Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
geachte mede tweakers

ik heb een probleem met geheugen van mijn moederbord.denk ik(weet ik niet zeker.)
lga/1156 socket.
intel i 7860.
Kingston HyperX 4 GB DDR3-1600 Kit.
(Retail, KHX1600C9D3K2/4GB).
Spanningsbereik
vanaf 1,7 Volt tot 1,95 Volt
CAS Latency (CL) 9
RAS-to-CAS-Delay (tRCD) 9
RAS-Precharge-Time (tRP) 9
Row-Active-Time (tRAS) 27
Aantal modules 2
Standaard DDR3 - 1600 (PC3 - 12800)
Spanning 1,9 Volt
Spanningsbereik
vanaf 1,7 Volt tot 1,95 Volt
Serie HyperX
Totaalcapaciteit 4096 MB
Modelnaam KHX1600C9D3K2/4GB

ik wou weten wie misschien wel weet welke ddr3 geheugen die werkt op dit moederbord.
met zo veel mogelijke detail er bij zo als retail merk hoeveel 4 gig en stick serie nummer.
bijvoorbeeld zo als hier boven is gedaan.
ik heb dat dus zo als precies hier boven. nu wil ik graag weten. voor als er mensen zijn die dit moederbord heeft en prima werkt. met hem of haar geheugen die werkt.
ik wil dat dus graag weten en voor de mensen. die dit probleem dus hebben.
is het makkelijke voor hun een keuzen te maken. als ze dit willen aanschaffen
of dat probleem dat hebben

ik krijg hem wel opgestart en dan zie ik de achtergrond van mijn moederbord en dan slaat hij weg in zwart beeld. ik kan wel even in de bios voor een paar seconden. maar daarna slaat hij weer op zwart beeld.
ik heb de win 7 in de cd-rom geprobeerd dan laat hij hem even op door een witte blak te laten zien. dat die bezig is met openen. en dan is de eerste balk vol load dan slaat hij weer op zwart beeld. ik heb als ik nixs doet in bios of zo na een 15 of 20 seconden weer zwart beeld ik vermoet het geheugen probleem weet dit niet zeker heb geen andere geheugen geprobeerd omdat ik die niet heb ik zal ze gaan om ruilen.bij waar ik ze vandaan heb.

kan u hier op antwoorden dan zeg ik Julie alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
ik zou beginnen met de hangen en opstartproblemen troubleshooter, ga eerst maar eens uitzoeken wat precies het probleem is. of in ieder geval onderdelen uitsluiten die het probleem niet zijn!

om te weten welk geheugen werkt: daar is de QVL voor. een lijst met daarin de geheugen merken, soorten en types die door de fabrikant van het mobo getest zijn en die zeker werken.

daarnaast, heb je dit systeem zelf in elkaar gezet? is dit een kant en klaar systeem? het probleem wat je omschrijft is wat mij betreft niet direct je geheugen, het zou net zo goed een probleem met de temperaturen kunnen zijn (koelpasta gebruikt?) of iets in die geest. Zoals gezegd, ga eerst proberen te testen welke onderdelen wel goed zijn, dat scheelt meestal al heel wat ;)

niet lullig bedoelt, maar je post is trouwens knap lastig te lezen als je het mij vraagt

[ Voor 66% gewijzigd door Rupie op 04-04-2010 19:23 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet zien welk type moederboard je hebt, etc.

Begin eerst eens te kijken of er bij je moederboard een zogenaamde QVL zit.
Een watte? Qualified Vendor List. Hierop staan geheugen modules die o.a. werkend getest zijn in jou moederboard.

Ik noem maar wat, misschien heb je nog wel 2 reepjes nodig, om er bij te zetten (die dingen gingen sinds I7 platform toch per 3???)

Anyway, succes....

Mocht je meer feedback willen van hier, dan vermoed ik dat je wat meer technische details in je post moet zetten....

Daw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoverhoeven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-07-2022
als ik het goed begrijp is dit je mobo
http://azerty.nl/8-1225-2...ord-at.html?tab=overzicht
jouw ram staat niet in de lijst in ieder geval
dit is gewoon een gok
geef is wat meer info dan kunnen we je helpen

PSN: gupkillzone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 19:41

Blord

Hello Kitty !

Je hebt de verkeerde geheugen voor dit moederbord. Low voltage DDR3, dit is tot 1,65V, moet je hebben.
Alles boven de 1,65 heb je kans de i7-860 processor te frituren.

En i7-860 gebruikt dual channel geheugen dus 2 latjes zijn voldoende.

[ Voor 17% gewijzigd door Blord op 04-04-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dit systeem zelf ik elkaar gebouwd het is mijn eerste build. ik wist dat ik rekening met de qvl moest houden. ik zal op alternate dat dit prima werkte met een i5 zelfde moederbord die ik heb wat ik niet wist is dat. processor ok mee te kunnen maken kan hebben ik zad dat dit werkte door een revieuw te lezen op alternate.
ik wil graag weten welke geheugen wel op dit moederbord werk zodat ik zeker van ben ik geen fout maak.
niet alles staat op de qvl denk ik of heb ik dat dan zeer fout.?
ik wil graag 1600mhz ddr3 draaien welke dus er allemaal op kunne is voor mij dus een groten vraag.
als ik trouwens 1 dimm in de dim1 linker kant stopt lijkt het naar mijn gevoel datie wat lange bij bewust blijf.
hardeschijf werk prima op me oude pc die pakt hij gelijke dus die is het niet gpu verandert nog steeds zelfde probleem. processor ken ik niet testen op iets anders van wegen de socket die ik niet dubbel heb.dus ik ga er van uit dat er dan maar 3 dingen over blijf moeder bord geheugen of processor aangezien mensen wel eens meer last van hebben gehad door te lezen op dit forum neem de ik dus aan dat dit het geheugen was die het probleem veroorzaakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dawizkid het moederbord staat boven in de titel de msi p55-gd65

ik heb trouwens dimm's om gewisselt en geprobeerd solo ik de dim 1 sloten beiden zowel dimm1-1 als wel dim 1-2. das was ik vergeten te zeggen ik ken helaas niemand die mij van ddr3 te leen ken staan.
de voeding is trouwens prima 650watt die het prima doet op andere computer die ik daar heb getest met die voeding.moeder bord lijkt me sterk zo wel als processor alles is splinternieuw uit de doos vandaan op de gpu na is getest en werkt naar behoren. dus ik hoop dat dit een beetje help.

mvg djemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik heb dyslectici dus als het soms moeilijke te lezen is het mijn fout.
heb er koel pasta opgedaan netjes uit verspreid.
de hele set-up zit in een antec 902 cpu cooler is een cooler master v8.
dus temperatuur lijken mij is order.
Modbreak:Aub niet meermaals achter elkaar posten <24u.

Als je iets toe wilt voegen, gebruik de edit-knop.

Overigens mooi om te zien hoe je een spellchecker gebruikt om dyslexie op te vangen. Ga vooral zo door :)

[ Voor 33% gewijzigd door dion_b op 05-04-2010 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Kan je alsjeblieft even je posts editten ipv telkens te kicken?
Modbreak:Jij zit echt lang genoeg op GoT om te weten dat we niet blij worden van dit soort wannabe-mod gedrag. De topicreport is er niet voor niets, gebruik die voortaan en laat het modereren aan de moderatoren over :o

[ Voor 64% gewijzigd door dion_b op 05-04-2010 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 23:02:
ik heb trouwens dimm's om gewisselt en geprobeerd solo ik de dim 1 sloten beiden zowel dimm1-1 als wel dim 1-2. das was ik vergeten te zeggen ik ken helaas niemand die mij van ddr3 te leen ken staan.
de voeding is trouwens prima 650watt die het prima doet op andere computer die ik daar heb getest met die voeding.moeder bord lijkt me sterk zo wel als processor alles is splinternieuw uit de doos vandaan op de gpu na is getest en werkt naar behoren. dus ik hoop dat dit een beetje help.
Neem de hele Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door. Je bent al heel goed op weg door losse DIMMs te testen enzo. En gezien de overige hardware voorzie ik geen problemen met zaken zoals een 'te' goedkope hardware zoals een slechte voeding. Het probleem zit echter wel duidelijk in je hardware, dat blijkt uit het feit dat het probleem ook in het BIOS optreedt.

Wat rest zijn dus de mogelijke hardware problemen in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter alle software zaken kun je overslaan. De enige mogelijkheid om een hardware probleem te lokaliseren is door een voor een alle hardware te verwisselen. Als je daar de onderdelen niet voor hebt zit je vast.
Dat is een prima excuus voor spelfouten.

Het is beslist geen excuus voor het nalaten van overige zaken zoals:
- de eerste letter van een zin met een hoofdletter te beginnen.
- een regel alleen te eindigen met een punt als het ook een einde van een zin is.
- overige interpunctie achterwege, zoals komma's en vraagtekens.

Tot slot kan ik je aanraden een spellingchecker in je browser te installeren, dan hoef je je ook geen zorgen meer te maken over de spelfouten.
Modbreak:Ook jij , geen wannabe-modgedrag aub. Het is overigens overduidelijk dat hij *wel* een spellchecker gebruikt. Ieder woord is correct gespeld, maar niet altijd grammaticaal juist - schoolvoorbeeld van hoe brakke text uit een spellchecker komt.

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 05-04-2010 00:23 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry sorry ben bezig met een spellingchecker en de pc draait wat ik heb gedaan is een ouwde video kaart er in gedaan die ik al eerder getest had.De geheugen die niet op de qvl stond is prima gesettelt in het moederbord en werkt prima naar behooren.Ik snap alleen niet waarom hij die andere video kaart niet pakte op een of andere manier.Maar ik hoop dat ik hem er dalijke alsnog ik ken plaatsen en dat hij dan wel werk naar toebehoren.

Ik heb egt dyslectie in erge vorm .
En ik ben er al op gewaarschuw via mijn mail en ik zal er aan werken.!!!

Sorry mijn excusse voor het raare spel gedrag ik zal het zo goed mogelijke proberen tedoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als je nu met gebruik van die oude kaart ook even een paar runs memtest86+ draait, dan ben je echt zeker dat het niet aan je RAM ligt.

Iig goed om te zien dat er progressie in zit.

offtopic:
En ook goed om te zien dat je aan je spelling werkt. We hebben hier al eerder mailcontact over gehad en ik denk dat je aardig op weg bent. Daar hoeven andere users hier je dus niet meer op te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoverhoeven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-07-2022
Blord schreef op zondag 04 april 2010 @ 19:55:
Je hebt de verkeerde geheugen voor dit moederbord. Low voltage DDR3, dit is tot 1,65V, moet je hebben.

ben ik nu dom aan het worden of is het antwoord op deze vraag al beantwoord dit is toch de oplossing of ben ik nu gek
als ik dit hierboven zo lees zou ik stoppen met testen en zorgen dat je het juiste geheugen heb met de juiste voltage's

[ Voor 11% gewijzigd door remcoverhoeven op 05-04-2010 10:19 ]

PSN: gupkillzone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Blord schreef op zondag 04 april 2010 @ 19:55:

Het wel of niet met het moederbord willen samenwerken en het wel of niet roosteren van de mem controller op de CPU zijn twee verschillende dingen.

Hoogstwaarschijnlijk is dit gewoon een compatiblity issue. Dat neemt niet weg dat Intel geheugencontrollers niet houden van zwaar overvolgen.

Het is daarbij volstrekt zot om 1.65V "Low voltage" te noemen :o

Wikipedia: DDR3 SDRAM
DDR3 memory provides a reduction in power consumption of 16% compared to DDR2 modules due to DDR3's 1.5 V supply voltage, compared to DDR2's 1.8 V or DDR's 2.5 V. The 1.5 V supply voltage works well with the 90 nanometer fabrication technology used in the original DDR3 chips. Some manufacturers further propose using "dual-gate" transistors to reduce leakage of current.[1]
According to JEDEC[2] the maximum recommended voltage is 1.575 volts and should be considered the absolute maximum when memory stability is the foremost consideration, such as in servers or other mission critical devices. In addition, JEDEC states that memory modules must withstand up to 1.975 volts before incurring permanent damage, although they are not required to function correctly at that level.
DDR3 hoort 1.5V te zijn, "Low voltage" zou daaronder zijn. En alles boven 1.575V is out-of-spec, dus ben je aan het overvolten. 1.65V is dan ook 10% boven spec, daarboven nog meer...

Daarnaast heb je er geen bal aan. Het is sinds jaar en dag bekend dat je hogere kloksnelheden kunt halen op hogere voltage. Als je op 1.5V 1333MT/s haalt, is het volstrekt normaal dat je op 1.65V 1600MT/s kunt halen met exact dezelfde DIMM, en ligt het ook in de lijn der verwachtingen dat je allicht op 1.8V 1800MT/s aankunt. Een DIMM die geadverteerd wordt als 1600MT/s op 1.65V is exact gelijk aan eentje die geadverteerd wordt als 1333MT/s op 1.5V, en is dus ook geen cent meer waard. Pas als je op dezelfde voltage hogere snelheden behaald worden, is het meer geld waard. Een DIMM die dus op 1.5V 1600MT/s aankan heeft wel meerwaarde.

Deze "HyperX" meuk dat 1.7V nodig heeft om 1600MT/s te halen is dus slechter geheugen dan Kingston's eigen ValueRAM die op 1.5V en 1333MT/s werkt, en dus 1600MT/s zou kunnen halen met 1.65V :o

Maar goed, dit is allemaal academisch: als het niet op de QVL staat heb je ongeacht voltage 0,0 garanties dat het werkt. Koop daarom altijd QVL-geheugen.
En nee, dat doe ik ook niet altijd, maar ik heb dan ook net zo goed last van dit soort problemen als ik een keer pech heb, paar maanden terug nog met een i860 en GA-P55M-UD2 die de eerste de beste DIMMs die ik kocht niet lustte. Dat is gewoon de risico die je neemt als je non-QVL koopt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook. Kijk aub naar de volgende lijst op de MSI website.

http://eu.msi.com/uploads/test_report/TR10_1846.pdf

Deze modules/geheugen zijn goed voor de GD65.

Veel succes nog
Pagina: 1