Spontaan herstartende THOMSON SpeedTouch 780

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anderhalf jaar lang heb ik geen enkel probleem ondervonden met de THOMSON SpeedTouch 780 die bij m'n KPN ADSL verbinding hoort. Sinds eind vorige week herstart apparaat regelmatig spontaan. In het logboek zie ik vervolgens staan:
KERNEL Controlled restart (after internal error or explicit system reboot)
Gevolgd door:
KERNEL Cold restart
Waarna nog een aantal gebeurtenissen volgen over het starten van diverse zaken totdat ie weer online is.

Een reset naar fabrieksinstellingen heeft dit probleem niet verholpen. Regelmatig hoor ik een klik en dan is de spontane reboot weer begonnen. De ene keer gaat het een kwartier goed, de andere keer uren of zelfs meer dan 'n halve dag lang.

Het enige dat er veranderd is, is de Eminent EM7075 media streamer die nu aan de SpeedTouch 780 hangt. Of het daarmee te maken weet ik niet, maar het zou wel erg toevallig zijn dat precies na het aansluiten van dat apparaat de problemen begonnen zijn.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen en/of zelf meegemaakt hebben?
Google stuurt me naar een aantal forums waar de melden ook te vinden is, maar geen enkele keer komt daar een oplossing naar voren.

Mogelijkheid zou zijn om de media streamer een paar dagen los te halen om te kijken of het probleem dan achterwegen blijft maar ik ben echter geïnteresseerd in hoeverre een dergelijk apparaat voor dit probleem zou kunnen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javapiet
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-06 20:16
ik heb dit ook gehad met deze modem maar wel vanaf begin af aan
kpn gebeld nieuwe opgestuurd probleem verholpen
zou defecte voeding geweest kunnen zijn

[ Voor 5% gewijzigd door javapiet op 05-04-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Gebeld met KPN, ze hebben alles doorgemeten maar konden niets vinden.
Media streamer zou door "te veel verbindingen voor problemen kunnen zorgen omdat de speedtouch dat niet aan zou kunnen". Echter, zelfs als dat ding totaal uit staat, dus ook niet in standby, vliegt de speedtouch eruit.

Op 'n gegeven moment crashte hun systeem waardoor hij niets meer kon, ook geen levering van nieuw modem doorvoeren. Terug gebeld worden was absoluut niet mogelijk. Ik kon zelf terugbellen of hij kon 50 euro verekenen met komende of volgende factuur zodat ik zelf een nieuw modem kon halen. Voor de laatste optie gekozen. Case closed ;)

[ Voor 21% gewijzigd door JBS op 06-04-2010 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-07 09:22

amaterasu

In memory of Cj

Wij hebben afgelopen zaterdag precies hetzelfde gehad met onze modem gewoon random restarts.(Kpn Thomson Speedtouch 780)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-07 12:24

Tazzios

..

er is een snelheidsverhoging doorgevoerd begin april.
Zou het niet door een onstabiele lijn kunnen komen, aangezien hier blijkbaar meer mensen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Tazzios schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:03:
er is een snelheidsverhoging doorgevoerd begin april.
Zou het niet door een onstabiele lijn kunnen komen, aangezien hier blijkbaar meer mensen last van hebben.
Die verhoging wordt stap voor stap doorgevoerd en bij mij nog niet uitgevoerd.
amaterasu schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:00:
Wij hebben afgelopen zaterdag precies hetzelfde gehad met onze modem gewoon random restarts.(Kpn Thomson Speedtouch 780)
En na zaterdag heb je geen problemen meer gehad? De KPN man kon zien dat ik vanaf donderdag problemen had, zelfs >10 reboots per dag. Gisteren en eergisteren wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-07 09:22

amaterasu

In memory of Cj

JBS schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:06:
[...]
Die verhoging wordt stap voor stap doorgevoerd en bij mij nog niet uitgevoerd.

[...]
En na zaterdag heb je geen problemen meer gehad? De KPN man kon zien dat ik vanaf donderdag problemen had, zelfs >10 reboots per dag. Gisteren en eergisteren wat minder.
Na zaterdag geen last meer van gehad. dacht eerst ook dat dit te maken had met de snelheids verhoging die in april zou worden doorgevoerd maar de snelheden zijn helaas niet veranderd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiviNe187
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-12-2023
JBS schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 09:56:
Gebeld met KPN, ze hebben alles doorgemeten maar konden niets vinden.
Media streamer zou door "te veel verbindingen voor problemen kunnen zorgen omdat de speedtouch dat niet aan zou kunnen". Echter, zelfs als dat ding totaal uit staat, dus ook niet in standby, vliegt de speedtouch eruit.

Op 'n gegeven moment crashte hun systeem waardoor hij niets meer kon, ook geen levering van nieuw modem doorvoeren. Terug gebeld worden was absoluut niet mogelijk. Ik kon zelf terugbellen of hij kon 50 euro verekenen met komende of volgende factuur zodat ik zelf een nieuw modem kon halen. Voor de laatste optie gekozen. Case closed ;)
Ik ben eigenlijk best benieuwd of dit ook echt geholpen heeft en je verbinding nu continu is?
En zoja heb je weer precies dezelfde router of een ander merk/model?

Ik heb namelijk precies hetzelfde maar met de ST706, en bij mij is het eigenlijk vanaf het begin (dec. 09) al precies hetzelfde geweest. De hele tijd Cold Kernel restarts... en ik maar bellen naar mijn provider (Online) om na te gaan wat het was. Ik kreeg te horen dat mijn modem inderdaad te vaak om een nieuwe lease vraagt en dat ze dat wel even zouden verhelpen door een wijkcentrale reset. Zo gezegd zo gedaan de verbinding viel een paar minuten uit en daarna was het weer even een uurtje redelijk stabiel 8)7 Kreeg vandaag een telefoontje van de technische dienst van Online en die meneer kon na 2 zinnen van mij al vertellen dat het vast mijn utp kabel zou zijn :9~
Ik heb deze meneer ook netjes duidelijk gemaakt dat alle bekabeling vanaf mijn ISRA de geleverde van Online zelf zijn, en dat mijn UTP prima in orde is.. en dat een utp kabel van 1 meter ook niet helpt :+

Hij zou het gaan bekijken en ik moet maar weer afwachten.. ondertussen zit ik met een reset of 20 per dag en een ping van 45-60 naar NL of DE servers :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
DiviNe187 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 21:06:
[...]

Ik ben eigenlijk best benieuwd of dit ook echt geholpen heeft en je verbinding nu continu is?
En zoja heb je weer precies dezelfde router of een ander merk/model?
Ja, ik heb nu totaal geen problemen meer. Ik heb nu een Linksys WAG200G in gebruik,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiviNe187
JBS schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 21:26:
[...]
Ja, ik heb nu totaal geen problemen meer. Ik heb nu een Linksys WAG200G in gebruik,
Oke heel erg bedankt ;)

Ik heb een fritzbox hier liggen maar die krijgt op een of andere manier maar 50% van de snelheid binnen hoe ik dat ding ook instel 8)7

Misschien dan ook maar eens kijken voor een Linksys mocht hun hulp niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:07
schroef 'm eens open?

De speedtouch van mn ouders heeft het afgelopen weekend begeven, en daar bleken alle condensatoren bol te staan.. niet gek dat ie dan gaat flippen/rebooten. Bij gebrek aan een sparepart heb ik er nieuwe condensatoren ingezet, sindsdien issie weer stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiviNe187
DJSmiley schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 22:07:
schroef 'm eens open?

De speedtouch van mn ouders heeft het afgelopen weekend begeven, en daar bleken alle condensatoren bol te staan.. niet gek dat ie dan gaat flippen/rebooten. Bij gebrek aan een sparepart heb ik er nieuwe condensatoren ingezet, sindsdien issie weer stabiel
Hmm ok interessant, wellicht dat er bij mij ook iets soortgelijks gaande is.
Ik moet zo naar mijn werk dus ik kan het helaas nu niet proberen maar ik ga inderdaad eens kijken dan morgen.
Ik laat wel even horen hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:01
Ha, een draadje wat precies mijn probleem omschrijft.

Hier ook al weken(wat zeg ik, maanden) last van een klapperende lijn. Tenminste, dat dacht ik. Meerdere malen kpn erover gebeld, telkens lijn door laten meten door een monteur, maar ook hier geen succes. Totdat ik dus in de log van mijn speedtouch 780WL ging kijken. Ook deze vertoond de KERNEL cold restart meldingen, en start gewoon vrolijk opnieuw op.

Nu zit ik volgens KPN redelijk aan de max van mijn verbinding en hebben al meerdere malen gezegd dat het daar door zou komen, maar dit doet mij anders vermoeden. Ik zit zelf op een 4mbit abo op dit moment, wat dus over gaat naar een 8mbit. Zou volgens hen max 6.5 kunnnen omdat mijn marges nu al best wel afwijken van wat het zou moeten zijn. Maar tot nu toe haal ik gewoon netjes de snelheden die ik zou moeten halen, met een klapperende speedtouch.

Zoals hier te lezen valt kan het door een gare speedtouch of stroom toevoer komen, heb inmiddels een andere adapter eraan hangen. Deze werd hartstikke heet, hopen dat het nu beter gaat. Ene moment reset mijn router 2-3x op een dag, soms is het ook gewoon een paar dagen rustig. Voordat hij vandaag resette heeftie toch 3 dagen en 9 uur gedraaid zo te zien.
Ik weet dus niet of het iets met max aantal verbindingen te maken heeft dat mijn speedtouch eruitknalt, maar er hangen op dit moment 2 bekabelde pc's aan en af en toe een laptop. Maar ook snachts klapt hij er zonder problemen uit, dus daar kan het niet aan liggen lijkt me.

Speedtouch DSL Line info - Koppelingsinformatie
Actief: 0 dagen, 0:40:16
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 26,5 / 48,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 8,0 / 7,0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 47.110 / 23.804

Die fouten lijken me toch niet echt heel normaal. Na een dag of 2-3 zitten die fouten op 2-3 miljoen. :| Begin erg te twijfelen of mijn 780WL niet aan het overlijden is.

Mocht iemand ook nog andere oplossingen hebben voor dit probleem, graag! :)

[ Voor 22% gewijzigd door enira op 10-04-2010 16:40 . Reden: Info toegevoegd. ]

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
De helpdeskmedewerker van KPN die ik sprak begon ook over te veel verbindingen. Deze oorzaak viel al snel af toen ik aangaf dat de speedtouch ook 's nachts reboot als alle aangesloten apparatuur uit staat. Ik zou zeggen, bel nog een keer en blijf volhouden dat het niet aan je aangesloten apparatuur, kabels of lijn ligt.

Gisteravond kreeg ik de factuur en daarin was de EUR 50 vergoeding voor een nieuw modem al verwerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:41

Dark

who tweaked the light?

Hee zelfde hier... laatste tijden meermaals per dag "KERNEL Cold restart" ... terwijl ik niks anders doe dan beetje email checken, surfen en msn... dus geen groot aantal verbindingen...

wat ook irritant is, als ie eenmaal opnieuw gestart is maakt ie niet automatisch verbinding, moet ik eerst op het knopje connect gaan drukken... de 1e keer krijg ik dan iets van disconected by user, 2e keer wel gewoon verbinding... :(

factory defaults geladen, maar blijft gebeuren...
zal de voeding eens doormeten...

wss weer modem stuk dus... deze is nog niet zo heel oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:07
jarnotjuh schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 16:20:
....
Zoals hier te lezen valt kan het door een gare speedtouch of stroom toevoer komen, heb inmiddels een andere adapter eraan hangen. Deze werd hartstikke heet, hopen dat het nu beter gaat. Ene moment reset mijn router 2-3x op een dag, soms is het ook gewoon een paar dagen rustig. Voordat hij vandaag resette heeftie toch 3 dagen en 9 uur gedraaid zo te zien........
De adaptors van speedtouches kan weinig aan kapot. Dat is gewoon een domme trafo (pas bij de nieuwste modellen is het een geschakelde voeding). De meeste geven gewoon 18V wisselspanning.

Op het oog is soms al te oordelen of je speedtouch brak is: Maak 'm open en check of de condensatoren bol staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Laatst online: 23:47
Als de verbinding zo vaak verbreekt zou dit zichtbaar moeten zijn bij de helpdesk en zouden ze ofwel een nieuw modem of een monteur moeten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
SCIxX schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:33:
Als de verbinding zo vaak verbreekt zou dit zichtbaar moeten zijn bij de helpdesk en zouden ze ofwel een nieuw modem of een monteur moeten sturen.
Of EUR 50 om zelf een nieuw modem te halen wanneer hun systeem crashed tijdens het gesprek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Dat zou is een wat ongebruikelijke werkwijze maar is inderdaad mogelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door SCIxX op 12-04-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07 17:31

BHQ

Och, voor dat geld heb je een Speedtouch 516/546. Geen wireless, maar ach..

Dat hele 'teveel connecties' verhaal is natuurlijk onzin. De router stopt op een gegeven moment met het verwerken van verbindingen, maar daar blijft het bij.. ST's kunnen er opzich nog aardig wat hebben (de 516/546 iets in de orde van 2k geloof ik).

Heeft het modem de laatste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
SCIxX schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:33:
Dit hebben ze dus al meerdere malen gedaan. Het punt is dat monteur x, y en z gewoon 1x bij mij thuis meten, en dan komen ze tot de conclusie dat de verbinding werkt. Tja, zover was ik ook al wel.

Laatste keer is het zelfs zover gekomen dat ze iemand er naar laten kijken die de lijnen beheerd cq aangelegd heeft, maar daar zou weken/maanden overheen kunnen gaan. Het is gewoon geen lijn probleem ben ik bang. Ook met die teveel verbindingen lijkt me nonsense. Ik laat mijn pc idlen 'snachts, en zie dat mijn verbinding alleen vanmorgen al 4x is weggevallen.

Openschroeven van het modem ga ik niet aan beginnen, en aangezien ik nu geen reserve meer heb ga ik zometeen maar weer eens een belletje doen denk ik. Problemen voor 10+ keer uitleggen.. }:|

Maar sowieso ga ik een probleem krijgen over 1 maandje, als de snelheden verhoogd worden. Ben toch bang dat ze voor die paar huizen die adsl hebben in het buitengebied waar ik woon geen nieuwe kabel de grond in werken. Het zal mij benieuwen of ik ooit nog een stabiele verbinding krijg. :P

Edit 1: Nou, dat was weer een succes. Medewerker x probeerde mij er van te overtuigen dat het probleem tussen het isra punt en het modem zat, dat daar iets fout zat. Dit is al meerdere malen gecontroleerd door eerdere monteurs, en toentertijd zijn de kabels ook vervangen.

Het mooie van dit verhaal is ook nog dat mij wijsgemaakt werd dat ze niet handmatig in het systeem kunnen zetten dat ik een nieuw modem opgestuurd zou moeten krijgen. Hiervoor zou de verbinding 10x op een dag moeten uitvallen, en omdat het automatisch gedetecteerd wordt kunnen ze dit niet regelen. Ik zou mijn modem vandaag zelf nog 6x met de hand moeten resetten(om zo aan het aantal van 10 storingen per dag te komen!) en dan terug moeten bellen naar de helpdesk om een nieuw modem toegestuurd te kunnen krijgen. Belachelijk. Nog geen stap verder dus.

Edit 2: Een extra belletje naar de helpdesk(andere keuze in het enu ofcourse) leerde mij dat het helemaal geen probleem was om een nieuw modem opgestuurd te krijgen. Na nogmaals uitleggen van het probleem vond medewerker Y het nodig om mijn storing toch door te zetten naar een technische dienst die meer met de lijn zelf kan. Zou hier binnen 7 werkdagen over opgebeld worden met een mogelijke oplossing. Er zat wel een storing op de lijn welke hij niet kon verklaren(iets met downloadsnelheid, welke toch perfect het maximum haalt), vandaar de doorzetting. Ben benieuwd. :|

Edit 3: Zojuist gebeld door technische afdeling. Morgen komt nogmaals een monteur langs om het 1 en ander door te meten, want volgens de vriendelijke mevrouw aan de telefoon was er niks, maar dan ook niets op de lijn te zien. Eerdere medewerker van vanmiddag vond van wel(hoezo, goede communicatie). Monteur mag hier lekker weer "voor niks" doormeten, en tot de conclusie komen dat het toch wel goed zit.. Op hoop van zegen met het nieuwe modem dan maar, wat hij bij schijnt te hebben.

Ben benieuwd !

[ Voor 43% gewijzigd door enira op 12-04-2010 17:43 . Reden: Nogmaals meer toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Voorzichtig schopje naar boven met mogelijke topickaap tot gevolg, wat uiteraard niet mijn bedoeling is, maar wil toch een update neertypen. :)

Vanmorgen monteur geweest(na de discussie van gister of het aan de lijn zou liggen(volgens medewerker helpdesk), of juist aan het modem(medewerkster technische dienst)). Deze heeft vrolijk de lijn gemeten, niks aan het handje. Monteur vond ook dat het aan het modem lag, nieuw modem opgehangen, paar waardes gechecked, marges waren goed. Afijn, monteur was klaar, ging naar huis.

Net telefoon van de technische dienst. Vriendelijke meneer was er niet mee eens hoe de monteur zijn storing afgemeld had daar. Hij wist mij te vertellen dat hij niet tevreden was met de manier waarop de monteur zijn werkzaamheden voltooid had, had schijnbaar meer door moeten meten. Volgens deze medewerker zou het dus WEL aan de lijn gelegen hebben en niet aan het modem. "Schiet mij maar lek." Ik heb van hem een nieuw nummer + ticket nummer ontvangen, mochten er nog storingen optreden in verband met deze reparatie werkzaamheden, zou ik daar opnieuw verhaal kunnen halen.

DSL-verbinding - Koppelingsinformatie
Actief: 0 dagen, 3:02:13
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 18,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 26,5 / 47,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 8,0 / 7,0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 92.782
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 484
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 439 / 370

Verbinding tot nu toe vanaf vanmiddag nog niet uitgevallen, maar ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Klein schopje naar boven.

Leek het 10 dagen goed te gaan, was het vannacht toch weer zo ver, verbinding (router/modem) reset voor 2 minuten, en daarna werkt het weer vrolijk. Ik vol goede hoop mijn opgeschreven ticketlijn + nummer opgezocht en teruggebeld: Storingsnummer niet bekend. :|
Zoals ik al vermoedde, ik (met teleurstelling) naar het 0900-0244 nummer teruggebeld, verhaaltje gedaan. Medewerker X komt af met het verhaal dat de lijn te stabiel is om een storing aan te maken, en ook verder niets voor mij kan betekenen. Ik moet wachten totdat mijn verbinding weer 5+ keer per dag uit gaat vallen voordat ze er wat aan kunnen aan doen. Dan zou ik opnieuw terug kunnen bellen, en dan gaan ze vanaf daar verder kijken. :X

Mijn oude storing is dus gesloten, en kan ik niks meer mee. Ik uitgelegd dat ze vanaf daar verder zouden gaan kijken omdat zij er niets meer aan konden doen, en nu ben ik dus helemaal weer terug bij af. Ik moest er genoegen meenemen dat ik een buitengebied woonde en dat ik daarom een slechte verbinding had (wat uiteraard nonsense is, terugschroeven snelheid kan altijd), maar dat zou zelfs niet kunnen.

Ik heb het een klein beetje gehad met de manier waarop KPN deze storingen afhandelt, en ik kan er zelf dus niets aan doen. Moet ik hier nu genoegen mee nemen of zijn er andere dingen die ik kan proberen? Nu ging het inderdaad voor een week of anderhalf goed en dan vind ik het niet zo erg, maar mocht het weer vaker op gaan spelen.. Lijkt me niet dat ik het hierbij moet laten zitten, dit is echt gewoon teleurstellend. Maar ik vrees dat ik er zelf niks meer aan kan doen..

Mijn modem trainde vannacht wel hoger in dan normaal, wat waardes:
DSL-verbinding - Koppelingsinformatie
Actief: 0 dagen, 11:52:34
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 773 / 4.761
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 26,5 / 47,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,5 / 6,0
Frameverlies (lokaal/extern): 24 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 3 / 0
Foutseconden (lokaal/extern): 3 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 89.842
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 1.377
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 1.232

Iemand ideeën/tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Als die 1x in de 10dagen 2 minuten uitvalt vind ik het niet zo vreemd dat ze er niet zo'n probleem van maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tayram
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-07 13:37
Ik ben blij om te horen dat ik niet de enigste ben met deze probleem. Ik had ook een speedtouch 780 met de zelfde probleem. Ik heb een nieuwe gekregen een thomson TG787v en probleem blijft gewoon herhalen. Monteur is ook geweest. Hij kon ook niks vinden. Ik weet het echt niet meer wat ik kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-07 21:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Als terugkoppeling op de topicreport: Aangezien het voorlopig iig telkens hetzelfde probleem lijk, is afsplitsing niet persee nodig.
Mocht het alsnog nodig zijn, dan gaarne een nieuw topic report :)
Pagina: 1