5770 vapor-x met blauwe pcb?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• one2gfx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-11-2018
sAvonds allen,

Een week geleden, heeft een Canadese vriend op aanraden 2 5770 vapors aangeschaft, maar deze plankjes zijn 2inches korter en de pcb is blauw?
Nou ben ik hier gaan zoeken en natuurlijk ook met mijn googel vriend, maar ik kan nergens ontdekken(totaal geen info te vinden) of er technisch ook een verschil is tussen die van mij en de mysterieuze blauwe planken.

Ik heb wel een artikel gevonden, waar ook deze verbazing aan het licht kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
De reference PCB van een 5770 is zwart. Korte conclusie is dus dat Sapphire een nieuwe PCB voor deze kaarten heeft. Mogelijk dat ze de reference-PCB van de 5750 ervoor gebruiken. Die is namelijk ook blauw.

Wat rest is de vraag of er een performance verschil merkbaar is...

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• one2gfx
kalizec schreef op zondag 04 april 2010 @ 23:10:
Wat rest is de vraag of er een performance verschil merkbaar is...
Dat vraag ik mij ook af, dit te meer omdat de plank een stuk korter is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Geen performanceverschil maar de custom boards van Sapphire hebben over het algemeen goedkopere voltageregulatoren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
one2gfx schreef op zondag 04 april 2010 @ 23:13:
Dat vraag ik mij ook af, dit te meer omdat de plank een stuk korter is ?
Zoals gezegd, is goed mogelijk. Punt is dat je daar alleen achter komt als je van beide een goede foto hebt van de achterkant. In principe is er geen reden waarom het niet zou kunnen, beide bevatten een Juniper GPU (Pro en XT) en die zijn pin-compatible.

Of er kwalitatief nog verschillen zijn tussen die PCB's....

Ook daarvoor moet je weten wat de verschillen zijn tussen die twee PCB's (ik heb hier (helaas) geen setje liggen....).

Meest waarschijnlijke is dat de standaard HD5750 minder stroom behoeft en dus ook iets krapper zit qua VRM-circuits. Als dit het geval is, is de volgende vraag of Sapphire dan duurdere componenten gebruikt heeft in combinatie met de HD5750 PCB of dat ze de reference-VRM van de HD5750 hebben gebruikt. Het laatste zou kwalijk kunnen zijn.

Conclusie is dat er voor antwoorden echt foto's nodig zijn. Als je die kunt zoeken/vinden/posten wil ik wel mee speculeren over wat er veranderd is en hoe.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• one2gfx
Let op het gaat hier over de 5770 ;)

Hij heeft wel een video op youtube waar hij de achterkant laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Unexist
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 22:13
Ik heb er sinds zaterdag zo'n blauwe bij.
Maar de prestaties in crossfire zijn echt slecht, met 1 kaart zijn de prestaties beter :?

Heb al verschillende drivers geprobeerd, maar geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Mr. Unexist schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:09:
Heb al verschillende drivers geprobeerd, maar geen resultaat.
Het hoeft dan ook niet direct aan de drivers te liggen. Als je bijvoorbeeld een mobo hebt dat niet geschikt is voor CrossFire zoals bijvoorbeeld de pricewatch: Asus P7P55D (tweede PCIe 2.0 x16 slot is een PCIe 2.0 x16 slot met de bandbreedte van een PCIe x4 slot die ook nog de bandbreedte moet delen met USB en S-ATA appratuur via de DMI interface) dan is het vrij logisch. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jup. Bij bepaalde moederborden die eigenlijk niet 2x PCI-E kaarten horen te draaien en het toch doen, dan krijg je last van ellende als microstuttering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Unexist
Mijn mobo is een MSI P55-GD65, deze is wel geschikt voor crossfire (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Unexist
Weet je dan misschien ook wat het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Je zit hier wel iemand anders z'n topic te kapen he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Unexist
>:) ooh ja sorry, zal anders wel ff een nieuwe openen..... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• one2gfx
Naja kapen , niet helemaal misschien, ik heb zelf 2 5770 vapors(zwarte pcb) in cf op een p55 gd65 zonder enkel probleem of performance verlies.
Misschien toch iets te maken met de blauwe versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Je denkt echt dat ze zo maar slechte videokaarten verkopen? Zonder dat het iemand op zal vallen?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• one2gfx
Nee natuurlijk verkopen ze geen "slechte" kaarten, dat beweer ik ook niet, maar het is toch vreemd dat er nu 2 versies van zijn waarbij de zogenaamde blauwe versie een stuk korter is als de zwarte dus de layout er ook anders uitziet, en er dus andere componenten worden gebruikt of iig in een andere layout.

Het lijkt mij wel dat de specificaties vrijwel identiek zouden zijn, maar wel bv een andere bios genieten om maar iets te noemen.
Pagina: 1