Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb dit weekend een nieuw moederbord ingebouwt genaamd de Asus P5Q Premium.
Nu wil ik deze overclocken maar ik kom er maar niet aan uit hoe ik dat moet doen. Heb al vanalles geprobeerd maar het lukt maar niet de BIOS overclock te krijgen. Ook loopt alles nog niet zo soepel en snel als ik verwacht had.

Hiervoor had ik de MSI P45.

Ik ben ook opzoek naar software overclock voor de CPU met dit moederbord.

* Kan iemand me hier mee helpen?

Mvg,
Mr.Dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je wel iets aangezet zoals Advanced settings oid in de BIOS ? Meestal moet je eerst iets aanzetten om de OC settings te unlocken.

Verder wel een herinstallatie van Windows gedaan ? Het OS vind het meestal niet zo leuk als ie opeens een ander moederbord heeft. En ook wel alle drivers geinstalleerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 15:04
De P5Q premium is een uitstekend bord om mee te overclocken. Hoe bedoel je dat je er niet aan komt om dit te doen? Wat gebruik je verder voor software hardware? Iets meer details aub :).

[ Voor 4% gewijzigd door __1337__ op 04-04-2010 21:16 . Reden: typo ;D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag Windows Vista Home Premium geïnstalleerd, dus daar ligt het niet aan.
Alles is unlocked qua OC, ze hebben een apparte tab in de BIOS wat betreft OC.

Maar alles loopt nog niet snel en soepel + ik weet niet wat te change dat de overclock veroorzaakt..
Alles staat nu nog op Auto en toen ik 1 optie op manual zette en zelf de CPU ratio in kon stellen. FSB ging hij van 3.00Ghz naar 2.00Ghz??

+ er stond bij CPU Ratio Settings (min=06.0 - max= 09.0) Maar geen idee wat dat betekend????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
__1337__ schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:14:
De P5Q premium is een uitstekend bord om mee te overclocken. Hoe bedoel je dat je er niet aan komt om dit te doen? Wat gebruik je verder voor software hardware? Iets meer details aub :).
Als software: niets meer dan normaal. Games, Logitech software van muis+headset. Gewoon de normale dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Ja ik bedoelde ook hardware ;)..

Moederbord, cpu, geheugen etc.......

[ Voor 38% gewijzigd door __1337__ op 04-04-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord: Asus P5Q Premium
Geheugen: 4GB
CPU: Q9650 @ 3.00Ghz Intel
Videokaarten: Nvidia Geforce 9800&8600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Oke nu zijn we alweer wat verder, maar wat wil je nu precies overclocken dan? Je bent niet echt specifiek met je vraagstelling. Overclocken via de bios lukt niet, wat lukt niet? Wat heb je geprobeerd dan? Heb je de O&T FAQ al doorgelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
+ er stond bij CPU Ratio Settings (min=06.0 - max= 09.0) Maar geen idee wat dat betekend????
Je wil overklokken, maar je hebt geen idee wat dat voor soort setting is. Dan krijg ik toch sterk het idee dat je niet genoeg van OC'en afweet om het te gaan doen.

Lees eerst eens de FAQ en zoek een goede overklok guide op. Als je dan begrijpt waar je mee bezig bent kan je gaan overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hiervoor met mijn MSI moederbord mijn CPU OC van 3.0 naar 3.8.

Maar Asus heeft bij dit moederbord nu een apparte afdeling wat OC betreft en daar kan ik geen wijs uit. Ik verhoog de FSB enzo en ipv van naar 3.8 bijv te gaan gaat hij naar 2.00

En hoe alles werkt met Vcores etc etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 08:35
jij wil dus zegge dat je op je msi bord een overclock had naar 3.8 zonder van vcore af te weten?????
Dan heb je grote kans dat je je CPU hebt beschadigd op je oude bord... waarom heb je zoiezo een nieuw p45 bord gekocht als je dit al had? en welk msi bord was het precies. lees je eerst eens wat in google helpt hierbij een hoop.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je goed leest zeg ik dat ik niet goed weet wat Vcore exact inhoud.
FSB wel.

Graag wel goed lezen voordat je iets post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 08:35
pardon zeg ik dan dat je niet weet wat fsb inhoud??
VCore is een van de belangrijkste dingen bij OCen..... teminste als je je cpu niet wil bakken.
Lees eerst maar eens goed in er staan zat guides op internet google maar is op Intel 775 Overclocking, of iets in die richting.

Graag zelf goed lezen voor je iets post. ik probeer je te helpen en je begint zo te reageren. verwacht ook niet dat iedereen alles gaat voorkauwen. zelf googlen scheelt een hoop.

Vooruit ik help je dit keer http://www.hardware.info/..._2_Duo_overklok_tutorial/

dit werkt hetzelfde met quadcores.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
en zoek gelijk naar Enhanced Intel Speedstep en C1E

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal,

Excusses naar MrDucky toe, ik heb inderdaad niet goed gelezen en had het niet zo mogen typen. Misschien lag het eraan dat het al redelijk laat was maar dat weet ik niet. Sorry

Ik zal eens goed gaan googlen, met deze zoektermen kan ik denk al een hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 00:59:
Als je goed leest zeg ik dat ik niet goed weet wat Vcore exact inhoud.
FSB wel.

Graag wel goed lezen voordat je iets post
Edit: Nevermind.

[ Voor 32% gewijzigd door rodie83 op 05-04-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hoi Mr.Dave,

Ik zou je idd willen aanraden om nog even zelf van google gebruik te gaan maken en vooral om ook alle termen die je niet begrijpt daar op te zoeken, dan weet je waarschijnlijk daarna ook hoe je dit moederbord moet overklokken :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.