Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweaker,

Na flink wat uurtje proberen, googlen, en zoeken op Tweakers toch maar aangemeld om mijn probleem voor te leggen.

Ik heb sinds kort InternetPlusBellen van KPN met de bijbehorende Experiabox. Deze zend Wi-Fi uit, Maar haalt met moeite de zolderkamer.
Nu heb ik op de eerste verdieping een net nieuw aangeschafte Sitecom WL-582 staan. Deze wil ik dus als bridge gaan gebruiken om het signaal te versterken.

Ik heb hiervoor de Sitecom in gesteld in WDS mode, en de SSID en MAC Adres van de ExperiaBox ingevuld. Ook de beveiligingsmethode en code overgenomen van de ExperiaBox.
Daarna de DHCP server uitgeschakeld (dit moet de ExperiaBox immers regelen) en het IP-adres van de Sitecom veranderd naar een ip in de range van de ExperiaBox (tussen 192.168.2.1 tot 192.168.2.254, waarbij deze laatste de default gateway is).

Maar vervolgens heb ik geen internetconnectie op de pc's die bedraad op de Sitecom staan aangesloten.
Ook wordt de SSID uitgezonden, maar wanneer ik probeer te verbinden lukt dit niet.
Dit alles heb ik ook in AP-mode geprobeerd, maar zonder succes.

Ook kan ik niet meer in de setup van de Sitecom komen als ik het IP-adres heb veranderd, dus moet ik elke keer resetten.
Heeft iemand ervaring hiermee, en kan mij uitleggen wat hier fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
normaal gesproken kun je gewoon in de setup komen van sitecom apparaten nadat je het ip verandert hebt hoor, dus daar klopt al iets niet. heb je na het aanpassen de sitecom al eens 10 seconden van de stroom afgehaald en hem daarna opnieuw laten starten?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Deduceren. Kun je, als je de Sitecom reset en zonder kabels aanzet, er wel mee verbinden? En als je er een kabel in steekt ook?

En als je alles vervolgens gewoon instelt zoals het zou moeten werken? Dus de Sitecom op z'n eigen subnet, met als gateway het adres van je Experiabox? Of wil je met je laptop door het huis kunnen lopen en kunnen switchen van access point?

Ik denk dat het probleem ligt bij het feit dat de Sitecom de dhcp-aanvragen niet doorstuurt naar je Experiabox. Door alles zoals bovenstaand in te stellen zou e.e.a. wel gewoon moeten werken. Dan kun je waarschijnlijk niet "roamen", maar de vraag is of je dat echt wil.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:36:
normaal gesproken kun je gewoon in de setup komen van sitecom apparaten nadat je het ip verandert hebt hoor, dus daar klopt al iets niet. heb je na het aanpassen de sitecom al eens 10 seconden van de stroom afgehaald en hem daarna opnieuw laten starten?
Ik heb de router bij elke poging van het stroom gehaald, zoals jij bedoelt.
Als ik het IP adres van de router in bijv. 192.168.2.11 verander, dan zou ik via dat ip-adres de setup moeten bereiken, maar tevergeefs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
en via het oude ip is hij dan ook niet meer te bereiken? Voer eens een ipconfig/all uit en kijk mte welk ip je verbonden bent.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:55:
Deduceren. Kun je, als je de Sitecom reset en zonder kabels aanzet, er wel mee verbinden? En als je er een kabel in steekt ook?
In de fabriekswaarden kan ik zowel met als zonder kabel gewoon verbinden.
En als je alles vervolgens gewoon instelt zoals het zou moeten werken? Dus de Sitecom op z'n eigen subnet, met als gateway het adres van je Experiabox? Of wil je met je laptop door het huis kunnen lopen en kunnen switchen van access point?
Ik geloof dat ik dit al geprobeert heb, maar ik ga het voor zekerheid nog eens proberen.

In ieder geval bedankt, je hoort van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
In mijn SpeedTouch (bij jou de ExperiaBox) moest ik ook WDS aanzetten. Zowel de ExperiaBox als de Sitecom moeten die feature ondersteunen, met elkaar compatibel zijn (aangezien WDS geen standaard is) en van elkaar op de hoogte zijn.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Is er ondertussen al een oplossing gevonden? Ik ga dit weekend hetzelfde proberen, maar dan met een andere router icm de Sitecom WL-582.

Ik post mijn bevindingen ook wel hier.

Die ene, met die snor

Pagina: 1