[Excel] Data linken dmv 3 termen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Is dit mogelijk?

Stel ik heb het volgende:

Product worksheet:
Hamer | Timmerwerk | Gereedschap
Bijtel | Timmerwerk | Gereedschap
Schaar | Huishoudelijk | Gereedschap
Bord | Keukengerei | Etenswaar

En een mutatie worksheet met daarop een invulvakje voor die 3 zaken + de prijs. Ik wil dan door het invullen van de productnaam een dropdown krijgen die steeds kleiner wordt (naarmate ik meer typ) en dat ik dus het juiste product kan kiezen en daarachter de prijs kan zetten.

Ik wil hiermee voorkomen dat ik data dubbel opsla: Het moet maar één keer opgeslagen worden en dat is in de Product worksheet. Nu heb ik producten die meerdere keren voorkomen in de mutaties nog meerdere keren erin staan. Ik wil in de mutatie worksheet een verwijzing naar het product.

Ik zat ook te denken aan evt. een product ID en dat Excel aan de hand van die ID de naam opzoekt in de product worksheet, etc. Maar het nadeel is dan dat ik zelf het ID moet invullen. Ik wil dan weer een dropdown lijstje met de productnamen etc. Of in ieder geval het op een logischere manier invullen dan het raden van het product ID of het vooraf opzoeken van het product ID.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Een dropdown-box kan met data validation, maar als dan het veld update werkt het niet, en dat verkleinen werkt ook iets anders. Dit klinkt eigenlijk alsof je access moet gaan gebruiken, en niet excel moet misbruiken.. ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hoeft niet perse Access, maar inderdaad: je maakt het jezelf een stuk makkelijker als je voor zoiets geen Excel gebruikt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)