ISA Server en mxstream

Pagina: 1
Acties:

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 21:22
Sinds de evaluatie versie van ISA Server uit was hebben we die gebruikt op onze server die toen nog met novaxess op internet zat verbonden.

Bij novaxess krijg je een Cisco router dus geen rare inlog-boel om een verbinding op te zetten. Werkte allemaal prachtig.

Nu willen we i.v.m. de prijs weer terug naar mxstream. De boel is al aangesloten. Het werkt ook zonder ISA Server. Kan gewoon VPN opzetten en inloggen op dashboard.

Maar zodra ISA Server is geinstalleerd dan wil mxstream niet eens meer een VPN opzetten.
Hij blijft alleen maar op de volgende boodschap hangen.

Connecting to 10.0.0.138 pc1...

O.I.D.

Als ik ISA weeer uninstall werkt het allemaal weer prachtig. Mijn guess is dat het ISA Servertje naar DNS-en ofzoiets aan het zoeken is op internet terwijl er nog geen verbinding is. Ik kan namelijk ook niet meer het Network Control Panel openen. Of het duurt zo lang dat ik niet meer wil wachten.

Verder is de server ingesteld als een Operations Master met DNS en Active Directory.
Ik weet dat er een hoop gezeik van die interne DNS komt, wat overigens nergens voor nodig is. Maar het moet toch kunnen werken, of niet soms?

Wie weet wat het probleem is?

Verwijderd

Dit probleem heb ik nu dus ook... Iemand?

Verwijderd

Hoi allemaal,

Dit probleem heb ik gehad. Moet de oplossing weer even opzoeken.

Zodra ik hem heb, post ik hem.
Greetz,
Lord Mysterio

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op woensdag 05 december 2001 16:34 schreef TriCAT het volgende:
Dit probleem heb ik nu dus ook... Iemand?
mischien kun je iets uitgebreider ingaan over je config

-welke windows2000 server versie
-welke servicepack? en welke hotfixes?

ik heb ook mxstream , en heb ook ISA server draaiend gehad, maar ik heb geen enkel probleem namelijk, zodoende mijn vragen

A wise man's life is based around fuck you

• smc
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-04 23:40

smc

Member of the Redeemercows

Op woensdag 05 december 2001 16:38 schreef Lord_Mysterio het volgende:
Hoi allemaal,

Dit probleem heb ik gehad. Moet de oplossing weer even opzoeken.

Zodra ik hem heb, post ik hem.
Greetz,
Lord Mysterio
Lord Mysterio, henb je de oplossing al gevonden want ook ik zit met hetzelfde probleem (terwijl het wel gewerkt heeft :-(

Thanx

If i want your opinion, I'll give it to you !!!

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ehh ik heb het dat ook gehad
van armoe heb ik m'n msproxy2 image weer terug gezet
uit m'n hoofd
check de lat
(bij mij, deed hij het alleen maar weer toen ik de 10.0.0.0 to 10.255.255.255 erbij zette)

Als je de 3 isa services effe uit zet dan kun je weer connecten
dit als optie

nog een tipje de proxy vreet veel geheugen lijkt het maar bij de cache settings (advanced) kun je een percentage opgeven

nog iets , je netwerk settings incl dns moeten wel goed zijn
anders gaat isa niet lekker werken.
De mijne staan nog steeds niet helemaal goed dus nog effe met proxy2.
Het blijft stiekum wel mooie software die isa

Tweak!

• smc
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-04 23:40

smc

Member of the Redeemercows

Ik heb de oplossing (bij mij in ieder geval) gevonden.

Er was bij mij alleen de standaard services rules ingesteld (ik weet niet meer precies hoe ze heten) die DNS, DHCP , etc , etc op allow zetten. Hier heb ik dus een rule bijgezet die alles door laat. Toen kon ik de connectie weer opzetten.

op mijn proxy staat nu dus een protocol rule die alle IP van alle destinations altijd doorlaat. De policies zeggen dat alles van iedereen altijd doorgelaten moet worden en nu deze bovenstaande settings die alles van iedereen doorlaten.

Het gekke is dat dit een dag heeft gewerkt en nu niet meer. Alleen IRC wordt nu nog doorgelaten (omdat deze de gehele tijd open heeft gestaan ???) de rest niet meer. Ik kan dus niet meet internmetten, ftp-en, mailen, enz enz. Vanavond probeer ik nog een reboot en anders flikker ik dat isa eraf en ga over op winproxy met zonealarm want ik blijf het moeilijk te configureren vinden dat ISA.

Hel lijkt mij dat met mijn instellingen ik altijd alles moet kunnen doen van af mijn clients terwijl dat niet het geval is. Ook flushen heeft nooit gewerkt (}:0). Ik ben dus bang dat ik het op ga geven......

Jammer want het ziet er wel aardig uit maar het doet dus niet wat ik denk dat het zou moeten doen.....

Iedereen suc6 ermee

If i want your opinion, I'll give it to you !!!

Verwijderd

Ik heb het dus opzich wel werkend alleen als de verbinding wordt gedisconnect om wat voor reden dan ook, hoe config ik ISA dan (of desnoods iets anders in Win2K svr) dat hij automatisch opnieuw gaat connecten/inbellen?

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
geen idle timeout aangeven maar een persistent connection dan gooit hij hem niet dicht als er geen dataverkeer is.
Pagina: 1