Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:06
Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen week mijn nieuwe systeem samengesteld, en alvast het eerste gedeelte besteld bij Komplett,
De rest doe ik morgen na salaris ;)

Nu ben ik natuurlijk erg benieuwd naar mn nieuwe systeem, en heb ik natuurlijk flink wat zitten googlen.
Nu ben ik al een aantal dingetjes tegengekomen,
Het bestelde moederbord, de MSI GD-65 zou wat problemen hebben met RAM geheugen,
Zelf heb ik hier de Corsair Dominators, 1600mhz bij besteld, (Link)
Na heel wat zoeken weet ik nog steeds niet of dit RAM hier nou bij gaat werken, het staat niet op de QVL-list, maar daar staat wel meer niet op wat wel werkt..
En aangezien ik nog een dag heb om te annuleren, wil ik graag jullie mening weten.

Ook heb ik gelezen dat op verschillende moederborden de Foxconn-socket wordt gebruikt,
Waarbij de pinnetjes niet goed contact maken met de cpu, (Link) en dat er op misschien wel 25% van de contactpunten geen contact wordt gemaakt, hierdoor kan het doorbranden als je de cpu `zwaar` overclockt.
Zelf ben ik van plan m over te clocken tot 4Ghz
Is er een manier om van te voren uit te vinden of dit moederbord de foxconn socket gebruikt, of denken jullie dat dit probleem wel meevalt?

Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd, stel gerust meer vragen als het onduidelijk is.
Mocht het zo lijken dat ik weinig research heb gedaan, geloof me, ik heb er flink wat zoekwerk op zitten :9

Coen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splitert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:31
ik weet niet welke socket het precies is, maar ik heb hem naar 4ghz met 1,28v op een msi-p55-gd65 bord.
ik heb gewoon gekeken of alle punten op socket een goede afdruk hadden, en 1tje had het de eerste keer niet, de tweede keer wel.

dus ik denk dat het probleem wel meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Leetness schreef op zondag 04 april 2010 @ 20:50:
Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen week mijn nieuwe systeem samengesteld, en alvast het eerste gedeelte besteld bij Komplett,
De rest doe ik morgen na salaris ;)

Nu ben ik natuurlijk erg benieuwd naar mn nieuwe systeem, en heb ik natuurlijk flink wat zitten googlen.
Nu ben ik al een aantal dingetjes tegengekomen,
Het bestelde moederbord, de MSI GD-65 zou wat problemen hebben met RAM geheugen,
Zelf heb ik hier de Corsair Dominators, 1600mhz bij besteld, (Link)
Na heel wat zoeken weet ik nog steeds niet of dit RAM hier nou bij gaat werken, het staat niet op de QVL-list, maar daar staat wel meer niet op wat wel werkt..
En aangezien ik nog een dag heb om te annuleren, wil ik graag jullie mening weten.
Moeilijk te voorspellen. Ik heb een GD65 met Corsair Dominator 1600 C8 en dat werkt perfect. Anderen hebben met andere chips meer moeilijkheden. Als je echt zekerheid wil, neem geheugen uit de QVL.
Ook heb ik gelezen dat op verschillende moederborden de Foxconn-socket wordt gebruikt,
Waarbij de pinnetjes niet goed contact maken met de cpu, (Link) en dat er op misschien wel 25% van de contactpunten geen contact wordt gemaakt, hierdoor kan het doorbranden als je de cpu `zwaar` overclockt.
Zelf ben ik van plan m over te clocken tot 4Ghz
Is er een manier om van te voren uit te vinden of dit moederbord de foxconn socket gebruikt, of denken jullie dat dit probleem wel meevalt?
Dit moederbord heeft een foxconn socket. Daar hoef je je helemaal niet druk om te maken, want ook 4GHz is niet het extreme soort OC waarbij dit een probleem is. Als je de opvolgartikelen leest, zie je ook de nuances.
* Edmin zijn i7 860 loopt op 4,1GHz en heeft uiterlijk 4,3GHz gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Let wel, ik zie wat verhalen rondzingen over spontaan-stervende mobo's van het type dat jij noemt, waarvan twee ervaringen uit de kring rond huize Jejking en dat zijn niet de meest grote n00bs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Wat moet ik kopen?"-vragen horen niet in PMG. Aangezien veel vragen toch op hetzelfde neerkomen zijn daar centrale topics over in CSL.

Hier kun je ze vinden:
*LET OP* - Wat moet ik kopen

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.