Oplossing voor licht onderkant monitor?

Pagina: 1
Acties:

• rammoth
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-10-2022
Hallo,

Ik heb afgelopen week een philips monitor aangeschaft (244e1sb). Het is een geweldige monitor, maar er schijnt erg veel licht door vanaf de onderkant op een zwarte achtergrond. Is dit nou backlight bleeding? Want ik dacht dat dat juist in het midden van het scherm voor kwam.

Hoe dan ook, ik vind het wat vervelend en vroeg mij af of er iets aan te doen is? Het is een beetje blauwachtig licht op een zwarte achtergrond. Het zit ook aan de bovenkant, maar minder hevig.

Als er geen oplossing voor is bel ik philips wel om te vragen of het normaal is.

Bedankt alvast!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit is idd backlightbleeding (dat heb je niet zo snel in het midden van de monitor omdat het licht daar niet weg kan lekken). Veel is er niet aan te doen, tenzij je de monitor op wil gaan halen om te kijken of het paneel beter vast te schroeven is. Maar dat zou ik met een net nieuwe monitor niet doen.

• rammoth
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-10-2022
Thanks voor de snelle reactie. Hoezo is dat af te raden met een nieuwe monitor?

Er is op zich wel mee te leven, maar het lijkt me wat veel. Het is een rand van ongeveer een centimeter vanaf de onderkant.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nou, je verknalt wel gelijk je garantie natuurlijk als je het ding zelf open gaat schroeven. Maar goed, je hebt vaak wel een bepaalde mate van bleeding, alleen is het bij de duurdere monitoren vaak een stuk minder als bij de budgetschermpjes zoals die 244e1sb. De vraag is dus als je het scherm zou RMAen, of er veel aan gedaan kan worden.