Windows 7 64bit met HP Business Inkjet 1100

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:20
Ik krijg mijn printer niet gevonden in mijn netwerk, het zit zo :

Modem van KPN op de beganegrond met 1 computer er aan.
1 Kabel gaat van het modem naar boven naar een 16 Port switch met 1 computer eraan.

Nu zit de printer met HP JetDirect 200M met een internet kabel aan de switch verbonden.

Uiteindelijk wil ik dat de pc beneden en de pc boven, beide met die printer kunnen printen.

Mijn modem is een : Thomson TG789vn
Ik ben helemaal nieuw in het gebied met printers in een netwerk, dus ik kom er niet meer uit.

Dit heb ik al geprobeerd : Start > Devices and Printers > Add Printer.( zonder resultaat ) :|
Ik kan werkelijk helemaal niks op internet vinden, en ik ben echt een leek op dit gebied dus zouden jullie mij kunnen helpen. O-)

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Als je deze handleiding volgt moet het denk ik wel lukken:

Installing the Printer with an Alternate Driver in Windows 7 for a USB Cable Connection

Je moet de printer dus via een USB kabel aansluiten, en dan bovenstaande handleiding volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Oke, dat zal ik proberen.

Maar hij moet dus via USB zijn aan gesloten op een pc en via een netwerk kabel op het netwerk?
je kunt hem dus niet alleen via een internet kabel aansluiten?
Of moet je eerst hem via USB installeren, en dan daarna alleen via internet kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Spekker schreef op zondag 04 april 2010 @ 15:04:
Oke, dat zal ik proberen.

Maar hij moet dus via USB zijn aan gesloten op een pc en via een netwerk kabel op het netwerk?
je kunt hem dus niet alleen via een internet kabel aansluiten?
Of moet je eerst hem via USB installeren, en dan daarna alleen via internet kabel.
Zoals in de eerder gegeven link is te lezen moet de printer via een USB kabel zijn aangesloten, en na installatie ook verbonden moet zijn d.m.v een USB kabel. Je kunt er natuurlijk wel een JetDirect tussen zetten die je via USB aansluit, en dat de JetDirect het signaal dan op een netwerkkabel zet, zoals bijvoorbeeld deze:
HP Jetdirect ew2500 802.11b/g Wireless Print Server - Overview and Features

[ Voor 27% gewijzigd door Turdie op 04-04-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Dan sluit ik hem wel aan op mjin 24/7 servertje met USB, en de internet kabel in de switch.
Als het goed is, is hij dan altijd beschikbaar voor alle pc's in mijn huis of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Spekker schreef op zondag 04 april 2010 @ 16:19:
Dan sluit ik hem wel aan op mjin 24/7 servertje met USB, en de internet kabel in de switch.
Als het goed is, is hij dan altijd beschikbaar voor alle pc's in mijn huis of niet?
Hangt er vanaf hoe je pc's aan elkaar zijn verbonden. Dat kan ik vanaf hier niet zijn, een glazen bol ;) zeg maar.
Heb je een domein/werkgroep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Modem beneden op de begane grond met 1 pc eraan ( Windows XP ) >
Een kabel via het modem naar zolder waar een 16 poorts switch staat >
Aan die switch zit een computer ( met windows 7 ) een servertje met Windows server 2008 en PS3 >

Nu wil ik de printer aan het servertje doen :)

Ik heb nog niks ingesteld verder met delen en domeinen/werkgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Moeilijk gedoe...

Gewoon een TCP printerpoort aanmaken met het IP adres van je printer en dan de printer als lokale printer installeren.
Als je de driver niet direct kan vinden tussen de onboard drivers, even de driversearch langs WindowsUpdate laten fietsen want dan krijg je 'm wel.

[ Voor 34% gewijzigd door alt-92 op 05-04-2010 10:02 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Maar dat is het probleem eigenlijk > ik kan het IP van de printer nergens vinden omdat, mijn computer en modem hem niet kunnen vinden.

Is er een andere manier hoe ik daar achter kan komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Spekker schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:51:
Maar dat is het probleem eigenlijk > ik kan het IP van de printer nergens vinden omdat, mijn computer en modem hem niet kunnen vinden.

Is er een andere manier hoe ik daar achter kan komen ?
Dat komt omdat je een printerpoort moet aanmaken omdat de printer nog niet bestaat zoals alt-92 al zegt. Staat hier precies beschreven onder het stukje:To add a network, wireless or Bluetooth printer
Add or remove a printer

Je moet het IP van de printer op de printer zelf kunnen instellen, of op de JetDirect kaart die erin zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 05-04-2010 13:26 ]

Pagina: 1