Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• melluh3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02-2024
Diverse reviews spreken elkaar nog al tegen, ik wil de beste camera telefoon die op dit moment verkrijgbaar is, dus roep het maar:

- Samsung i8910 HD
- Sony Ericsson Satio

Ondanks het een ouder model betreft ben ik zelf gecharmeerd van de Sony Ericsson C 905 (qua model en geen touch screen), maar ook hierover zijn de meningen verdeeld.

Ik worstel dus met de volgende vragen:

- Is de Samsung wel zo goed als men beweerd (Samsung is nooit sterk geweest in camera's)?
- Is de Satio een waardig opvolger (of beter) van de C 905?

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Ik zou je keuze niet baseren op de camera. Hoewel er natuurlijk wel verschillen zijn in camerakwaliteit blijft het kiezen tussen een hele reeks matige camera's. Als je echt foto's wilt maken, koop dan gewoon een simpele compactcamera van rond de €100, dat levert al een vele malen betere fotokwaliteit op.

Een telefoon moet je uitzoeken op basis van prijs, formfactor, features en hardwarespecificaties. De i8910HD en Satio draaien bijv. allebei op Symbian, een OS wat niet erg fijn is om te gebruiken met een touchscreen. Dat zijn zaken die je in het dagelijks gebruik altijd merkt. Je kunt dan beter kijken naar bijv. de Xperia X10 van SonyEricsson (draait Android).

• melluh3
Camera is voor mij leading :D rest maakt mij niet zo heel veel uit.

Verwijderd

melluh3 schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:07:
Camera is voor mij leading :D rest maakt mij niet zo heel veel uit.
Koop een camera apart en koop een nokia van 20 euro en je bent goedkoper uit?

• melluh3
Haha, ik weet dat een losse camera altijd het mooiste plaatje geeft, maar met deze gegevens had ik dit topic niet geopend :D. Ik wil gewoon weten welke GSM nou het mooiste plaatje geeft.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:23

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

N82 geeft imho nog steeds de beste foto's. De N97 heeft ook wel een vrij aardige camera. Het is nog steeds niet het beste op de markt. Maar wat ik tot nu toe heb gezien heeft Nokia altijd erg fijne camera's.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• melluh3
Touchdomex schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:59:
N82 geeft imho nog steeds de beste foto's. De N97 heeft ook wel een vrij aardige camera. Het is nog steeds niet het beste op de markt. Maar wat ik tot nu toe heb gezien heeft Nokia altijd erg fijne camera's.
Beter als de C 905 of Satio?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:29
Serieus, koop gewoon een losse camera als het je alleen om de foto's gaat. Elke 'cameraphone' legt het dik af tegen een redelijke compactcamera.

The devil is in the details.

Verwijderd

Ik heb zelf de C905, leuke foto's maar die 8MP status is overrated. Ook die HD-phone lijkt me behoorlijk overrated. Er worden flink wat extra (nutteloze) pixels bijgestopt waar je weinig aan hebt. De lens is namelijk te compact om uberhaubt echt 8 megapixels te weergeven. Een HD-processor op mobiele basis is niets meer dan upscaling van foto's en videos. De base resolutie blijft hetzelfde.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:21
melluh3 schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:40:
[...]

Beter als de C 905 of Satio?
Ik heb een N82 en mijn vader heeft de C905, en ik vind zelf de foto's ongeveer gelijk. De Xenon flash van de N82 is wat beter, maar ik vind foto's bij daglicht de C905 beter.

Heb je al wel eens naar de Sony Ericsson Vivaz gekeken?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:16
Welke reviews en vergelijkingsfoto's heb je zelf al gevonden? Ik heb zelf iets langer dan een maand een C905 gehad en ja ik vond dat die best leuke foto's maakte maar me 7 jaar oude 4MPixel camere maakt mooiere dan 8MP van C905.
Maar toen ik dat toestel kocht had ik wel van te voren reviews gevonden waarbij zelfs foto's met digitale camera's werden vergeleken. En Ik zie hier niets over terug in de TS en ook niet in je andere reactie.

Beetje zelf zoek werk kan dus zeker geen kwaad.

Hier eens een voorbeeldje wat een simpele google search oplevert http://www.digicamreview....allery/sony_ericsson_c905

En op die site zulle vast wel meer toestellen voorkomen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door The-Source op 05-04-2010 19:47 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Mute schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:42:
Serieus, koop gewoon een losse camera als het je alleen om de foto's gaat. Elke 'cameraphone' legt het dik af tegen een redelijke compactcamera.
True maar dat vraagt hij niet.

@ TS: op camerakwaliteit zou ik misschien zelfs een telefoon naar voren schuiven in de reeks K800i e.a... Bij mijn weten maakte die erg goede foto's (eigen ervaring) in vergelijking met de competitie al blijft het aanmodderen in vergelijking met compactcams.

[ Voor 30% gewijzigd door Jejking op 05-04-2010 19:45 ]

Verwijderd

Jejking schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:45:
[...]

True maar dat vraagt hij niet.

@ TS: op camerakwaliteit zou ik misschien zelfs een telefoon naar voren schuiven in de reeks K800i e.a... Bij mijn weten maakte die erg goede foto's (eigen ervaring) in vergelijking met de competitie al blijft het aanmodderen in vergelijking met compactcams.
De C905 is de opvolger van de K800i :P

De C905 heeft een iets verbeterde lens met een hoger aantal megapixels. Vergelijking met een oude telefoon + een redelijk nieuwe is appels met peren.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:37

mr_petit

opperprutser

Ik heb zelf de N86.
Grote voordelen: hele goede close up (was belangrijk voor mij)
goede prestaties in donkere omgevingen (gevoelige sensor+ sterke led+redelijke kleurcorrectie)
Filmen is niet in HD, maar er zit wel een fantastische zoom op: voor video wordt de hele sensor gebruikt. Dit houdt in dat als je inzoomt, je nog steeds een corresponderend deel van de sensor gebruikt (dus voor zover je inzoomt pixelperfect).

De samsung heeft een imo iets beter kleurbalans bij daglicht, en filmt natuurlijk in hd.
De satio heb ik geen ervaring mee (was nog niet op de markt toen ik aan het vergelijken was, maar de potentie is er adhv de specs).

Voor de rest zou ik ook letten op in hoeverre de fabrikant firmwareupdate's uitbrengt. Die verbeteren vaak ook de cameraprestaties.
Naar mijn mening is nokia daar al matig in, maar samsung nog veel slechter. Geen ervaringen met sony

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Ik wil ook graag een goede camera op mijn telefoon wil geen twee apparaten bij me hebben. Wacht op de Samsung wave lijkt goed te zijn als je de previews ziet van de foto's.

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:38

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Een maatje van mij heeft de i8910 HD, en die maakt echt mooie foto's. Ook een Satio maakt mooie foto's maar die i8910 HD spreekt mij als telefoon weer wat meer aan. Al raad ik je voor foto's maken meer een camera aan met een Sony Jalou ofzo (zo klein mogelijk) en dan kun jij ook weer vooruit.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:32
Heb zelf zowel een K810i als een W995 van Sony Ericsson. De W995 heeft bij mijn weten dezelfde camera als de C905. Ik vind alleen de foto's van de K810i over het algemeen véél beter dan die van de W995. De megapixels zeggen echt heel weinig. Enkel in ideale omstandigheden maakt de W995 betere foto's. Dan heb ik het over daglicht en totaal niets bewegends.

De K810i had ook een lekker korte sluitertijd, kon je prima foto's mee maken als je bewoog. Bij de W995 kun je dat wel vergeten. Verder dan nog de xenon flash welke echt wel stukken fijner is voor foto's dan het LED lampje.

Nu heeft de W995 andere voordelen welke ik ook belangrijk vind (HSDPA, GPS, groter beeldscherm), maar als het op cameraphone aankomt, de K800i of K810i. Volgens mij is de K850i ook nog vrij goed, maar daarna is de nadruk duidelijk te veel komen liggen op de megapixels, jammer. De K810i kun je toch best vergelijken met een eenvoudige camera, en daar is het naar mijn idee ook voor bedoeld, gewoon om een simpel fototje te kunnen maken op die onverwachte momenten. Of je dan 3 of 8 megapixels beschikbaar hebt maakt echt helemaal niets uit. Veel belangrijker is dan of de foto direct goed lukt. Daar was ik van de K810i zeker van, bij de W995 helaas niet.

Moraal van het verhaal: Ga op zoek naar een K800i, K810i of K850i.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik vind dat de camera's van tegenwoordig erg slecht zijn. mijn Nokia N73 vond ik al een best goede camera hebben voor toen (3,2 en heel veel foto's meegemaakt). Toen de N82 uitkwam is mijn favo nu en zal ook blijven denk ik met zijn 5 mp en goede macro, flitser etc. De Iphone nu is aardig en je kan focussen maar voor de rest houdt het op (geen flitser, inzoom, niet kunnen instellen etc). ik heb nog een Samsung S8300 met 8mp cam. Nou dat lijkt echt nergens op wat daarop zit. Dat hadden ze kunnen vergeten netals die hele tel als je eenmaal Nokia gewend bent (sorry voor de Samsung fans). Die 8mp is zo barslecht dat iedere 1 mp dit zou overtreffen als je de foto goed gaat bekijken. Ik heb nog altijd mijn oude Sony W170 die ik voor de betere foto's gebruik.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik heb zelf een Samsung i8910HD en er zit een goede camera op!
Hij kan mooi scherpstellen en de kleuren komen erg natuurgetrouw over.

De Sony Ericsson Xperia X10 maakt ook erg goede foto's.
Ik heb er daarvan een aantal hier online gezet:
http://picasaweb.google.c...MetSonyEricssonXperiaX10#

Satio is ook een leuk ding, maar onthoud dat megapixel niets hoeft te zeggen over de kwaliteit van de foto.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Verwijderd

Als je nog interesse hebt, ik heb een satio, en ik moet zeggen, de filmpjes van dat ding zijn GEWELDIG. Ook het geluid is suprieur tenopzichte van andere camera(telefoon)s denk ik..

Kan je bewijs leveren aan de hand van een aantal filmpjes die ik opgenomen heb.

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Het zal zeker op het moment niet meer (een van) de beste camera's zijn op een mobieltje, maar de S8300 van Samsung, ook wel Ultratouch genoemd, maakt echt scherpe foto's bij daglicht.

Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://www.anver.com/images/company/animations/click.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.anver.com/images/company/animations/click.gif

[ Voor 20% gewijzigd door peakaboo op 10-05-2010 16:46 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat zijn inderdaad mooie foto's voor een mobieltje (scherpte, kleur), alleen de zonnestralen linksboven heeft de camera er zelf bijbedacht denk ik, maar dat kan bij een "echte" camera ook gebeuren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:51:
Dat zijn inderdaad mooie foto's voor een mobieltje (scherpte, kleur), alleen de zonnestralen linksboven heeft de camera er zelf bijbedacht denk ik, maar dat kan bij een "echte" camera ook gebeuren.
Geen idee, viel mij ook pas op nadat ik de foto terug zag op de PC. Vond het wel een gaaf effect :P Zie net dat de ''opvolger'' van de S8300, de S8500, een 5MP camera heeft :(

Vergelijking van de S8300 en de S8500.
http://www.esato.com/phones/compare.php?phone=603&cp=439

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
stefanaudi schreef op zondag 11 april 2010 @ 11:36:
Ik heb zelf een Samsung i8910HD en er zit een goede camera op!
Hij kan mooi scherpstellen en de kleuren komen erg natuurgetrouw over.

De Sony Ericsson Xperia X10 maakt ook erg goede foto's.
Ik heb er daarvan een aantal hier online gezet:
http://picasaweb.google.c...MetSonyEricssonXperiaX10#

Satio is ook een leuk ding, maar onthoud dat megapixel niets hoeft te zeggen over de kwaliteit van de foto.
Er zit een blauwe waas op je cavia.... het blijft knap voor een telefoon maar voor een camera zuigt het.
Pagina: 1