Secure maar gebruiksvriendelijke usb drive

Pagina: 1
Acties:

• Pilot84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-01-2023
Hallo,

Kan iemand mij vertellen of er goedkope password beveiligde usb sticks (ca. 8gb) te koop zijn? Waarbij geen software hoeft te worden geinstalleerd op de computer waarop ik werk. Ik heb zaken als TrueCrypt bekeken, maar dit vind ik te omslachtig aangezien ik mijn stick te frequent gebruik op verschillende computers om continu te moeten remounten. De Iron key lijkt me een optie maar vind ik wat prijzig.

Ik heb in feite behoefte aan een oplossing om gevoelige gegevens op een usb stick mee te kunnen nemen. Wanneer ik de stick dan wil gebruiken op een compter dan zou ik idealiter gewoon via Windows explorer de drive willen benaderen zoals altijd maar dan beveiligd met een wachtwoord (gebruiksvriendelijk dus). Mocht deze stick gestolen worden of mocht ik hem verliezen, dan wil ik er zeker van zijn dat er geen toegang is tot de gegevens.

Ik ben benieuwd of er (betaalbare) oplossingen zijn voor deze eisen.

Vriendelijke groet

p.s. ik heb de nodige research gedaan zowel op forums als in product reviews, maar kon nergens echt antwoorden vinden op deze vraag.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Als je alleen Windows computers gebruikt kun je ook gewoon EFS gebruiken. Da's veilig en je hoeft alleen maar eenmalig je certificaat op elke PC te importeren om die stick te benaderen.

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-02 17:29
Een U3 stick van bijv. Sandisk?
Werkt prima voor mij :)

• Pilot84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-01-2023
Bedankt voor de info. Ik heb toevallig een Sandisk en heb die U3 applicatie er weer eens op gezet. En ik denk dat dit de oplossing voor mij is. Bedankt.
Ik neem aan dat deze vorm van beveiliging voldoende is voor huis tuin en keuken gebruik? Of kan een handig neefje deze beveiliging makkelijk omzeilen?

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:06

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Als je iets beters zoekt zonder software kun je kijken naar Bioslimdisk Signature.