[windows 2003 SP2]na vmware geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-01 16:01
Ik heb een probleem gekregen nadat ik Vmware server 2.0 op mijn (test)server heb geinstalleerd.
na het geforceerde rebooten kreeg ik met geen enkele mogelijkheid meer connecties met bijv. shares of remote desktop, eerste gedachte is natuurlijk vmware weer uninstalleren maar daarna werkte het nog steeds niet meer.
toen via fysieke toegang even een aantal tests gedaan en kwam ik erachter dat ik wel gewoon toegang had tot internet en via de server ook wel toegang had tot clients en draaide de webserver wel op zijn IP ( via clients kom ik daar niet op).
pingen vanaf een clientpc lukt niet dan krijg ik time-outs.

de situatie is als volgt router -> -> gb switch -> server
router -> -> gb switch -> Client
de switch en router heb ik al diverse malen geherstart maar ook dat heeft geen baat.
in eventviewer staat niets relevant ( wel iets met DNS kan domain niet vinden maar dat gaf hij daarvoor ook al aan)

ik hoop dat jullie mij een versimpelde oplossing kunnen bieden dan een herinstallatie

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Draaien alle services wel ? Firewall? gaat dit nu om de host of de guest?

Check ook even of je shares nog bestaan met
net share
en ook even of er wel geluisterd wordt op 3389
netstat -ano | findstr 3389

[ Voor 51% gewijzigd door LuckY op 04-04-2010 18:36 ]

• misterm90
het lijkt erop dat alle services wel gewoon draaien.
bij net share krijg ik netjes de shares wel te zien.
en bij het netstat commando krijg ik

" TCP 0.0.0.0:3389 0.0.0.0.0 LISTENING 1612"

moet dit niet 192.168.2.107 (server IP zijn ?)

de firewall staat uit ( bij alles.. niet alleen server maar ook client )

het gaat nu om de server waar VMWare server op heeft gestaan ( nu dus weer geuninstalleerd)

[ Voor 26% gewijzigd door misterm90 op 04-04-2010 21:36 ]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Paste eens ipconfig /all ?
Lijkt dat de vmware netwerk adapters t 1 en ander beschadigt hebben. Wellicht voldoende om je NIC driver te verwijderen en opnieuw te installeren, mogelijk is ook de tcpip stack beschadigt, die kun je rebuilden, en als laatste kan er ook een winsock probleem zijn, daar zweven ook fixes rond op t internet.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat is goed, 0.0.0.0 houdt in dat je pc op alle aanwezige netwerkinterfaces luistert en dat is standaard.

Is die machine wellicht domaincontroler of lid van een domein? VMware maakt standaard twee extra interfaces aan die je netwerk behoorlijk in de war kunnen schoppen. Je kan via TS configuration instellen dat de server slechts op een bepaalde interface luistert.

Ik zou het toch in de DNS, kan domein niet vinden, hoek zoeken.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• misterm90
Ik heb nu de winsock en tcpip gereset met behulp van netsh ( netdiag /test:winsock gaf overal passed aan)
de machine is inderdaad een domaincontroller omdat ik er WDS op draai
@sanfranjake ik neem aan dat dat TS config. van Vmware is ? ik heb vmware namelijk helemaal verwijderd

de ipconfig /all

Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : server
Primary Dns Suffix . . . . . . . : deleeuw.nl
Node Type . . . . . . . . . . . . : Broadcast
IP Routing Enabled. . . . . . . . : Yes
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : Yes
DNS Suffix Search List. . . . . . : deleeuw.nl

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet
Physical Address. . . . . . . . . : 00-0E-A6-1F-B6-27
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.2.107
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.2.1
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.2.107

overigens is de hele " deleeuw" een fictieve naam omdat ik alleen een domain heb draaien voor WDS.

ik heb nu de driver geuninstalleerd en ben de server opnieuw aan het opstarten ( ik had al rollback driver geprobeerd)

[ Voor 4% gewijzigd door misterm90 op 05-04-2010 00:03 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Check je binding volgorde van je netwerkkaarten ook, want die zal door het (de)installeren van de VM nics wel door elkaar gegooid zijn.

[ Voor 71% gewijzigd door alt-92 op 05-04-2010 10:14 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• misterm90
alt-92 schreef op maandag 05 april 2010 @ 10:13:
Check je binding volgorde van je netwerkkaarten ook, want die zal door het (de)installeren van de VM nics wel door elkaar gegooid zijn.
Ik heb daar de juiste lanverbinding al omhoog geschopt.,
maar het raarste is dus dat ik vanaf de server wel gewoon internet heb en naar werkstations kan browsen maar vanaf alle 3 de werkstations niet naar de server kan connecten en/of pingen

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:17
in eventviewer staat niets relevant ( wel iets met DNS kan domain niet vinden maar dat gaf hij daarvoor ook al aan)
Als DNS dit geeft, dan gaat daar iets ernstig fout. AD is afhankelijk van DNS, als dat dus niet werktm ga eerst die melding oplossen.

Wat voor een antwoord krijg je als een een ping uitvoerd naar de FQDN van je server? Krijg je host not found (of zo iets) of request timeout?
Wat zou kunnen in dat de server zich geeft geregisteerd in DNS op de vmware netwerk kaarten.

• misterm90
heb nu de active directory verwijderd en DNS ingesteld op de router (192.168.2.1).
maar kan nog steeds niet RDPen of bij de fileshares.. ik vind het maar een vage bedoeling..
enigste wat ik mij nu nog kan indenken is een complete reinstall maar dat wil ik graag nog even uitstellen..

// edit

dns server helemaal verwijderd heeft ervoor gezorgd dat ik weer helemaal toegang heb tot de server..
vmware heeft dus blijkbaar de dnsserver vern**kt . ik ben weer blij :P ik dank u allen voor het meedenken !

[ Voor 28% gewijzigd door misterm90 op 05-04-2010 19:36 ]

Pagina: 1