Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:01
Ik ben bezig om 110 foto's een mooie grunge border om te plaatsen voor een fotoboek. ik heb al 50 .EPS borders maar wil ze eigenlijk niet met de hand hoeven te plaatsen.
kan het niet automatisch dat ze random geplaatst worden op de foto's?

heb photoshop CS4 met bridge etcetera.

als iemand enig idee heb, dan zou mij dat zeker helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:53
Ik denk dat je het zult moeten hebben van tools om watermerken toe te voegen. Als je daar wat verder op zoekt moet je wel een goed programma vinden. Een watermerk is immers gewoon een plaatje over een plaatje, net als een border.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heb je al eens gekeken naar macro's en de batch mogelijkheden :? Wat heb je zelf al geprobeerd/gezocht/gevonden en waarom voldeden die opties niet?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon de batch/automate functie in photoshop gebruiken?

moet je zelf maar even at random de bestanden kiezen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Zit met auto en batch met het feit dat de foto's van verschillende foto's zijn. dus de borders die ik heb kan ik er niet standaard overheen leggen omdat de grootte steeds wisselt. dat zou dus betekenen dat ik alles alsnog zelf moet openen en aanpassen.

heb Actions al geprobeert, maar zit geen optie als Fit to Canvas in.
macro's heb ik geen verstand van verder.

iig bedankt voor de opties, als ik verder niks hoor ga ik morgen maar met de hand aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waah schreef op zondag 04 april 2010 @ 22:05:
Zit met auto en batch met het feit dat de foto's van verschillende foto's zijn
heb Actions al geprobeert, maar zit geen optie als Fit to Canvas in.
macro's heb ik geen verstand van verder.
Was wel handig geweest om deze informatie in je topicstart op te nemen (zie ook onze Quickstart). Dat had ons weer tijd / moeite gescheeld.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
mijn excuses dan daarvoor.
maar ben goed bekend met de auto en batch functie en ik weet daarom op mijn duimpje dat deze heel beperkt zijn. en ga er soms van uit dat iedereen dat kent, maar dat is natuurlijk niet zo!

iig bedankt voor alles, ga met de hand doen. als iemand toch nog een plugin of oplossing heeft is die natuurlijk nog altijd welkom, want maak elk half jaar zo'n boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waah schreef op maandag 05 april 2010 @ 10:26:
mijn excuses dan daarvoor.
maar ben goed bekend met de auto en batch functie en ik weet daarom op mijn duimpje dat deze heel beperkt zijn. en ga er soms van uit dat iedereen dat kent, maar dat is natuurlijk niet zo!
Dat, en wij kunnen niet ruiken dat je het op je duimpje kent ;)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Ook weten we niet wat voor grunge border je in gedachten had, maar in principe zou je kunnen gaan werken met een layer style.

- Maakt een mooi pattern (dat goed herhaalt, weet nog even niet hoe dat het best zou gaan)
- Maak een nieuwe layerstyle
- Maak van de border een pattern (moet kunnen toch?)
- Eventueel andere effecten toevoegen aan je layerstyle.
- Je kunt ook aardig wat grunge effecten suggereren met noise effecten in je layer style
- Layer style opslaan
- Maak er een batch action van oid
- Jaag het door je foto's heen

Sowieso zou ik naar layer styles gaan voor het best schaalbare effect.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Pagina: 1