Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176327

Topicstarter
Hallo Tweakers,

ik heb een paar vraagjes over de Lost & Stolen/Early Renewal procedure want ik kan daar niks over vinden op de website van T-Mobile.

- Wat gebeurd er met je huidige abonnement?
Betaal je de resterende tijd nog de kosten van je 1e abonnement en daarna pas de kosten van je nieuwe abonnement, of zit het anders?
- Moet er bewijs zijn dat je telefoon weg is? (bijv. aangifte)
- Kan je voor je nieuwe abonnement gebruik maken van aanbiedingen?
- Verder nog addertjes onder het gras?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 22:36
Het is even geleden maar ik ken iemand die hier gebruik van heeft gemaakt. Wat ik er nog van kan herinneren is dat je een nieuwe telefoon mag kiezen, en het contract wat daar bij hoort gaat in zodra je huidige contract is afgelopen. Stel je hebt nog 1 jaar te gaan op je huidige contract, dan begint je nieuwe contract pas over een jaar.

Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ook ik heb dit nooit zelf gedaan (verbinding van T-Mobile is te brak ik mijn omgeving), maar ken iemand, die hier gebruik van heeft gemaakt : hij had een 2-jarig abo, waarvan een jaar verstreken was en nam weer een 2-jarig abo (i.v.m. de gewenste, vrij dure, telefoon), die termijn kwam dus idd bovenop de contractstermijn van zijn oorspronkelijke abo, zodat hij nog drie jaar aan T-Mobile vastzat.
Hoewel dit op het eerste gezicht aantrekkelijk kan lijken, is het dat dus niet : je kunt dus drie jaar lang geen nieuwe telefoon uitzoeken en bij de huidige snelle wisseling van modellen en hypes, zijn er nauwelijks mensen, die drie jaar met hetzelfde toestel willen doen, mocht het toestel dit al volhouden, want nieuwe telefoons zijn lang niet meer zo degelijk, als de oude modellen, waar je alleen mee kon bellen :)

Misschien is het dan ook beter, nu gewoon een los toestel te kopen (eventueel gebruikt), dat is in ieder geval, wat ik zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05 19:04
Dit is niks anders dan eerder verlengen van je contract.

Normale verlenging kan 4 maanden van te voren (via T-Mobile.nl of T-Shop) of 3 maanden van te voren (alle overige dealers van T-Mobile).

Je betaald eenmalige administratiekosten van 69,95 en je kan het contract verlengen voor die periode van 4 maanden. Met als voorwaarde dat je contract binnen een jaar afloopt.

Bewijs van aangifte is niet nodig. Bij een defect toestel (val/water schade wat niet onder garantie valt) kan je ook early renewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als het een gewone verlenging is dan mag je dus ook gewoon gebruik maken van de acties?

En als je bijv. nu een abonnement van 30 euro per maand heb die nog een jaar duurt. Je doet early renewal, kost je 70 euro en je neemt een abonnement van 20 euro per maand.
Dan betaal je dus nog 12 maanden 30 euro per maand en daarna ga je 20 euro per maand betalen?

Ik snap dat je dan 3 jaar met een mobiel moet doen, maar ik heb nu niet echt geld om een nieuwe mobiel voor 400+ euro te kopen.
Misschien is het een optie om te verlengen met 1 jaar, maar ik ben bang dat er dan nog een behoorlijk geld bedrag voor de mobiel moet worden betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Anoniem: 176327 schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:36:
Als het een gewone verlenging is dan mag je dus ook gewoon gebruik maken van de acties?

En als je bijv. nu een abonnement van 30 euro per maand heb die nog een jaar duurt. Je doet early renewal, kost je 70 euro en je neemt een abonnement van 20 euro per maand.
Dan betaal je dus nog 12 maanden 30 euro per maand en daarna ga je 20 euro per maand betalen?

Ik snap dat je dan 3 jaar met een mobiel moet doen, maar ik heb nu niet echt geld om een nieuwe mobiel voor 400+ euro te kopen.
Misschien is het een optie om te verlengen met 1 jaar, maar ik ben bang dat er dan nog een behoorlijk geld bedrag voor de mobiel moet worden betaald.
Is het dan geen optie om 2ehands iets te kopen? Gewoon een net toestelletje dat gewoon voor een jaar mee hoeft te gaan.
Natuurlijk willen we allemaal iets hebben wat het beste/nieuwste/mooiste is wat er op dit moment te krijgen is, maar ik ben het met bovenstaande reacties eens, dat 3 jaar met een toestel doen, erg lastig is. Ik zou als ik jou was hier nog even flink over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

je moet het natuurlijk helemaal zelf weten , maar om een abbo te pakken omdat je perse de nnieuwste duurste telefoon wil is natuurlijk niet slim , misschien is het een idee om inderdaad gewoon even te sparen en dan eentje 2ehands te kopen ?

anders ben ik bang dat je straks na 2 jaar de telefoon kapot hebt en dan zit je dus nog evengoed een jaar er aan vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nu een iPhone 3G maar ik ben er best ontevreden over.
Betaal nu best veel geld voor een mobiel die ik vrijwel niet gebruik (Wi-Fi pakt hij thuis niet op, hij is echt belachelijk snel leeg met mobiel internet, in 1 à 2 uur).
Als ik de iPhone vergelijk met de HTC Desire (die ik dus wel) dan past die laatste echt stukken beter bij wat met een mobiel wil doen.
Vandaar dat ik graag die HTC Desire wil, zodat ik dan weer betaal voor iets wat ik ook echt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

en als je die 3g verkoopt dan kom je toch al een heel eind lijkt me? voor een desire

weet niet welke versie je hebt 8 16? maar in de vraag en aanbod brengen ze pakweg rond de 300 euro op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 218213 schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:52:
en als je die 3g verkoopt dan kom je toch al een heel eind lijkt me? voor een desire

weet niet welke versie je hebt 8 16? maar in de vraag en aanbod brengen ze pakweg rond de 300 euro op
Ik heb de 16GB versie.
Had niet verwacht dat er daar nog zo'n 300 euro voor valt te krijgen, als hij al een jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Anoniem: 176327 schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:55:
[...]

Ik heb de 16GB versie.
Had niet verwacht dat er daar nog zo'n 300 euro voor valt te krijgen, als hij al een jaar oud is.
Ja joh, Apple-producten zijn erg gewild en verliezen niet snel veel van hun waarde. Ik zeg:
Gooi je iphone in de verkoop. Stel dat je 300 euro ermee pakt. Doe er nog 120 euro uit eigen zak bij, en je hebt al een nieuwe Desire! Je kan ook je abbo vroegtijdig verlengen, maar dan voor 1 jaar, en wat je moet bijbetalen voor je telefoon, doe je met het geld wat krijg voor het verkopen van je iphone. Allebei mooie opties toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Bump. Dan heb ik dus nog een vraagje.

Ik heb nu de 3Gs en wil waarschijnlijk overstappen naar de 4G (als de geruchten kloppen met de nieuwe functie's enzo, anders doe ik het niet).

Nu heb je bij T-Mobile dus ook 1-jarige abonnementen. Ik kan gerust de 5e generatie iPhone overslaan (aangezien de 4e de belangrijkste features heeft die ik nog miste (als de geruchten kloppen)).

Nu vraag ik me dus af hoe duur dat ongeveer zal zijn? Hoe het werkt? Of ik m'n 3Gs toestel kan houden, ja of nee? Hoe zit het me de verzekering?*

* De iPhone is nu gewoon verzekerd voor een bepaald bedrag per kwartaal. Kan dit dus ook gewoon over de 4G heen?

Zo kost de 3Gs 32 GB nu 390 euro bij een eenjarig abonnement. Als we dan aannemen dat deze prijs blijft staan voor de 4G, en de 3Gs de prijs van de 3G neemt dan moet ik dus zoiezo al 390 euro betalen voor het toestel.

Dan kan ik mijn 3Gs nu nog even bij de verzekering in eisen (zit een krasje op het scherm en de achterkant bij de camera klopt iets niet helemaal) en dan krijg ik een nieuwe terug. Dan kan ik deze mogelijk voor 425 euro kopen (want er zitten geen krassen enzo op, nieuwe batterij etc.). Dan moet ik dus nog +30 euro betalen (30 euro = eigen risico, want ik heb 'm laten vallen).

Dan wordt het dus 420 (390+30) euro in totaal. Als ik de 3Gs dan kan verkopen voor bijvoorbeeld 425 euro (dan kan ik ook zeggen dat hij helemaal gecheckt is en nieuwe cover, nieuw scherm = geen krasjes en simlockvrij (want is na 1 jaar gratis)) dan is de prijs voor mij dus +5 euro winst (en ik heb dan een jaar langer een abonnement). Klopt het zo?

Ik heb het er namelijk best wel voor over om een jaartje extra een abonnement te nemen voor de 4G (als hij zo mooi is als er nu wordt gespeculeerd).

Zitten er nog addertjes onder het gras? Komen er nog extra kosten bij of is het echt alleen abonnement verlengen met nieuw toestel uitkiezen?

Kan ik dit in 2011 ook eventueel doen? Want dan heb ik weer 1 jaar over en dan kan ik weer 1 jaar erbij doen, of niet? Klopt het zo een beetje hoe ik denk dat het zit of niet?

Vele vragen, vele vragen. Alvast bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Je hebt al een ander topic gemaakt in de Iphone sectie en dan 1 dag na je 1ste post deze weer omhoog schoppen?
Pagina: 1