He guys,
ik zit met een probleem en ik hoop hier wat hulp te ontvangen:
Ik heb thuis een klein netwerkje waarmee ik inet wil delen.
Server:
P90 Windows 95 met 2 netwerkkaarten
Client:
Windows 98 se
anyway: ik heb dus Sygate geinstalleerd (ook winroute/wingate geprobeerd, maar die krijg ik al helemaal niet aan de praat)
Nu is het zo:
de computers kunnen elkaar allebei zien over het netwerk. Op de server kan ik gewoon internetten, zonder problemen.
Op de client kan ik alle inet adressen pingen (dus bv www.tweakers.net wertk perfect)
MAAR als ik dan via IE erheen wil krijg ik een 'Page cannot be displayed error'.
Ik kan dus geen enkele site bezoeken en trouwens ook niet icq'en of irc'en ofzo...
Ik denk zelf dat dit met m'n dns instellingen te maken heeft, maar die staan (zover ik weet) goed, komen de instellingen:
Server:
ip: 192.168.0.1, subnet 255.255.255.0
gateway leeg, dns instellingen van provider
Client:
ip: 192.168.0.2, subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1, dns instellingen van provider
Dat was het wel zo'n beetje. Ik hoop dat iemand kan helpen. O ja, ik heb wel gesearched, maar kon niet echt iets vinden wat op mijn probleem lijkt.
Alvast bedankt, Kresh
ik zit met een probleem en ik hoop hier wat hulp te ontvangen:
Ik heb thuis een klein netwerkje waarmee ik inet wil delen.
Server:
P90 Windows 95 met 2 netwerkkaarten
Client:
Windows 98 se
anyway: ik heb dus Sygate geinstalleerd (ook winroute/wingate geprobeerd, maar die krijg ik al helemaal niet aan de praat)
Nu is het zo:
de computers kunnen elkaar allebei zien over het netwerk. Op de server kan ik gewoon internetten, zonder problemen.
Op de client kan ik alle inet adressen pingen (dus bv www.tweakers.net wertk perfect)
MAAR als ik dan via IE erheen wil krijg ik een 'Page cannot be displayed error'.
Ik kan dus geen enkele site bezoeken en trouwens ook niet icq'en of irc'en ofzo...
Ik denk zelf dat dit met m'n dns instellingen te maken heeft, maar die staan (zover ik weet) goed, komen de instellingen:
Server:
ip: 192.168.0.1, subnet 255.255.255.0
gateway leeg, dns instellingen van provider
Client:
ip: 192.168.0.2, subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1, dns instellingen van provider
Dat was het wel zo'n beetje. Ik hoop dat iemand kan helpen. O ja, ik heb wel gesearched, maar kon niet echt iets vinden wat op mijn probleem lijkt.
Alvast bedankt, Kresh