sqlite 3 draait maar niet met Dev-C++; linker error

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag wat data in een sqlite database kunnen inlezen en wegschrijven met C++. Ik werk met Windows XP Pro, maar eenmaal het werkt, zou dit op een linux platform moeten draaien.

Wat dacht ik dat je moet doet:
1) dev-C++ gedownload (v4.9.9.2)
2) dev-C++ update met webupdate uitgevoerd: sqlite 3.6.22, MinGW, ... geïnstalleerd
3) Nieuw project aangemaakt: hello world => werkt perfect
4) Nieuw project aangemaakt
5) http://www.sqlite.org/quickstart.html
quickstart-programma'tje(onderste) gekopieerd en in dev-C++ geplakt.

6) Compile+run(F9): [linker error] undefined reference to 'sqlite3_open', ..., 'sqlite3_close'

Ik heb een flauw vermoeden dat er iets niet goed gelinkt wordt. Op google vond ik ook niet direct een oplossing. Jullie?
Zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt!

wat heb ik ook al eens geprobeerd:
sqlite3.c (one-file broncode) bij mijn project toegevoegd, maar dan heb ik 498 error's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je moet de lib includen. Er staat een dll op de site. Daar kun je met implib een .lib file met de exports uit extraheren. Vervolgens zorgen dat je de goede calling convetion gebruiken.

echter

SQLite Download Page:
sqlite-amalgamation-3_6_23_1.zip
(1.07 MiB) This ZIP archive contains all preprocessed C code combined into a single source file (the amalgamation). This is the recommended way of acquiring the SQLite source code. It is suggested that you use this packing option unless you have a compelling reason to use one of the other packaging options below.
die ene c file gebruiken (C, dus niet c++!!!) is de juiste oplossing lijkt me. heb je hem wel als C en niet als C++ gecompileerd?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he: het is idd compilen als C file dat de oplossing blijkt te zijn ;)

Voor mensen dien willen weten hoe je dit instelt:
Project > Project options > Files
Je bestand selecteren en vinkje voor 'compile as C++' weghalen

Bedankt voor de tip!