[HDD] Schakelaar en RAID

Pagina: 1
Acties:

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:05

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Topicstarter
Ik was van plan binnenkort over te stappen naar een ssd als bootdisk, daarmee valt dan het nut weg constant mijn hdd te laten draaien.

Verders wou ik een RAID 0 array maken van hdd's als opslag en die dan met een schakelaar aan en uit kunnen zetten.

Wat ik mij dan afvraag is, gaat mijn RAID 0 array naar de knoppen al trek ik van die hdd's de stroom er tegelijkertijd af ?

Met een enkele disk heb ik het geintje wel eens uitgevoerd en dat ging prima, alleen met RAID 0 nog niet.

Ik sluit al mijn disks en ssd's dan aan op een ich10r :)

Het idee is dus dat de array met hdd's uitgezet kan worden om voor stilte/energie besparing te zorgen.

[ Voor 8% gewijzigd door BGB4rn op 04-04-2010 12:31 ]

Signature

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als je ze niet gebruikt gaan ze toch vanzelf in standby? Of je kunt dat instellen op 15'.

Als je bruut de stroom eraf gaat halen is het array denk ik in de kortste keren kapot. Er zijn wel HDD tray/server systemen welke hotswap ondersteunen; eens google'n hoe dat in z'n werk gaat?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Waarom stel je je energiebeheer niet zo in, dat na een x aantal minuten je harddisks zichzelf uitschakelen? Mocht je dan toch je raidset nodig hebben, dan start die gewoon op. Zover ik weet moet je je pc booten met de raidset aan of uit en kan je dat niet doen als windows opgestart is, de raidset wordt namelijk ingelezen tijdens de boot en verder niet. Ik kan het fout hebben, al denk ik van niet.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:56

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Harde schijven zet je in stand-by, uitzetten is niet verstandig en niet nodig.

• B0B01985
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 21:25
een raid 0 voor opslag en dan ook nog even de stroom van de schijven trekken dat gaat nooit goed gaan...
zoals hierboven al vermeld kan je wel de schijven in standby laten gaan

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:05

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Topicstarter
Ok, maar wat ik gemerkt heb is dat op bootdisks eigenlijk niet werkt omdat ie telkens bezig is met indexeren en andere onzin.

Maar als er alleen data opgeslagen staat zal die misschien zelf er mee stoppen :)

Signature

Pagina: 1