Windows 7 op MacBook

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrckscom
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-01-2016
Goede middag allemaal,

Ten eerste ik ben een onzettende N00B op Mac gebied, dus alvast mijn excusses! 8)7

Ik heb een probleempje...
Een vriendin van mij had ooit eens een MacBook gekocht, met Windows Vista erop.
Ze kreeg daar steeds problemen mee, dus vroeg aan mij, zou jij voor mij Windows 7 willen installeren?

Ik, tuurlijk, doen we ff...
Ik windows 7 geinstalleerd, maar tijdens de installatie alle partities weg gedaan en 2 nieuwe partities aangemaakt voor windows (1 systeem part en 1 voor de data)
Installatie ging goed en windows starte meteen goed op, toen kwam ik er achter dat het geluid niet werkte.
Na wat zoek werk had ik de drivers gevonden en die geinstalleerd en er was weer geluid.

Maar nu komt mijn probleem, de macbook heeft van die mooie functie toetsen voor het volume, volgend of vorig muzieknummer en de ejectknop voor de CD...
Die werken dus allemaal niet meer! :?
Ik had de Mac OS X cd er in gedaan om daar de drivers af te halen, ik had ze gevonden maar na de installatie van de drivers werkt het nog niet.

Op google ben ik gaan zoeken naar drivers voor macbook met windows 7, maar alles wat ik tegen kom werkt niet.
Ik heb dus al diversen zoek akties gedaan, naar bootcamp drivers, macbook windows 7 drivers.
Ook heb ik natuurlijk al gezocht bij apple zelf, daar vond ik wel de Apple_Win7_Upgrade_Utility maar ja, ik heb natuurlijk alles eraf gegooid, dus er staat niks meer van bootcamp op....
Ook had ik maar geprobeerd om de macbook vanaf de Mac OS X cd op te starten zodat ik dan die weer opnieuw kon installeren, maar dat werkte ook niet...

Ik zit dus even met de handen in het haar, ik kom er echt even niet meer uit!
Wat moet ik doen, zijn er losse drivers te vinden voor de functie toetsen die onder windows 7 werken??
Wie o wie kan en wil mij helpen, ik zou je heel erg dankbaar zijn!

Alvast bedankt voor de moeite!!

Groeten en fijne pasen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf de CD de drivers installeren, en met Apple Software Update naar de nieuwste versie updaten. Het is een Mac, dus je moet niet zo moeilijk doen met zoeken naar drivers en ander geklier. Het gaat allemaal heel makkelijk.

Vergeet niet dat je eventueel FN in moet drukken voordat de functiekeys werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:09

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ik weet wel een oplossing (hoop ik) maar je hebt de fout gemaakt; je had de drivers moeten back-uppen met een programma meegelevrd. heel veel over te vinden op internet.
Google

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrckscom
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 14:33:
Vanaf de CD de drivers installeren, en met Apple Software Update naar de nieuwste versie updaten. Het is een Mac, dus je moet niet zo moeilijk doen met zoeken naar drivers en ander geklier. Het gaat allemaal heel makkelijk.

Vergeet niet dat je eventueel FN in moet drukken voordat de functiekeys werken.
Thanks voor je reply!

Zoals ik al zei in mij tekst had ik de cd met de Mac software er al in gedaan en daar had ik de drivers ook gevonden, alleen helaas nadat ik ze had geinstalleerd werkte de toetsen nog steeds niet :|
De FN toets had ik ook al geprobeerd erbij in te drukken, maar helaas, dit werkte ook niet...
F.West98 schreef op zondag 04 april 2010 @ 14:35:
ik weet wel een oplossing (hoop ik) maar je hebt de fout gemaakt; je had de drivers moeten back-uppen met een programma meegelevrd. heel veel over te vinden op internet.
Google
Ook jij bedankt voor je reply, en ik weet dat er veel te vinden is op google, ik heb ook echt uitgebreid gezocht, misschien dat ik er overheen heb gekeken, maar ik kan echt niks vinden wat mij kan helpen.
En ja, ik heb ook gelezen dat ik een backup had moeten maken, maar dit las ik pas naderhand, toen was het al te laat ;) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuttasoxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
Ik heb onlangs ook windows 7 ultimate op bootcamp geïnstalleerd en de drivers werken tip top hier hoor. Ik heb wel nadat de mac voor eerst in windows zat direct mijn bootcamp 3.0 drivers vanuit de cd geïnstalleerd. Dat werkte perfect.

Ik weet niet welke bootcamp drivers je hebt, maar ik dacht dat vanaf 3.0 ze windows 7 ondersteunden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrckscom
Zuttasoxx schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:38:
Ik heb onlangs ook windows 7 ultimate op bootcamp geïnstalleerd en de drivers werken tip top hier hoor. Ik heb wel nadat de mac voor eerst in windows zat direct mijn bootcamp 3.0 drivers vanuit de cd geïnstalleerd. Dat werkte perfect.

Ik weet niet welke bootcamp drivers je hebt, maar ik dacht dat vanaf 3.0 ze windows 7 ondersteunden
mijn probleem is dus dat ik windows 7 ZONDER bootcamp heb geinstalleerd..
Ik had echt alle partities verwijderd, dus ook de mac partitie.
De cd/dvd die bij de macbook zaten zijn nog van een oudere versie die alleen (DENK IK) vista ondersteunen.

Zou het misschien mogelijk zijn dat ik van jou die drivers kan krijgen voor de functietoetsen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrckscom
Nou, de oplossing is gevonden!

De vriendin waarvoor ik dit moest doen kwam zelf met een goede url met de oplossing, ik zal hem hieronder ook plaatsen.

http://computertotaal.nl/...ndows-7-op-een-mac/3.html

Bootcamp wou in mijn geval dus niet installeren door het volgende:
13 Boot Camp-drivers
Om Apple-toetsenborden en ¬andere specifieke hardware te gebruiken, dient u de Boot Camp-installatie te vervolgen. Plaats de dvd van OS X in de speler en start de installatie. U krijgt een waar¬schuwing dat er problemen met dit programma zijn. Geen ramp, want naderhand kunt u de drivers bijwerken. Indien u foutmelding ‘2229’ krijgt, staan de internationale instellingen niet goed. Pas dit aan in het Control Panel door voor US te kiezen.
Nu werkt alles weer.

Bedankt iedereen voor het meedenken!

Groeten
Pagina: 1