Ik ben inmiddels zo'n vijf jaar geleden afgestudeerd aan de studie 'Bedrijfskundige Informatica'. Na het behalen van mijn bachelor diploma begonnen als account manager en inmiddels doorgegroeid naar een positie binnen de MT als sales manager. Alleen ik wil verder met studeren en zou heel graag mijn MSc titel willen behalen. Alleen ik ben benieuwd naar andere studies naast ICT waar ik direct kan instromen en binnen twee jaar mijn masters kan halen. Wie kan mij helpen aan informatie over welke studies ik kan/mag volgen?
Bij veel masters is er een schakelprogramma (of hoe ze het ook precies noemen) waarin je enkele vakken moet "inhalen" die in de eigen bachelor van die opleiding hadden gezeten.
Helpt dit misschien?
De Universiteit Twente heeft bijvoorbeeld een master Business Information Technology, waarvan ik me zou kunnen voorstellen dat die wel in de lijn ligt van je opleiding en werk. Maar goed, ik weet niet waar je woont natuurlijk.
Helpt dit misschien?
De Universiteit Twente heeft bijvoorbeeld een master Business Information Technology, waarvan ik me zou kunnen voorstellen dat die wel in de lijn ligt van je opleiding en werk. Maar goed, ik weet niet waar je woont natuurlijk.
[ Voor 31% gewijzigd door Wilke op 04-04-2010 19:45 ]
Ik lees aardig wat positieve reacties over TiasNimbas http://www.tiasnimbas.edu/. Locatie is inderdaad wel belangrijk. Het moet toch echt in de randstad zijn (Amsterdam, Rotterdam, Utrecht of wellicht in Tilburg). Wilke bedankt voor je link
Ik zocht inderdaad zo'n pagina waar je een overzicht hebt met studies en de toelatingseisen. Alleen ik wil juist van ICT af Q dus ik zoek eigenlijk meer in de richting van Marketing, Economie of Recht en daarom dus ook benieuwd of ik direct kan instromen met mijn HBO BI achtergrond.
Houd er dan wel rekening mee dat schakelprogramma + master twee jaar in voltijd is. Fulltime werken naast je studie werkt niet, vanwege de vele (verplichte) college's overdag en groepsopdrachten...
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."
Plus nog even rekening mee houden dat 2 jaar voltijds het absolute minimum is.
Want nu ga je er van uit dat het schakelprogramma 1 jaar is, en de master zelf ook 1 jaar.
Tegenwoordig is een universitaire master vaak 2 jaar (bijvoorbeeld informatica in België), plus je mag er ook rekening mee houden dat slechts een zeer klein percentage van de studenten er in slaagt het schakelprogramma daadwerkelijk in 1 jaar af te ronden (het is nogal zwaar
).
Want nu ga je er van uit dat het schakelprogramma 1 jaar is, en de master zelf ook 1 jaar.
Tegenwoordig is een universitaire master vaak 2 jaar (bijvoorbeeld informatica in België), plus je mag er ook rekening mee houden dat slechts een zeer klein percentage van de studenten er in slaagt het schakelprogramma daadwerkelijk in 1 jaar af te ronden (het is nogal zwaar
Inderdaad, door de jaren heen hebben vele studies een intensivering slag gemaakt qua participatie, zeker voor groepsopdrachten moet je meestal overdag aardig wat tijd reserveren. Ga er zeker vanuit gaan dat je maximaal 20 uur erbij kan werken en dat kan alsnog een zeer optimistische inschatting zijn.Reveller schreef op maandag 05 april 2010 @ 13:09:
Houd er dan wel rekening mee dat schakelprogramma + master twee jaar in voltijd is. Fulltime werken naast je studie werkt niet, vanwege de vele (verplichte) college's overdag en groepsopdrachten...
Het schakelprogramma in Nederland bevat meestal vakken uit het Bachelor programma van de Master die gaat volgen, als je niveau aankan moet het schakelprogramma geen groot obstakel zijn behalve misschien gewenning aan het niveau en de manier van lesgeven. Als er in België zoveel mensen uitvallen dan is er serieus iets goed mis met de voorselectie.phobosdeimos schreef op maandag 05 april 2010 @ 13:25:
plus je mag er ook rekening mee houden dat slechts een zeer klein percentage van de studenten er in slaagt het schakelprogramma daadwerkelijk in 1 jaar af te ronden (het is nogal zwaar).
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Reveller schreef op maandag 05 april 2010 @ 13:09:
TiasNimbas biedt speciale part-time masters aan zonder schakelprogramma. Binnen 2 jaar heb je dan je MSc (Finance) of MA (Marketing / International Business). Daarnaast heeft Nyenrode ook een part-time MSc programma in de Bedrijfskunde.phobosdeimos schreef op maandag 05 april 2010 @ 13:25:
Plus nog even rekening mee houden dat 2 jaar voltijds het absolute minimum is.
Tegenwoordig is een universitaire master vaak 2 jaar (bijvoorbeeld informatica in België), plus je mag er ook rekening mee houden dat slechts een zeer klein percentage van de studenten er in slaagt het schakelprogramma daadwerkelijk in 1 jaar af te ronden (het is nogal zwaar).
Ja, ook zo lekker goedkoop, Nyenrode. En dan nog niet eens zo enorm hoog op de ranking. Denk dat je daar ook wel naar moet kijken...hermandeperman schreef op maandag 05 april 2010 @ 13:50:[...] Daarnaast heeft Nyenrode ook een part-time MSc programma in de Bedrijfskunde.
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."
In dat opzicht vind ik de hele BaMa evolutie niet echt prettig.
Hoe kan je een 5-jarige full-time universitaire master opleiding nu in hemelsnaam vergelijken met een professionele bachelor + 2 jaar half-time?
Uiteindelijk krijg je allemaal dezelfde "titel" voor opleidingen die helemaal niet evenwaardig zijn.
Tegenwoordig bieden ze overal "masters" aan, zelfs op hogescholen.
Hoe kan je een 5-jarige full-time universitaire master opleiding nu in hemelsnaam vergelijken met een professionele bachelor + 2 jaar half-time?
Uiteindelijk krijg je allemaal dezelfde "titel" voor opleidingen die helemaal niet evenwaardig zijn.
Tegenwoordig bieden ze overal "masters" aan, zelfs op hogescholen.
Verwijderd
klopt en het hbo van tegenwoordig is het mbo 
ik ben wel blij met m'n universitaire diploma...want als je ziet wat er aan het hbo allemaal afstudeert...
ik ben wel blij met m'n universitaire diploma...want als je ziet wat er aan het hbo allemaal afstudeert...
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 16:45 ]
De BaMa structuur heeft het proces hooguit verduidelijkt en verbonden aan regels, maar in de oude structuur was overstappen van HBO naar de Universiteit ook gewoon mogelijk met grofweg dezelfde procedure en studieduur van het schakeljaar. In dit opzicht is er niet veel veranderd.phobosdeimos schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:36:
In dat opzicht vind ik de hele BaMa evolutie niet echt prettig.
Wat je wel ziet is dat veel HBO afgestudeerden de BSc titel gebruiken terwijl dat niet correct is.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Verwijderd
Vroeger had je toch ook de ing titel voor technische hbo'ers? Maar het is idd imho niet juist dat hbo'ers tegenwoordig die bachelor titels mogen gebruiken, terwijl die in het buitenland overal vrijwel zijn verbonden aan universitair afgestudeerden.defiant schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:51:
[...]
De BaMa structuur heeft het proces hooguit verduidelijkt en verbonden aan regels, maar in de oude structuur was overstappen van HBO naar de Universiteit ook gewoon mogelijk met grofweg dezelfde procedure en studieduur van het schakeljaar. In dit opzicht is er niet veel veranderd.
Wat je wel ziet is dat veel HBO afgestudeerden de BSc titel gebruiken terwijl dat niet correct is.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 16:58 ]
Die hadden de titel Ing en ze mogen die titel nu nog steeds gewoon voeren ipv BS (afaik). Net zoals technische WO'ers ook nog gewoon ir mogen voeren ipv MSc.Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:56:
Vroeger had je toch ook de ir titel voor technische hbo'ers?
Je hebt het verschil tussen de HBO Bachelor met titel BS en Universitaire Bachelor met titel BSc.Maar het is idd imho niet juist dat hbo'ers tegenwoordig die bachelor titels mogen gebruiken, terwijl die in het buitenland overal vrijwel zijn verbonden aan universitair afgestudeerden.
[ Voor 31% gewijzigd door defiant op 05-04-2010 17:01 ]
HBO kom je niet tegen in veel andere landen.Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:56:
[...]
Vroeger had je toch ook de ing titel voor technische hbo'ers? Maar het is idd imho niet juist dat hbo'ers tegenwoordig die bachelor titels mogen gebruiken, terwijl die in het buitenland overal vrijwel zijn verbonden aan universitair afgestudeerden.
HBO == University of applied sciences.
Jullie discussie over of het terecht is om als je bachelor HBO afgestudeerd bent een titel mag gebruiken vind ik "slecht". Daarmee bedoel ik om eerlijk te zijn; Kijk naar de universiteiten in het buitenland en hoe "zwaar" daar de opleidingen wel niet zijn. Nederland is 1 van de weinige landen die qua opleiding toch zeker wel wat zwaarder is dan de rest. Ik spreek nu uit eigen ervaring, want zit voor mijn minor in Zweden en het is hier lachwekkend makkelijk om een master degree te behalen en zo zijn er nog een paar andere landen die ik kan noemen.
Je studeert er voor, dus ik vind het terecht dat die persoon een titel mag dragen. Het is maar een titel... geen aanduiding hoe slim je wel niet bent.
En zo zijn er ook veel mensen die zeggen dat het WO t.o.v. het HBO niet zoveel verschil maakt....
Inmiddels ben ik ervaringsdeskundige op elk niveau. En ik heb een duidelijk verschil ervaren tussen MBO (bouwkunde), HBO (bouwkunde + architectuur 1e fase(ing./B.BE.)), HBO-Master (architectuur 2e fase(M.Arch.)) en WO (Culturele Geografie (M.sc.)). Zowel in opleidingsniveau, ambitieniveau (zowel leerlingen als docenten) en denkniveau. Dit is natuurlijk wel opleidingsafhankelijk...
@Dagi: ter voorbereiding op m'n WO heb ik een schakeltraject in de bachelorfase doorlopen. Deze was op maat samengesteld zodat ik ernaast kon blijven werken (parttime, 32u, wel flexibel ivm collegetijden (reguliere fulltime opleiding)). Tijdens mijn eenjarige masterfase heb ik vrij genomen (ook omdat de master natuurlijk wel behoorlijk pittiger is dan de bachelor).
De meeste mensen die ik ken gebruiken hun titel niet eens. Dit verschilt echter wel heel erg per beroepsgroep (en ik weet niet hoe het in de ict zit).
[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]
Dat bedoel ik nu net niet: vroeger kon je zeggen dat je "master" had gedaan, dat wil zeggen een 5 jarige opleiding op universitair niveau, en dan wil dat heel wat zeggen.peak schreef op maandag 05 april 2010 @ 17:08:
[...]
Je studeert er voor, dus ik vind het terecht dat die persoon een titel mag dragen. Het is maar een titel... geen aanduiding hoe slim je wel niet bent.
Terwijl dat momenteel nog maar erg weinig wil zeggen, want in België kan je na 4 jaar hogeschool ook zeggen dat je "master" bent.
En geloof me vrij: als je eens zou zien wie er allemaal zonder al te veel moeite van een Belgische hogeschool kan/mag afstuderen, dan zou je begrijpen waarom dat op zich een belediging is voor de arme studentjes die wel een zware studie achter de kiezen hebben.
Uhm, heb je daar een url/bron van, niet dat ik je niet geloof, maar ik ben wel benieuwd. In Nederland levert een 4 jarige HBO opleiding alleen een BS titel op. Je kan wel een HBO Master doen die MS oplevert (geen MSc), maar dat kost je sowieso 5 jaar. MS opleidingen zijn verder ook vrij schaars in Nederland, of mensen gaan werken na hun HBO of ze gaan een Universitaire studie volgen.phobosdeimos schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:03:
Terwijl dat momenteel nog maar erg weinig wil zeggen, want in België kan je na 4 jaar hogeschool ook zeggen dat je "master" bent.
Hoe kom ik aan een HBO B.Eng / ing. dan? Ik zou toch even de regelgeving checken. BS zegt me helemaal niets MS ook niet.defiant schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:13:
[...]
Uhm, heb je daar een url/bron van, niet dat ik je niet geloof, maar ik ben wel benieuwd. In Nederland levert een 4 jarige HBO opleiding alleen een BS titel op.
[ Voor 5% gewijzigd door Oyster op 05-04-2010 20:17 ]
Ik bedoel natuurlijk de Bachelor titel zonder 'of Science', ik had het iets beter moeten formuleren.Xander2000 schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:15:
Hoe kom ik aan een HBO B.Eng / ing. dan? Ik zou toch even de regelgeving checken. BS zegt me helemala niets MS ook niet.
Verwijderd
Dit moet ik toch even recht zetten, het Belgische hoger onderwijs is niet zo simpel als jij nu schets: in een hogeschool heb je 3 jarige opleidingen, de vroegere graduaten, en die leveren nu in het bama systeem een professionele bachelor op, dan zijn er 4 jarige richtingen zoals industrieel ingenieur (Ing. als titel, en die mag nog steeds gedragen worden! ) en die leveren nu een master op. Aan de universiteit zijn de oude kandidaturen omgezet naar academische bachelor, en na de volledige (4 of 5 jarige) opleiding krijgt men een master (wat achter die master staat is afhankelijk van de studierichting). Geloof me als ik zeg dat de opleidingen voor industrieel ingenieur verre van simpel zijn, een opleiding industrieel ingenieur, een 4 jarige opleiding aan een hogeschool dus, is moeilijker dan sommige universitaire opleidingen. (Ik weet dit omdat ik zelf eerst een graduaat gedaan heb, en dan via een schakelprogramma industrieel ingenieur) Inderdaad zijn graduaten nu niet de moeilijkste opleidingen, maar dat is dan ook "maar" een professionele bachelor, die krijgen geen master dus de zinphobosdeimos schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:03:
[...]
Dat bedoel ik nu net niet: vroeger kon je zeggen dat je "master" had gedaan, dat wil zeggen een 5 jarige opleiding op universitair niveau, en dan wil dat heel wat zeggen.
En geloof me vrij: als je eens zou zien wie er allemaal zonder al te veel moeite van een Belgische hogeschool kan/mag afstuderen, dan zou je begrijpen waarom dat op zich een belediging is voor de arme studentjes die wel een zware studie achter de kiezen hebben.
is gewoon ronduit fout en insinueert dat een hogeschool opleiding die een master oplevert, simpel is, dat is NIET zo.....een belediging is voor de arme studentjes die wel een zware studie achter de kiezen hebben.
Ik heb me ooit eens half geergerd aan het feit dat het mogelijk is masters via een HBO te halen. Maar goed, in de overgang naar een "amerikaanser" bamasysteem ga je gewoon krijgen dat de school waarop de graad behaald is mee gaat tellen.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Software engineering, en SNE bij de UvA.Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:45:
Ik ben inmiddels zo'n vijf jaar geleden afgestudeerd aan de studie 'Bedrijfskundige Informatica'. Na het behalen van mijn bachelor diploma begonnen als account manager en inmiddels doorgegroeid naar een positie binnen de MT als sales manager. Alleen ik wil verder met studeren en zou heel graag mijn MSc titel willen behalen. Alleen ik ben benieuwd naar andere studies naast ICT waar ik direct kan instromen en binnen twee jaar mijn masters kan halen. Wie kan mij helpen aan informatie over welke studies ik kan/mag volgen?
Ik heb SE gedaan. je gaat wel dood dat jaar.
SNE is trouwens als genoemd, ze zijn te vinden op os3.nl.
Ben zelf aan het solliciteren naar een AiO positie bij ze trouwens
[ Voor 8% gewijzigd door Boudewijn op 05-04-2010 21:35 ]
Is de Open Universiteit een mogelijkheid? Dan heb je in het eerste jaar de Premaster Managementwetenschappen, daarna kun je zelf kiezen wat je wilt gaan doen, je hebt heel veel mogelijkheden.
Je kan dan in 2 jaar klaar zijn.
Ben zelf ook met de premaster bezig en kan het je ten zeerste aanraden als je voltijds wilt blijven werken.
Ben zelf ook met de premaster bezig en kan het je ten zeerste aanraden als je voltijds wilt blijven werken.
Is niet echt een optie omdat ik juist niet verder wil studeren in de ICT. Ik werk nu in de media en wil juist proberen om mijn masters in marketing, communicatie of economie halen.Boudewijn schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:34:
[...]
Software engineering, en SNE bij de UvA.
Ik heb SE gedaan. je gaat wel dood dat jaar.
SNE is trouwens als genoemd, ze zijn te vinden op os3.nl.
Ben zelf aan het solliciteren naar een AiO positie bij ze trouwens.
Alleen heb ik juist het idee dat de Open Universiteit niet goed aangeschreven staat (nofi). Ik krijg zo'n LOI gevoel erbij.Mr.Nash schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:08:
Is de Open Universiteit een mogelijkheid? Dan heb je in het eerste jaar de Premaster Managementwetenschappen, daarna kun je zelf kiezen wat je wilt gaan doen, je hebt heel veel mogelijkheden.
Klopt Nyenrode of RSM en andere speciale opleiding instituten zijn voor mij te duur. Voor een MBA €50k betalen is voorlopig niet haalbaar.Reveller schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:27:
[...]
Ja, ook zo lekker goedkoop, Nyenrode. En dan nog niet eens zo enorm hoog op de ranking. Denk dat je daar ook wel naar moet kijken...
Nyenrode is een stukje goedkoper hoor. Sowieso kun je dat van de ABN lenen, als je wordt aangenomen.
Tias Nimbas is meen ik ook niet (zo) duur, net als de RSM.
Qua ranking: een MBA doe je ook (mischien wel vooral?) voor je netwerk.
Tias Nimbas is meen ik ook niet (zo) duur, net als de RSM.
Qua ranking: een MBA doe je ook (mischien wel vooral?) voor je netwerk.
[ Voor 19% gewijzigd door Boudewijn op 06-04-2010 14:16 ]
Volgens mij is Nyenrode ongeveer even duur als TiasNimbas. En je kunt studiekosten aftrekken van de belasting, waardoor het zich (mijns inziens althans) dik terugbetaald als je het vergelijkt met stoppen met werken en full-time studeren.Reveller schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:27:
[...]
Ja, ook zo lekker goedkoop, Nyenrode. En dan nog niet eens zo enorm hoog op de ranking. Denk dat je daar ook wel naar moet kijken...
Ik heb een shortlist gemaakt en daarin de volgende studies opgenomen:
- Strategic Management
- Supply Chain Management
- Marketing Management
- International Management
- Bedrijfscommunicatie en Digital Media
En de volgende universiteiten:
- Universiteit van Amsterdam
- Erasmus Universiteit
- Universiteit van Tilburg
- TiasNimbas
- Nyenrode
- RSM
Nu zit ik te twijfelen of ik een voltijd of deeltijdstudie moet nemen. Mocht ik voltijd kiezen dan moet ik deelnemen aan een premasters programma en kan binnen twee jaar (of 3) mijn MSc halen. Het nadeel is, dat ik ontslag moet nemen en 2 of 3 jaar weer terug moet naar mijn studentenleven zonder werkervaring op te doen. Voordeel is wel dat je dedicated hiermee bezig bent en met volle toewijding je studie kunt behalen. Kostentechnisch zal het ook wel meevallen. Choices choices..
- Strategic Management
- Marketing Management
- Erasmus Universiteit
- TiasNimbas
- Nyenrode
- RSM
Nu zit ik te twijfelen of ik een voltijd of deeltijdstudie moet nemen. Mocht ik voltijd kiezen dan moet ik deelnemen aan een premasters programma en kan binnen twee jaar (of 3) mijn MSc halen. Het nadeel is, dat ik ontslag moet nemen en 2 of 3 jaar weer terug moet naar mijn studentenleven zonder werkervaring op te doen. Voordeel is wel dat je dedicated hiermee bezig bent en met volle toewijding je studie kunt behalen. Kostentechnisch zal het ook wel meevallen. Choices choices..
Ik keek even naar jouw lijst; de RSM is de business school van de Erasmus Universiteit. Deze business school stond afgelopen jaar wederom als "beste" in de bijlage van weekblad Elsevier (o.b.v. feedback van studenten en hoogleraren) . Ook de Financial Times geeft de RSM een topplaats, ik meen 10e in Europa (waarbij de andere in dit forum genoemde scholen niet hoog staan of niet voorkomen in deze internationaal erkende ranking) en dat voor nog geen 1.700 euro aan collegegeld per jaar. Lijkt mij value for money! Alle genoemde business specialisaties (Strategic Management, Supply Chain Management, Marketing Management en International Management) en meer, worden aangeboden door de RSM. Let op, MBA is wat anders dan een MSc opleiding. Een goede MBA opleiding vraagt minimaal 3 jaar relevante werkervaring op management niveau, en de kosten (collegegeld) zijn natuurlijk hoger dan een MSc.
Ik ben zelf van mijn Bedrijfskundige Informatica opleiding naar de UvT (Tilburg) gegaan en doe daar de opleiding Information Management. Deze opleiding ligt in het verlengde van de HBO opleiding.Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:17:
Ik heb een shortlist gemaakt en daarin de volgende studies opgenomen:
- Strategic Management
- Marketing Management
- Erasmus Universiteit
- TiasNimbas
- Nyenrode
- RSM
Je doet hier eerst een schakeljaar (pre-master) en na dit jaar is het nog 1 jaar de master volgen.
Je zou in het totaal dus maar 2 jaar kwijt zijn.
If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.
Ik ben het helemaal met jou eens. RSM lijkt mij inderdaad ook een prima keus. Zeker gezien de reputatie van RSM in het buitenland lijkt het mij geen verkeerde optie.guide schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:44:
Ik keek even naar jouw lijst; de RSM is de business school van de Erasmus Universiteit. Deze business school stond afgelopen jaar wederom als "beste" in de bijlage van weekblad Elsevier (o.b.v. feedback van studenten en hoogleraren) . Ook de Financial Times geeft de RSM een topplaats, ik meen 10e in Europa (waarbij de andere in dit forum genoemde scholen niet hoog staan of niet voorkomen in deze internationaal erkende ranking) en dat voor nog geen 1.700 euro aan collegegeld per jaar. Lijkt mij value for money! Alle genoemde business specialisaties (Strategic Management, Supply Chain Management, Marketing Management en International Management) en meer, worden aangeboden door de RSM. Let op, MBA is wat anders dan een MSc opleiding. Een goede MBA opleiding vraagt minimaal 3 jaar relevante werkervaring op management niveau, en de kosten (collegegeld) zijn natuurlijk hoger dan een MSc.
Ik heb dit ook overwogen omdat een aantal van mijn studiegenoten dit ook hebben gedaan. Alleen dit is weer een verlengde van mijn vorige studie en ik wil daar juist van af. Heb je dit trouwens ook in 2jaar gehaald en wat voor type werk doe je nu?jurma schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:49:
[...]
Ik ben zelf van mijn Bedrijfskundige Informatica opleiding naar de UvT (Tilburg) gegaan en doe daar de opleiding Information Management. Deze opleiding ligt in het verlengde van de HBO opleiding.
Je doet hier eerst een schakeljaar (pre-master) en na dit jaar is het nog 1 jaar de master volgen.
Je zou in het totaal dus maar 2 jaar kwijt zijn.
Pagina: 1