Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
Hallo,

Ik denk dat deze vraag wel vaker voorbij is gekomen, maar ik kan op dit moment niet echt duidelijke antwoorden vinden. Ik heb een Canon MP640 All-in-One printer gekocht waarvoor ik huismerk cartridges wil kopen. De huismerk cartridges kunnen geleverd worden met of zonder chip. Nu wil ik de cartridges zonder chip bestellen, omdat deze goedkoper zijn. Vervolgens zijn er 2 opties:
  • Ik kan de chips van de originele cartridges overplaatsen op de huismerk cartridges. Vervolgens kan ik de chips resetten met een chip resetter (filmpje). Ik wil graag weten of hier iemand ervaring mee heeft en of de chips een beetje 'overplaatsbaar' zijn.
  • Ik kan een set auto-reset chips kopen. Deze vervangen de originele chips en zouden zichzelf iedere keer resetten. Ik zou ook hier graag willen weten of iemand er ervaring mee heeft. Ik denk zelf namelijk dat de chip resetter beter werkt.
Alvast bedankt. Alternatieve oplossingen zijn ook welkom uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:31
Ik denk dat zo'n resetter ook beter werkt dan die auto-reset chips. Dit omdat die auto-reset chips iedere keer als je de printer uitzet resetten (als ik de link mag geloven) en ik kan me voorstellen dat je printer dan wel een keer de kluts kwijtraakt.

Kun je de originele cartridges niet laten vullen bij een of ander winkeltje bij je in de buurt? Of je doet het zelf met zo'n setje met van die flesjes inkt, maar ik heb dat ook al eens geprobeerd en het word al heel gauw een kliederboel. (Blauwe handen :D :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
Bedankt voor je reactie. Ik heb begrepen dat je met nagevulde cartridges wel regelmatig (om de paar dagen) moet printen om de kwaliteit een beetje te behouden. Zo vaak print ik niet. Maar iedereen zal hier wel verschillende ervaringen mee hebben. Daarom ga ik toch liever voor huismerk cartridges. :) Het is wel een stuk duurder waarschijnlijk, maar goed.

[ Voor 13% gewijzigd door JoepD op 04-04-2010 17:56 ]