Dual Core -> I7 overstap ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 404 views

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-02 11:03
Beste Tweakers,

Door wat recente problemen met mijn huidige setup:

E8400 @ 3,60 GHz
Asus P5Q
GEIL DDR2 1066 MHz 2x2GB
XFX GTX260 Black Edition

Zat ik eraan te denken om over te stappen op een I7 systeem.
Ik multi-task redelijk vaak, dus op dat gebied zal ik er (neem ik aan) flink op vooruit gaan, maar als ik dan kijk naar games, neem bijvoorbeeld WoW, Supreme Commander 2 en Borderlands, zal de vooruit gang dan ook merkbaar zijn?

Het systeem waar ik aan zit te denken is:

Intel I7 860 (pricewatch: Intel Core i7 860)
Asus P7P55D-E (pricewatch: Asus P7P55D-E)
Sapphire HD5850 1GB GDDR5 (pricewatch: Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E)
GeIL Black Dragon GB38GB1600C9QC (pricewatch: GeIL Black Dragon GB38GB1600C9QC)

Ik heb dit topic niet gemaakt met de vraag of dit een goed systeem is, want ik weet dat het een goed/beter systeem is, maar of er iemand hier is die eenzelfde upgrade uitgevoerd heeft en die misschien tips heeft of mij bepaalde dingen kan aanraden. Tweakers die eenzelfde soort upgrade hebben uitgevoerd en hier erg blij mee zijn, zijn ook welkom om te posten natuurlijk.

Alvast bedankt!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Meestal zijn upgrades die minder dan 30% prestatie verbetering opleveren niet 'echt' merkbaar.

Of daar in jouw geval sprake van is kun je het beste zelf vast stellen. Maak een overzicht van wat je er zoal mee doet en hoe je huidige systeem daarin presteert. Ga vervolgens op zoek naar benchmarks van de relevante hardware in de relevante applicaties en vergelijk op basis daarop.

Wat betreft ervaringen met het systeem waar je mogelijk naartoe wilt upgraden geldt eigenlijk maar één regel. Ervaringen die vraag je niet naar, die zoek je op. Het zou redelijk van de zotten zijn als iedere keer als iemand ervaringen zoekt we die ervaringen allemaal weer in een nieuw topic moeten plaatsen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik ben toen overgestapt van een E8400 naar een core i7 920.
Qua multitasking en benchmark ben ik erop vooruit gegaan.
Qua games is het wisselvallig, ligt ook aan welke games en wat je resolutie is en settings .
Toendertijd was mijn reso 1680x1050 en zonder AA is je fps hoger met een i7.
Wanneer je veel AA en AF en evt Edge detect enzo aanzet ,dan zit je ong. op dezelfde fps.(minder cpu -bottleneck)

Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/pc/Core%20i7/e8500-corei7_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/pc/Core%20i7/e8500-corei7_2.jpg

Alleen bij Crysis warhead was er iets niet goed.

|2600k|Asus 290|

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ervaringen zoek je op GoT met de search, niet met een eigen topic.

Eigen "ervaringen" topics zijn alleen de bedoeling als je zelf al ervaringen hebt die je wilt delen.

Verder is dit een vraag wat dagelijks in de upgradetopics voorbij komt. Aangezien we het wiel niet steeds opnieuw willen uitvinden raad ik je aan daar te kijken:

[UG] Upgrade Guide topicoverzicht

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.