Mijn unit terug gestuurd, zeer teleurgesteld in het product...

had dan ook wel verwacht dat AC Ryan een volwassener product op de markt zou zetten met de kennis die ze reeds hebben met de andere modellen en succesvolle firmware updates die ze voor die types uitgebacht hebben.
Aantal problemen waar ik tegen aan liep met deze mediaplayer;
- Geen hogere resolutie dan 480p, kon in de configuratie alleen wisselen tussen 480p and AUTO. Op AUTO werd video alleen weergegeven op 480p (op mijn Sony 40W5500 tv, nooit problemen gehad met mijn huidige player; WD TV).
- Geen ondersteuning SRT ondertitel bestanden (via UPnP, waarschijnlijk nvt met NFS)
- Geen ondersteuning ISO bestanden (via UPnP, waarschijnlijk nvt met met NFS)
- Zeer slechte response afstands bediening
- Nog geen nieuwe firmware op de AC Ryan support site zoals beloofd
- Geen audio passthrough via HDMI
- In mijn geval geen ontvangst free-to-air signalen
- Zeer spartaanse menustructuur (met dank aan de bekende/beruchte Realtek chip ;-) )
Mijn keuze voor de AC Ryan was mede gebaseerd op het feit van de aanwezige opname mogelijkheden, echter gezien de matige reactie op diverse internetfora over de kwaliteit van de (analoge) ontvangst had ik nog maar geen moeite in gestoken om een HD in te bouwen en dit te testen, naast de klachten die ik al had.
Als laatste, maar zeker niet de minste reden, heeft AC Ryan aangekondigd dit product in een nieuwere revisie op de markt te gaan brengen met een andere versie van de Realtek chip, zie ook bijgaand topic op het MPC Club forum;
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=23875
Overigens inmiddels iets genuanceerd, inmiddels blijk AC Ryan de moeite te nemen klanten die reeds een DVR-HD hebben gekocht de unit om te laten ruilen zonder extra kosten voor de nieuwere versie, zie wederom het forum van MPC club;
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=23908
Voor mij te laat, mijn unit is terug naar Mobile-Harddisk (met een pluim voor hun service en übersnelle response op vragen en opmerkingen

) en ik ga op zoek naar een Sigma gebaseerde player, wellicht toch de PCH C-200...