Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Sinds kort heb ik een nieuwe TV, namelijk een LG 37" LH3000. Nu wil ik deze TV natuurlijk goed aansluiten op mijn Logitech Z-5500 setje dat ik heb staan. Het probleem is echter dat ik niet goed weet hoe ik dat het beste kan doen.

De optische ingang van de Z5500 is al in gebruik door mijn Xbox, dus dat gaat hem niet worden denk ik. Verder heb ik momenteel de boxen via een simpele groene 3,5 jack audio kabel in de koptelefoon aansluiting van mijn TV gedaan. Dit resulteert erin dat ik alleen geluid door door de rear speakers en dat alleen de mode "6 channel direct" werkt. Als ik andere settings, bijvoorbeeld "stereo" of "ProLogic" kies dan hoor ik helemaal niks.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.no/tester/lyd/logitech-x530-vs-z-5500/z5500-innganger.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBlekkenhorst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09 13:09
Ik heb de zelfde TV ICM een Z5500, mijn console is verbonden via optisch, de TV is verbonden via digital coax. Werkt prima. Heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
HBlekkenhorst schreef op zondag 04 april 2010 @ 17:52:
Ik heb de zelfde TV ICM een Z5500, mijn console is verbonden via optisch, de TV is verbonden via digital coax. Werkt prima. Heb je dat al geprobeerd?
Ja, het is waarschijnlijk ontzettend dom, maar ik kan de Coax audio uitgang op de TV niet vinden :p Ik zag in de specificaties inderdaad wel een Coax Digital Out staan. Ik heb overal op de TV gezocht naar een losstaande ingang (dus niet in zo'n serie van 3) waar zo'n kabel in past:

http://www.optimization-w...igital_coax_rca_audio.jpg

Dat is toch gewoon een Coax kabel? Daarmee had ik eerst mijn DVD speler op de Z-5500 aangesloten, dus zo'n kabel heb ik nog wel liggen. Maar kan je aangeven waar de Coax uitgang dan zit op de TV? :)

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 04-04-2010 19:25 . Reden: Zo'n groot plaatje van een kabel is niet echt interessant. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
In de online manual van de tv staat dat deze geen digitale coax uitgang heeft maar een optische. Staat op pagina 16 (van de overigens veel te grote manual omdat LG elk model tv in één manual heeft gestopt |:()

Wat je dan zou kunnen doen is een optische kabel vanaf de tv naar een "optical to digital coax-converter" kunnen leggen. En dan vanaf de andere kant een digitale coaxkabel naar de Z-5500. Voor een dergelijke converter ben je een euro of tien kwijt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
FeaR1986 schreef op zondag 04 april 2010 @ 19:20:
In de online manual van de tv staat dat deze geen digitale coax uitgang heeft maar een optische. Staat op pagina 16 (van de overigens veel te grote manual omdat LG elk model tv in één manual heeft gestopt |:()

Wat je dan zou kunnen doen is een optische kabel vanaf de tv naar een "optical to digital coax-converter" kunnen leggen. En dan vanaf de andere kant een digitale coaxkabel naar de Z-5500. Voor een dergelijke converter ben je een euro of tien kwijt.
Ja, beetje tegenstrijdige informatie, want op de site van LG staat dan wel weer dat er een Digital Coax Out op de TV zit. Maarja, als ik hem niet kan vinden :p Of de uitgang moet dan in zo'n rijtje met meerdere aansluitingen zitten maar dat lijkt me niet. In dat geval zou het erg onduidelijk zijn.

Zo'n Optisch --> Coax converter is inderdaad een optie. Maar dan moet ik wel weer een optische kabel + converter aanschaffen. Dat is wel jammer, maar zo te zien is er niet echt een andere mogelijkheid.

HBlekkenhorst, zeker weten???? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Hou er wel rekening mee dat de kans groot is dat je geen surround geluid uit je TV krijgt.

Maargoed dat kun je eerst wel proberen door even de optische kabel op je TV aan te sluiten.
Pagina: 1