Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ontoegankelijk systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik zit met een problematische Packard Bell sj51 met Vista Home Premium:

De computer boot normaal, maar na het welkomstscherm blijft het beeld zwart met een beweegbare muispointer. dit gebeurt zowel in safe mode als in de normale modus. Met 5xshift kan ik het plaktoetsscherm oproepen, waarbij ik met de link die ik kan volgen een scherm kan openen waarin ik iets in de adresbalk kan typen (dit lukt alleen in de normale modus, in safe mode wordt de link niet gevolgd).
Ik kan door de HDD navigeren, maar kan geen toepassingen starten (bijvoorbeeld taskmanager)
Soms start de computer na verloop van tijd dusdanig op dat het bureaublad tevoorschijn komt, maar ook daarbij kan ik de taakmanager niet oproepen of toepassingen starten. Ook progjes via USB pikt hij niet.

ik zou graag de computer willen herstellen, zonder mijn gegevens kwijt te raken. Het overplanten van de HDD wil ik zo ver mogelijk uitstellen.
Ik heb al diverse systeemherstelpunten geprobeerd, evenals de recovery CD (zonder optie opnieuw installeren dan)

Any suggestions?

EDIT:
Problem solved. Na veel speurwerk kwam ik bij toeval op een ander forum waar ze de oplossing hadden: het bleken corrupte log bestanden, waarbij ik de map van de logs (in windows/system32) heb gerenamed en een schone map heb aangemaakt. Dit alles via de command line die toegankelijk was met een vista installatie cd!!!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 11:38 ]