.
Ik wist nog niet dat mijn GTX langzaam kapot ging. Zo`n 8 weken later en GTX dood.
Ik weet dus niet of dit jou probleem is.

Misschien is het een warmte probleem?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ook hier: het is de bedoeling op GoT dat je eerst (mbv de hulpmiddelen die we bieden) doet wat je zelf komt voordat je een topic opent. Niet dat je een topic zonder info of inzet opent en dan vraagt of wij stap voor stap alles wat we al in FAQs en troubleshooters gezet hebben voor je voorkauwen.

Daarom gaat dit topic ook dicht.

Als je einde van de week bij die neef bent gewoon stap voor stap Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen. Het kan daarbij handig zijn om onderdelen bij de hand te hebben die je uit kunt wisselen. Aangezien je in je andere topic aangeeft ook een Core i5 te hebben, is het verstandig om die PC mee te nemen als je erheen gaat.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.