Windows 7 op een oude pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi mensen,

Ik heb een vier jaar oude pc staan (pentium 4 Intel 1.8) en wil er eigenlijk windows 7 opgooien maar vraag me af of iemand daar al ervaring mee heeft. Zijn er over het algemeen patches etc? Word die er veel langzamer van? Of raad je aan om gewoon XP er op te laten?

Graag jullie advies/ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoeveel geheugen heeft die PC?

In principe, als-ie 1Gb of meer heeft zou Windows 7 er redelijk op kunnen draaien.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij 768 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05 14:31
Ik zou op XP blijven. Waarschijnlijk trekt ie het wel, maar XP vraagt nog net wat minder van je PC.

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Microsoft geeft toch minimumspecificaties, heb je die zelf al opgezocht? Als ik me goed herinner is dat 1 Gb RAM, dus 768 Mb is niet voldoende. Waarom zou je trouwens Win7 op zo'n oude bak willen runnen? XP is daar perfect voor.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03:17

w0w

Het is vooral de vraag of er drivers zijn voor je oude hardware. Snelheid zal nog wel het minste probleem zijn. Windows7 kan grafisch net zo uitgekleed worden als XP. Met dit programmaatje van MS kun je checken of je pc geschikt is voor W7:

http://www.microsoft.com/.../get/upgrade-advisor.aspx

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok thanks hij zegt dat ik beter bij XP kan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 23:34
ik draai hier nu sinds gisteren win7 op een amd3500 2.2ghz + 1gb ram
idle draait het systeem nu rond de 6/700 mb met een aantal vensters op internet en wat extra gaat het al snel richting de 1 gb en loopt het al niet zo vloeiend meer, zelfde geld voor het processor gebruik.
XP zal wellicht vloeiender lopen, maar met windows 7 is het opzich goed te doen, mits je geen niet een veel snellere pc gewend bent.

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem ik heb ook mijn laptop en heb windows 7 daarop. Dat gaat best lekker maar XP is voorlopige wel goed genoeg. Aan het einde van het jaar koop ik wel een nieuwe PC.
Pagina: 1