Computer start maar gaat niet normaal aan

Pagina: 1
Acties:

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 21:59

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
Ja het is een vage topic titel maar ik wist even niet hoe ik het probleem kort moest omschrijven. :)

De laatste dagen heeft mijn computer het volgende probleem:

Als ik de pc aanzet, dan knippert het lampje wat normaal knippert als de hardeschijf iets aan het doen is, maar gaat het powerlampje niet aan. Zachtjes hoor je de fans van CPU en VGA kaart gaan net alsof ze in standbye modus zitten (zoiets).

Normaal als ik de pc aan zet, hoor je de fans heel kort even hard blazen en na 2 sec. gaat hij weer rustig verder, de powerknop blijft uiteraard aan en de hardeschijf indicator knippert vanwege het opstarten van het OS,

Ik heb eens gekeken in de kast terwijl ik het vage ritueel bezig is. Wat blijkt, de lampjes die knipperen zijn van de videokaart die doorgegeven wordt aan het lampje van de hardeschijven. Deze knipperen dus synchroon.

Nu heb ik zelf al eens geprobeerd om zonder geheugen op te starten, geen piepjes niks. Ik heb de CPU er opnieuw opgezet , zelfde probleem. De CMOS gereset en het hielp allemaal niets.

Totdat ik eens de jumper eruit haalde van de cmos, kreeg ik spontaan de pc aan, het probleem leek opgelost, ik kon gewoon in Windows en alles deed het zolang ik de pc aan hield. Het probleem begon weer totdat ik de pc afsloot en weer opnieuw aan probeerde te doen. Door wat te klooien met de stroomstekker/voedingknop lukte het na tig keer proberen weer om de pc aan te krijgen. Maar nu weet ik nog steeds niet wat het probleem is.

Alles doet het gewoon normaal áls de pc ook daadwerkelijk aan gaat.

Wie o wie zou het weten?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
het zou best wel eens een probleem met je voeding of je mobo kunnen zijn. Heb je een andere voeding die je kunt testen?

als ik jou was zou ik ook even de hangen en opstartproblemen troubleshooter bekijken, wellicht dat daar goede tips in staan

[ Voor 34% gewijzigd door Rupie op 04-04-2010 20:26 ]

Desktop | Server | Laptop

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Dit kan vanalles zijn. Overigens is het ook handig je specs te vermelden.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 21:59

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
Het vage is dus dat de computer wel aan gaat, maar in een soort van stand-by modus staat ofzo. En dat de lampjes van de vga kaart doorgegeven worden aan de hd-led op de kast. Ik kan dan ook niet de DVD speler openen. Ik weet namelijk niet hoe ik dat moet omschrijven in een zoekopdracht.

PC loopt al tijden perfect.

Specs:

C2D E8400
3 GB DDR2 in dual channel
P5Q pro mobo
Ati 4850 512MB
Zalman 600w voeding
Windows 7 64 bit

[ Voor 6% gewijzigd door Christiano007 op 04-04-2010 23:25 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Mooi dat je die specs vermeldt, iets vollediger had echter wel gemogen, bijvoorbeeld het merk/model/type van het geheugen. Ook moeten mensen nu toevallig maar weten welk merk moederbord het over gaat.

Begin ook eens met het volledig doornemen van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter .

Als je het probleem daar niet opgelost mee krijgt, neem dan alle dingen die je aan de hand van die troubleshooter uitgeprobeerd hebt over in je topicstart over.

[ Voor 20% gewijzigd door kalizec op 04-04-2010 23:32 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S