Toon posts:

Mijn TB1200 OC en wat vraagjes...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een Abit KT7A-RAID en een Athlon Tbird 1200 gekocht, dus ik ging wat overclocken. Nadat ik het core voltage *omlaag* had gezet naar 1,65 volt wilde de cpu op 1350 Mhz draaien (150 * 9), maar niet stabiel. Ik krijg geen errors ofzo, maar als ik ga 3dmarken valt 3dmark na een tijdje gewoon weg en wordt ik terug op mn desktop gegooid. Ik heb vanalles geprobeerd, core volt, drive strenght en I/O voltages, maar niks helpt. Weet iemand misschien waar dit aan ligt ? Voor de duidelijkheid, het is hoge kwaliteit geheugen dat erin zit dat nog wil booten op 160 Mhz, dus ik betwijfel dat het daar aan ligt. Ook m'n mobo wil nog booten op 160 Mhz.

Anyway, toen ben ik maar wat gaan experimenteren met de 8,5 * 153 setting (1301 Mhz) Deze is een stukje stabieler, maar na een wat langere tijd krijg ik ook hier hetzelfde 3dmark probleem. Eerst had ik nog dat de hud in de helicopter bench ging flikkeren, maar toen ik AGP 4x uitzette was dat opgelost (blijkbaar wil mn TNT2 Ultra geen 153 Mhz busspeed...). Dus wie o wie weet wat hier aan de hand is... alvast bedankt iig.

Oja, aangezien ik binnenkort een nieuwe vid kaart ga kopen, waarschijnlijk een GF3, weet iemand of deze wel tegen 153 Mhz busspeed kan ? En hoe zit dat met de GF2 ?

By the way, ik heb ook wat met verschillende BIOSsen geexperimenteerd, met de standaard WW, de WZ en de YH. In de readme's van de WZ en YH bios staat dat de SDRAM timings aangepast zsijn, en dit valt te merken. Met de WW bios kon ik m'n mem op fast zetten, met de WZ en YH alleen op normal. Maar blijkbaar hebben ze de timings wat aggresiever gezet aangezien ik met de normal setting van YH 634 mb\s haal, met de fast setting van WW 620mb\s. Misschien een interessant weetje voor de mede-KT7A owners...

Maarruh vergeet m'n vraagjes niet ! :)

Verwijderd

Waarom vcore omlaag????

mijn 1200 tb loopt stabiel op 1350mhz met een voltage van 1.80v

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de Vcore normaal laat staan of hoger zet krijg ik BSOD en vxd err's @ windows startup...

Verwijderd

Topicstarter
C'mon guys iemand moet toch wel weten wat er aan de hand is ?

Verwijderd

heel simpel.. je zit gewoon op het randje..

van je vid kaart of je proc.

heb je al op lagere fsb ~1350Mhz geprobeerd?

als je dan nog steeds dezelfde probs hebt, zul je moeten investeren in betere koeling, zodat je een hoger voltage aankan.
anders lager zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Koeling is niet het probleem... mn Agilent Articooler houdt mn proc idle op 35 graden en stressed op 43..

En dat ik op het randje zit... dat snap ik ook wel aangezien het nie stabiel is. Maar die rand kan als het goed is verlegd worden door bepaalde instellingen te veranderen, zeker gezien m'n temp, dacht ik tenminste. Dus ik zou graag suggesties hebben over de instellingen, wat gebruiken jullie allemaal ?

Verwijderd

Misschien kan je voeding het niet zo best aan, wat voor merk is het ..?

Verwijderd

Topicstarter
Een Antec 303 watt :) Dat zal het probleem niet zijn denk ik zo...

Edit: heb ff mn sig aangepast...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm nu geboot op 1333 Mhz, 10*133. Das niet zo speciaal, maar uhm, mn voltage staat nu op 1,6... ipv de standaard 1,75 dus. Is mn dondervogel een beetje door de war ofzo ?

Verwijderd

Zet hem altijd op 1.85 als je gaat overclocken. En probeer hem eerst eens op 10x136 te draaien. Dan weet je zeker dat de fsb het niet is. Als dat niet werkt probeer dan eens je videokaart een beetje te tweaken door verschillende settings in je bios. Zoals Agp Driving strength EA in je bios en fast writes uit. En gooi je I/O voltage op 3.5/3.6v. Als dat niet werkt dan zal het waarschijnlijk aan een overgeclockte videokaart liggen of de processor vind het niet leuk.

Verwijderd

Je voltage moet je hoger zetten wil je stabieler draaien....

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
De laatste tijd is dat niet altijd zo. Hangt van je koeling af, maar hoger voltage betekent kwadratisch hogere warmteafgifte (1.60 -> 1.85 is ruim 15% extra voltage is ruim 32% extra warmte), en de extra hitte kan met de modernste athlons en de middenmoot koelers (super orb tot alpha pal6035, die buurt) het effect van het extra voltage volledig laten verdwijnen en zelfs omkeren. Dit is wel een nieuw verschijnsel, blijkbaar zijn de huidige athlons wqat minder gevoelig voor stroomlevel en/of wat meer voor hitte-effecten.

Verwijderd

Mijn Tbird 800 werkt echt niet over de 1000 zonder voltage mod :) 2.14v loopt ie iets van 1065 wel redelijk. Zonder voltage mod komt hij dan nieteens door de bios.

Verwijderd

Jasper,
ik denk dat een Alpha6035 niet echt bij de middelmatige koelers mag worden gerekend.

Voor de KT7 serie is'ie één van de beste, iets beter dan de Fop38 bij dezelfde fan, en één van de weinige koelers die bij een stille fan overklokken tot boven de 1Ghz toelaat bij Vcore op 1,85 Volt.

( Da's dus wa'k hier doe, met een Ystech fan ;) )

Wat wel wat uitmaakt, is of de CPU op 100 of 133 loopt. (Dus KT133 of KT133a chipset)
;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou dolgraag het voltage wat hoger zetten, maar mn Tbird wil simpelweg niet booten op 1350/1333/1301/1275 als ik het voltage zo hoog zet. Bij sommige settings moet ik het all the way down to 1,6 zetten...
Maar goed, ik zal even 10*136 @ 1,85 proberen.

Trouwens, zou de AGP driving strenght iets te maken kunnen hebben met het uitvallen van 3d mark ?

Verwijderd

Topicstarter
Results:
10*136 --> VMM32.VXD error
10*135 --> VMM32.VXD error
10*133 --> VMM32.VXD error
10*132 --> Win startup en ik kan een message posten :)

Dit alles op 1,85 volt dus.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit ff in Sisoft Sandra te kijken, en ik zie dat m'n CPU op 1,80 volt draait ipv de 1,75 die ik nu ingesteld heb. Misschien is dat een van de oorzaken ?

Verwijderd

bij mij nekt het geheugen op 150 cas 2

Verwijderd

Topicstarter
Damn, ik heb AGP driving strenght op EA gezet, maar nog steeds valt 3d mark weg...

Verwijderd

em, ik wil niet vervelend zijn maar TNT2 yltra kaarten hebben altijd probs gehad op hogere busspeeds, moet je AGP 1x maar nemen

Verwijderd

Niet onderuit te krijgen:
TB1200@1350, 10*135, 1,75v (1.70v SoftmenuIII) Alpha PAL6035, Arctic Silver met 5000rpm Y.S.Tech, WZ Bios, RAM Cas2/TURBO/4 Way-Interleace/Fast R-W Turn Around etc. 28/43C (Antec SX830 EC + 2x 80x80mm)
Ik zou als ik jou was nog een maandje wachten en het dan nog eens proberen...
Win2k loopt bij mij stabiel op 1370 (10*137) t/m 1400 (10*140), maar crasht/reboot binnen 5min met 3D spellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat het aan m'n TNT2 kaart ligt.. aangezien ik binnenkort toch een nieuwe videokaart ga kopen...
Kon de Geforce familie wel tegen hoge busspeeds dan ?

Verwijderd

als je een goed merk hebt wel ja,

elsa, leadtek, asus.. allemaal leuk spul
Pagina: 1