TL-WR1043ND wireless speed

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb onlangs een nieuwe router aangeschaft, namelijk de TL-WR1043ND in combinatie met de TL-WN821N (USB ontvanger). Echter hij haalt de volle snelheid niet als ik draadloos gebruik. Hij komt niet boven de 500kb/s, terwijl ik toch een goede 2MB/s+ moet ontvangen (30 mbps verbinding). Dit probleem treedt ook op bij de pc van mijn broertje die een Linksys USB ontvanger heeft. Ik vermoed dat het probleem dus ligt in de instellingen van mijn router. Weet iemand waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
in welke mode staan je wireless settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Umm ik weet niet precies wat je bedoeld maar volgens mij moet je dit weten:
WPA2-PSK met AES. Er is trouwens nog een probleem bij gekomen mijn XBOX360 NAT wil niet open terwijl het static IP van mijn xbox wel in de DMZ staat (en tevens enabled is). Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javapiet
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-06 20:16
heb je genoeg bereik?
heb je getest wat hij met kabel doet?
krijg je wel de juiste snelheid van je provider binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Heb zelfde Router met zelfde instelling voor wireless en haal hier met gemak 90Mbit/s via wifi, probeer anders eens je router teresetten en opnieuw intestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 15:34:
Umm ik weet niet precies wat je bedoeld maar volgens mij moet je dit weten:
WPA2-PSK met AES. Er is trouwens nog een probleem bij gekomen mijn XBOX360 NAT wil niet open terwijl het static IP van mijn xbox wel in de DMZ staat (en tevens enabled is). Alvast bedankt :)
ik bedoel welke mode? n,g,k?
hoofdstuk 4.6.1 van de handleiding

[ Voor 4% gewijzigd door thefxr op 06-04-2010 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik zou de router even terugzetten op factory default, dan je encryptie level regelen (WPA2 + PSK) en meer even niet.
Wat heb je aan de ontvangende kant zitten aan adapter? Is dat een PCI(-e) N-capable adapter of een USB versie?

Ik heb laatst voor m'n vriendin d'r PC ook deze router gekocht, maar ook een TP-LINK PCI-e adapter (N-capable natuurlijk).
Goed ontvangst, goede signaalsterkte en zit op 300mbps constant.

Enige dat ik zelf lastig vindt van de router is een tegenvallende performance naar een aangesloten 2,5" drive op de USB poort van de router. Kom niet boven de 800kb/sec uit. Lokaal aangesloten haalt die ext HDD gewoon 18000kb/sec max.
Meer mensen met dit probleem?
Heb laatste officiele firmware van TP-LINK (9.1118 is dat geloof ik)

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 11:07
Meer mensen met dit probleem?
Bij mij is de usb snelheid ook niet echt snel te noemen. 500-800 KB/s. Ik denk dat dat ligt aan het feit dat het een routertje is, en niet een fullsize pc.

Als ik mag vragen, in wat voor omgeving woon je? Ik heb bij mijn ouders (vrijstaand huis) prima doorvoersnelheid 300Mbit. Maar in groningen (appartement) tussen de huizen zijn er wel 50 netwerken beschikbaar. De snelheid is dan ook erg laag - 50Mbit.

[ Voor 5% gewijzigd door pruimenpit op 14-04-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Hier ook tussen woningen in.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwkh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-02-2023
ik haal 300 receive, en 150 MBit transmit op deze router.

probeer eens een update van je wlan-firmware. Scheelde toch wat op mijn eeepc (15 MB), en ik kreeg er een controle programma ( van ralink) bij.
En de instellingen op mijn lap staan op bgn mix, maar dat zal wel pc afhankelijk zijn.

Heb wel weer problemen met de usb pooort op de router:: hij ziet wel mijn hdd, maar ik kan hem niet benaderen: de zo genoemde route 192.168.1.1/schijf doet niks: ik krijg de melding dat ik me had moeten aanmelden met de admi naam en paswoord, maar daar wordt nergens om gevraagd.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
pwkh schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:51:

Heb wel weer problemen met de usb pooort op de router:: hij ziet wel mijn hdd, maar ik kan hem niet benaderen: de zo genoemde route 192.168.1.1/schijf doet niks: ik krijg de melding dat ik me had moeten aanmelden met de admi naam en paswoord, maar daar wordt nergens om gevraagd.
Iemand een idee?
Je moet hem direct als netwerkshare instellen tussen je netwerklocaties. Via de browser benaderen gaat niet.

Ik haal met deze router ook gewoon 2.2MB/s over wireless G. Via wireless N (eee 901), is de snelheid volgens windows 135Mbps, maar dat heb ik verder niet getest, want mijn inet is 20Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwkh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-02-2023
Probleem van de usb schijf gekoppeld aan de router is opgeliost!.

Van de duitse tp-link servicedesk kreeg ik binnen een dag antwoord met een link naar het router handboek.
In het duits is dat http://bsooh2009.bplaced....-WR1043N_1043ND_UG_DE.zip

Ik werd verwezen naar hoofstuk 4 Par 8., pag 46 volgens de bladnummering, pagina 54 volgens foxit reader

Samenvatting: nadat je zoals bekend de usb schijf ( "schijf") op de router hebt aangemeld en "gestart" hebt, ga je op je computer ( "windows explorer") naar "netwerkomgeving".
Klik daar op netwerkbron toevoegen (op zijn duits: Netzwerkresourcen hinzufügen).
Je krijgt een dialoogvenster waarin op een gegeven moment het usb adres van de schijf kunt ingeven, in mijn geval: \\192.168.1.1\schijf. Windows explorer gaat zoeken en legt contact.

De dialogen gaan verder totdat je p een gegeven moment kunt " voltooien". Daarna krijg je een schermpje waarop je je inloggevens moet invullen zoals je dat bij het configureren van de usb schijf op de router hebt ingesteld, dus " admin" en je paswoord.

Daarna klapt het scherm open met de bestanden op de schijf En toegang tot de bestanden gaat bliiksemssnel, alsof het een schijf op je eigen pc betreft, je merkt niet dat je op het netwerk zit.Totdat je een bestand gaat wegschrijven, i.c. van mijn laptop naar de usb netwerkschijf. Snelheden van 2 tot 13 Mbps, een film van 700 md duurde ruim een kwartier..

Succes !

[ Voor 6% gewijzigd door pwkh op 26-04-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvaltena
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Beste PWKH,

Ik heb alles gedaan zoals aangegeven echter ik kan niet inloggen op de schijf die geconnect is op de router. Ik log in met userdid: admin en password: admin. hierna komt het zelfde window terug met SOHO ROUTER\admin voor de userid. dit heb ik dan weer gewijzigd in 192.168.1.1\admin. echter niet lukt hoe moet ik nu inloggen?

alvast hartelijk dank voor je reactie, frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Je kunt het ook via een administrator gerunde command prompt doen en dan met deze command:

NET USE DRIVELETTER: \\LAN IP ADRES ROUTER\ShareName /PERSISTENT:YES

Bijvoorbeeld dan met jouw router zijn IP (mijn is 192.168.1.1 in dit voorbeeld) en map hem naar driveletter Z:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4be3f3bacaa0b/4be3f3bac67a7-map_network_drive8.jpg

Je vult dan de account gegevens van je account in die je hebt aangemaakt onder "Network Sharing-User Accounts" Vervolgens is hij dan te zien en benaderen als network drive. Wees er zeker van dat de service overigens started is anders kom je niet ver.

Ik heb ook een kleine guide toegevoegd aan mijn review, neem een kijkje misschien heb je er wat aan.

[ Voor 19% gewijzigd door Nivk op 07-05-2010 14:24 . Reden: Review ]

Pagina: 1