[ROUTER] Mysterieus probleem m.b.t. website blocking

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Situatie is als volgt:
Een bepaalde website/zijn subdomains (www.samenloopvoorhoop.nl), worden geblokkeerd door de router (Linksys WRT54G). Volgens de gebruiker heeft hij niets gedaan m.b.t. de router of iets wat ook maar in de buurt komt. Op drie verschillende PC's is het hetzelfde verhaal. Ping geeft een timeout. Het is enkel bij alle domeinen van "www.samenloopvoorhoop.nl".

Wanneer hij de router er tussen uit haalt, en direct op de UPC modem zijn PC aansluit, werkt alles prima.
De router heeft al een reset gehad, firewall op de router is ook al uitgezet, en vrijwel alles wat ik kon verzinnen is nagekeken. Nergens staat dat die de site moet blokkeren, geen enkele instelling die daar op wijst.

HOSTS file van Windows is ook gewoon clean, maar sowieso, het probleem moet haast wel in de router zitten, gezien het probleem zich enkel voordoet wanneer hij met de router verbonden is.

McAfee is ook al uitgeschakeld geweest, maar het is ook op PC's die geen McAfee hebben geinstalleerd..

Waar kan in vredesnaam het probleem zitten? Zoals ik al zei is alles al gereset geweest.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaumaturgus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-02 05:05
Kan de domeinnaam wel resolved worden? Heb je al geprobeerd dns relay op de router uit te schakelen?

[ Voor 6% gewijzigd door thaumaturgus op 05-04-2010 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorBlade72nd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06-2023
Dit is hoogstwaarschijnlijk een DNS issue. Verander om te testen de DNS server in 8.8.8.8 (Google DNS server). Open daarna een command prompt in administrator mode (rechtermuisknop: run as administrator) en type

ipconfig /flushdns

test of het dan wel werkt.

| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javapiet
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-06 20:16
je zou nog een firwareupgrade van de router kunnen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
javapiet schreef op maandag 05 april 2010 @ 15:20:
je zou nog een firwareupgrade van de router kunnen proberen
Ik zou eerst eens een harde reset van de router doen. Alleen op die manier weet je zeker dat alles weer staat zoals hij uit de fabriek kwam. Je kunt ook alles in de router stap voor stap nalopen maar het verhaal van een gebruiker waarbij iets ineens niet meer werkt zou ik niet volledig op af gaan :X Iets anders, check ook eens de host files op pc's en de aanwezige software erop. Misschien heeft de gebruiker iets vaags geinstalleerd waarom dignen ineens niet meer werken.

En andere even een andere DNS server proberen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Draait die website intern, of is het ergens gehost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Goed, ze spreken wel eens over een 'ghost in the machine', maar volgens mij heb ik er echt 1 te pakken?

Verklaar dit eens: :)
  • Router is voorzien van een nieuwe firmware, alle instellingen zijn als in de fabriek (instellingen die altijd gewerkt hebben).
  • DNS server is aangepast naar 8.8.8.8 (google)
  • IP reeks is veranderd naar 10.0.0.1
  • PC is opnieuw voorzien van een schone Windows 7 installatie
  • Alle beveiliging is uitgezet
Het feit blijft dat de PC's die via de router naar die specifieke site(s) willen, simpelweg falen hierin. Wanneer het direct op de modem aangesloten wordt, geen enkel probleem 8)7

Ik heb het aan veel mensen gevraagd, hebben vrijwel alles wat ik kan bedenken gedaan.

De site draait niet lokaal, is een site als alle anderen.

Dingen die ik uit heb gesloten:
  1. Het probleem zit niet in het OS
  2. Het probleem zit niet in de DNS (Direct IP adres geeft ook timeout, alternatieve DNS werkt niet)
  3. Het probleem zit niet in firewall/virusscanner toestanden (deze zijn verwijderd)
  4. Het probleem zit niet in de routerinstellingen
  5. Het probleem zit niet in de internetverbinding/bij de ISP gezien het feit het wel werkt wanneer men op de modem werkt

[ Voor 22% gewijzigd door Dannydekr op 06-04-2010 19:06 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Pagina: 1