Apple iPad binnen een dag al gejailbreakt

Pagina: 1
Acties:

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Topicstarter
In: nieuws: Apple iPad binnen een dag al gejailbreakt.
Het gaat om een zogeheten untethered-jailbreak, waarbij geen hulp van andere apparaten nodig is om de jailbreak te laten werken als de telefoon opnieuw wordt aangezet.
De iPad is geen telefoon, de iPhone is dit wel. Lijkt wel of deze regel rechtstreeks via CTRL+C/CTRL+V is overgenomen uit de Pwn2Own berichtgeving m.b.t. de nieuwe iPhone exploit ;)
Het gaat om een zogeheten untethered-jailbreak, waarbij geen hulp van andere apparaten nodig is om de jailbreak te laten werken als de iPad opnieuw wordt ingeschakeld.
... klinkt bijvoorbeeld al een stuk beter ;)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:24
En zoals ik hier al zei: 'Exploit Safari kan voor jailbreak iPhone-OS zorgen'

De gebruikte exploit is nog steeds die van 'comex', en die heeft helemaal NIETS met Pwn2Own te maken (en betreft ook geen Safari exploit).

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-02 12:02
Thralas schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:07:

De gebruikte exploit is nog steeds die van 'comex', en die heeft helemaal NIETS met Pwn2Own te maken (en betreft ook geen Safari exploit).
Daar verbaasde ik me ook al over inderdaad, want alles wat op Pwn2Own bekend wordt gemaakt gaat toch eerst via Apple en wordt daarna pas publiek dacht ik? Dan zou MuscleNerd het ook niet kunnen weten.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:24
Klopt. Niemand heeft de details over die exploit, behalve de ontdekkers, ZDI en Apple. En zodra 'ie bekend wordt krijg je er meteen een gratis iPod/iPhone/iPad-update bij van Apple.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 14:56
mindcrash schreef op maandag 05 april 2010 @ 10:45:
De iPad is geen telefoon, de iPhone is dit wel. Lijkt wel of deze regel rechtstreeks via CTRL+C/CTRL+V is overgenomen uit de Pwn2Own berichtgeving m.b.t. de nieuwe iPhone exploit ;)
Kan je verzekeren dat dat niet het geval is, gewoon een vergissing ;) Inmiddels fixed.
Thralas schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:07:

Pwn2Own-hack weggehaald, inderdaad 2 exploits door elkaar gehaald.

Ik ben helemaal geen stagiair