[DNS/SyGate]wel pingen, niet internetten

Pagina: 1
Acties:

• Kresh
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-03 09:27
He guys,

ik zit met een probleem en ik hoop hier wat hulp te ontvangen:
Ik heb thuis een klein netwerkje waarmee ik inet wil delen.
Server:
P90 Windows 95 met 2 netwerkkaarten
Client:
Windows 98 se

anyway: ik heb dus Sygate geinstalleerd (ook winroute/wingate geprobeerd, maar die krijg ik al helemaal niet aan de praat)
Nu is het zo:
de computers kunnen elkaar allebei zien over het netwerk. Op de server kan ik gewoon internetten, zonder problemen.

Op de client kan ik alle inet adressen pingen (dus bv www.tweakers.net wertk perfect)
MAAR als ik dan via IE erheen wil krijg ik een 'Page cannot be displayed error'.
Ik kan dus geen enkele site bezoeken en trouwens ook niet icq'en of irc'en ofzo...

Ik denk zelf dat dit met m'n dns instellingen te maken heeft, maar die staan (zover ik weet) goed, komen de instellingen:
Server:
ip: 192.168.0.1, subnet 255.255.255.0
gateway leeg, dns instellingen van provider

Client:
ip: 192.168.0.2, subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1, dns instellingen van provider

Dat was het wel zo'n beetje. Ik hoop dat iemand kan helpen. O ja, ik heb wel gesearched, maar kon niet echt iets vinden wat op mijn probleem lijkt.

Alvast bedankt, Kresh

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:43

Laguna

Connaisseur

OK Misschien kan ik je helpen het heeft namelijk al meer mensen geholpen die dit soort probleem hebben. Probeer nadat je verbinding heb gemaakt de service opnieuw te starten dus met de sygate manager stop drukken yes clicken en daarna weer start als het goed is kan de client nu wel alles doen.
Hoop dat het werkt.

Greetz

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Verwijderd

Ik had deze week het zelfde probleem met sygate3 wat normaal anders wel gewoon werkte. Met sygate4 werke alles weer prima.

• Kresh
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-03 09:27
Laguna: tnx
hij doet het weer, hartstikke bedankt..

(misschien in het vervolg maar eerst gaan slapen en de volgende dag weer verder kloten :z)

Anyway: Tnx