Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

remblokken vervangen, originele of andere?

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Mijn remblokken aan de achterkant zijn aan vervanging toe en nu had ik dus even de volkwagen dealer gebeld voor te vragen wat die blokjes zouden kosten. Een setje voor de achterkant zou 65 euro zijn. Nu zit ik zo eens op de verschillende sites op internet te kijken en zie dat ze daar vaak de helft goedkoper zijn. Ik heb geen idee of er verschil zit in blokjes van de dealer of die ik op internet bestel. Maakt dat nog iets uit in kwaliteit?

Bijvoorbeeld hier: http://www.onderdelendire...okken-ford-vag-a/r36623-1

of hier: http://www.autopartsonlin...en)&ind=14&aantal=1&cat=r

Zit er nog verschil in de sport of de gewone blokken op die site? Ik ga dit jaar nog naar de ring en naar zandvoort dus heeft die sport dan voordelen?

Auto is een golf 4 2.3 V5 110KW uit 1999

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Het is allemaal heel subjectief en relatief.

De reden dat het duurde is bij de dealer, is dat de dealer zijn prijzen niet aanpast met de tijd. Voor aftermaket geldt meestal dat onderdele met de leeftijd in prijs dalen. Of deze onderdelen slechter zijn van kwaliteit? Wie weet... De kans dat ze beter zijn, is klein. Maar veel slechter zullen die blokjes niet zijn.

Ik zou voor 65€ niet moeilijk doen en bij de dealer kopen. En je sprrekt over achterwielen: in dat geval denk ik niet dat het veel uitmaakt of je sport of gewone blokjes neemt. De vraag is natuurlijk ook wel hoe je op circuit rijdt hé... Allemaal heel subjectief.

Persoonlijk zou ik eerst gewoon standaard blokjes nemen (al dan niet aftermarket) en zien hoe deze bevallen in gebruik. Je kan nog altijd een beter setje kopen achteraf.

[ Voor 12% gewijzigd door jvvv op 04-04-2010 17:17 ]

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:50
Als je de keuze hebt en de prijsverschillen klein zijn: altijd sportblokken nemen. Remt beter en minder kans op fading. Dit is heel erg belangrijk als je de Ring en Zandvoort op wil!!

En omdat je het hier alleen over de achterblokken hebt, doe gelijk ook de voorste blokken. Sportblokken zoals Ferodo DS2500, die ERG goed zijn, kosten helemaal niet veel meer dan standaard blokken. Maar ze geven wel veel betere rem performance :)

Keuze is dan makkelijk gemaakt.

• DarkShadow16
De goedkoopste ds2500 die ik kan vinden zijn 90 euro dus dat scheelt nogal wat. Heb jij ze ergens goedkoper gezien?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:13
Voor de achterremmen maakt het niet superveel uit wat je aan blokken monteert, je remt toch het meeste met de voorste remmen. Overigens kan je bij de niet-dealer ook wel vragen om originele-kwaliteit remblokken, vaak krijg je dan blokken van merken als Jurid, TRW, etc. Die fabrikanten bouwen ook gewoon de blokken voor je dealer.
Voor je voorremmen zou ik absoluut niet bezuinigen op een stel remblokken. Ik heb bij mijn vorige auto destijds ook moeten kiezen: Lucas of goedkoopjes, ik ben voor de Lucas blokjes gegaan. 2x zo duur als de goedkope standaardblokken, maar na 100K zaten ze er nog onder, en dan ben ik niet iemand die veel op de motor remt.
Bij mijn huidige auto heb ik er laatst Jurid onder laten zetten, die dingen remmen goed en zouden een stuk langer mee moeten gaan dan standaardblokjes bij de niet-dealer.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De remmen zijn maar net zo goed als de banden. Goede remblokken halen hun maximum wanneer er ook een goed wiel wegdek contact is.

Bij mij op het werk moet ik heel vaak noodstops doen en moet ik zonder ABS tegen de grens remmen. Bij 1 wagen blokkeren de banden al met 0.5G decelleratie terwijl ik met een ander tegen 0.95g kan remmen. (begin snelheid is 70km/h dus dat valt nog wel mee)

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 04-04-2010 22:49 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Achter doet meer dan je denkt. Goeie blokken achter merk je enorm tijdens harder doorremmen. Zorgt voor meer stabiliteit onder het remmen.

En 90e voor DS2500 is el cheapo. De blokken voor mijn 200SX klauwen op de Primera kosten gemiddeld zo'n 150 euro. Ik rijd met Hawk HP Plus.

• DarkShadow16
Ok maar ik rijd maar heel weinig op circuit of iets dergelijks. Als dat 1 of 2 keer per jaar is dan is dat echt het max. Ik zat dus te denken aan net iets betere blokken dan de gewone, maar heb geen idee wat ik dan het beste kan nemen. Iemand een suggestie?

Anders bestel ik denk ik deze 36623/1 /S Sport-remblokset, Achter (2 wielen) op http://www.autopartsonlin...en)&ind=14&aantal=1&cat=r
Chevy454 schreef op zondag 04 april 2010 @ 22:48:
De remmen zijn maar net zo goed als de banden. Goede remblokken halen hun maximum wanneer er ook een goed wiel wegdek contact is.
Ik heb er Dunlop SP Sport Fast Response onder liggen dus niet van die hankipanki wanli zooi. (die haal ik wel als ik wil driften)

[ Voor 24% gewijzigd door DarkShadow16 op 04-04-2010 23:56 ]

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:50
Ik heb mijn DS2500 bij www.carpartsprovider.com gehaald, voor m'n Vectra V6 kosten die daar maar 125 euro (complete set) voor de voorwielen.

Maar kzie dat de DS2500 voor jouw auto wat duurder zijn daar. De Brembo-blokken zijn wel wat goedkoper. Voor jouw auto zijn er ook nog Pagid blokken (voor mijne niet bv) maar die prijzen wil je niet zien :P

Verwijderd

Textar Sport niet doen. Das rommel. Dan liever nog origineel voor die paar keer circuit in het jaar voor de lol.
Mintex 1144 is ook een leuk blok. www.europerformance.co.uk kan ook leuk spul hebben.

• DarkShadow16
Mintex ziet er ook goed uit. Ik kan ze alleen heel moeilijk vinden om ze ergens te kopen. Op ebay zijn volgens mij alleen de standaard vervangsets te krijgen.
Ach mocht ik ze niet vinden dan bestel ik deze wel http://cgi.ebay.nl/VOLKSW...ts_SM?hash=item2ea9485204

Heb ik ook gelijk schijven gedaan, want die moesten anders de volgende keer.

Hmm op yes4mintex.com lijkt er wel een hoop te krijgen. Nou wil alleen die catalog alleen de premium lijn weergeven dus heb even een mailtje gestuurd voor de m1144.

[ Voor 15% gewijzigd door DarkShadow16 op 05-04-2010 22:22 ]

• DarkShadow16
Heb ze nu gevonden op die site.
80 pond voor een setje en dan nog 20 pond verzendkosten.
Ik heb dus mooi het goedkope standaard setje besteld en ga het daarmee proberen.
Mocht het echt niks zijn dan kan ik altijd nog gaan vervangen.
Bedankt voor alle suggesties.
Pagina: 1