Toon posts:

USB poorten werken niet meer!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren werken USB poorten 1&2 van m'n moederbord (asus p5w dh delux) niet meer. Ze geven enkel nog wanneer ik een apparaat aanzet een flits waarna er verder niets meer gebeurd. In apparaatbeheer komt (bij Intel(R) 82801G (ICH7 Family) USB Universal Host Controller - 27C8) vervolgens foutcode 43 te staan. iemand enig idee waar dit mee te maken kan hebben? Alvast bedankt.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat heb je al geprobeerd, om te voorkomen dat we met allerlei zaken aankomen die niet meer nodig zijn?

[ Voor 60% gewijzigd door spone op 04-04-2010 17:28 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een flits? Dan denk ik dat er iets gewoon kortsluiting maakt. Dus even checken of er niets verbogen zit in de socket.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
heb ondertussen alle "externe poorten losgekoppeld van het moederbord (5/6 en 7/8 die dus niet standaard op het moederbord zitten). Bios update uitgevoerd (naar 3001). Windows 7 heb ik onlangs opnieuw geinstalleerd. Dit alles zonder enig resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
zojuist poorten nagekeken maar was niets te zien. Heb vervolgens Clear RTC Ram uitgevoerd en de de bios weer naar standaardwaarden gezet. Na herstarten zag windows een nieuw USB hub device dus vervolgens weer een apparaat op een van de usb poorten aangesloten maar vordering. Kan het mogelijk iets zijn met de stroomtoevoer naar deze 2 poorten?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Eerst eens goed vast stellen of het een hardware of software probleem is.

Dit kun je doen door bijvoorbeeld een LiveCD te gebruiken om van te booten of door apparatuur (USB toetsenbord) aan te sluiten die ook in je BIOS hoort te werken. Werkt die apparatuur in een andere omgeving (OS // BIOS) wel, dan is het een software probleem. Anders is het een hardware probleem.

Vervolgens stel je vast of het probleem in de apparatuur ligt of het moederbord. Kwestie van op een ander systeem proberen.

Indien het een software probleem is.... alle USB Root Hubs verwijderen in Apparaatbeheer en rebooten. Probleem moet dan opgelost zijn.

Indien het een apparatuur probleem is, apparatuur vervangen.

Indien het een moederbord probleem is, BIOS-reset, controleren op kortsluiting, controleren op andere USB-poorten.

Indien het op andere USB-poorten wel werkt, dan is waarschijnlijk de zekering van die eerste twee poorten gesprongen (vanwege eerdere kortsluiting). Dat is niet te repareren, maar het springen van die zekering heeft wel de rest van het moederbord van een wisse dood gered.

Indien het op andere USB-poorten ook niet werkt en een BIOS-reset helpt niet en je kunt geen kortsluiting vast stellen... dan zul je even verder moeten zoeken en wat meer informatie moeten geven.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
heb reeds alleen toetsenbord aangesloten maar ook deze werkt niet in bios. Dus ik vermoed een probleem met het moederbord. Heb alle hubs tevens verwijderd maar na opnieuw opstarten/installeren zelfde probleem.

Hoe kan ik een volledige bios reset doen ipv de de jumper van positie 1-2 naar 2-3 te verplaatsen?
Is er ook een mogelijkjheid om te controleren of de poort voldoende stroom krijgt?
Pagina: 1