Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09 22:47
Nu hier in België de paasvakantie/blokperiode begonnen is, valt me iets vreemd op in de agenda.
Ik heb namelijk mijn lessenrooster in google calendar gestopt, door hem voor 1 week in te vullen en dan te laten herhalen tot de laatste lesdag. Eventuele wijzigingen in lokalen etc heb ik later aangebracht. Zo heb ik ook rekening gehouden met de paasvakantie, deze heb ik in google calendar namelijk event per event verwijderd en is dus volledig leeg, wat mijn schoolkalender betreft. Android lijkt echter niet met deze gedeletete events om te kunnen springen, want die meldt doodleuk dat ik komende 2 weken wél les heb 8)7

Het lijkt me dus een of andere gare bug te zijn in de sync tussen gcal en android.
Zou iemand dit ook eens willen testen, dan kan ik met zekerheid een bugreport aanmaken.
(of mocht iemand met een oplossing komen aandraven, dan hoor ik het ook graag :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:55

job

Gooi de kalender cache eens leeg: instellingen > extra > toepassingen beheren >calendar storage > gegevens wissen. Synchronisatie even uit, en weer aanzetten.
Desnoods bij toepassingen beheren, de cache van gcal even legen.

Helpt dat?

[ Voor 16% gewijzigd door job op 04-04-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
hmm, ik zit op een 2.1 systeem, en daar is het niet mogelijk om bij de preïnstalled apps te raken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Mijn uitleg was inderdaad voor 1.5. Lijkt me raar dat er in 2.1 niet zoiets is. Je moet altijd de cache van je calendar leeg kunnen gooien.

Ik kwam dit via google tegen als je de boel in het engels hebt: Settings > Applications > Manage applications > press Menu button > tap Filter > select All > scroll to the Browser app you use (or all of them) > tap Clear cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
aha, dat van die filter wist ik nog niet. (zit ook redelijk goed verstopt imo)
Cache gecleared.
Check agenda: leeg --> reboot
check agenda: leeg
sync

morgen: lessen |:(
Op google calendar (online) staat het wel nog allemaal correct....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Heb je nou zowel de calendar storage, als de cache van gcal gewist?
Let ook even op het verschil tussen calendar (kalender in NL) en de calendar storage.
Je moet de tweede wissen.

[ Voor 119% gewijzigd door job op 04-04-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
ik heb wel degelijk de calendar storage gewist.
Edit: het valt me nu net op dat er naast de foutieve items een sync-symbooltje staat....

[ Voor 48% gewijzigd door Bluefall op 04-04-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikvandinteren
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11-2020
Heb iets vergelijkbaars.

Probleem:
Ik heb meerdere google agenda's (persoonlijk, werk, etc) onder dezelfde account. De werkagenda heeft herhaalde afspraken (iedere maandag van 9 tot 5 bijvoorbeeld). Eén van deze herhaalde afspraken heb ik via de pc gewijzigd (deze afspraak plus alle toekomstige afspraken). Gevolg: via de pc staat alles goed. Op mijn telefoon wordt echter alleen de gewijzigde afspraak weergegeven. De rest van mijn werkagenda wordt niet meer weergegeven.

Sync staat op automatisch en agenda sync is geactiveerd. Handmatig synchroniseren heeft geen effect. Nieuwe afspraken die ik erin (in dezelfde agenda) zet worden wel gewoon gesynct. Telefoon opnieuw opstarten heeft ook geen effect. Iemand een idee?

edit: cache wissen en opnieuw syncen heeft uiteindelijk wel gewerkt bij mij. Is dit een android-bug? Sync icm met wijzigingen in herhaalde afspraken bedoel ik dan.

[ Voor 10% gewijzigd door rikvandinteren op 10-07-2011 11:42 ]

Pagina: 1