[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1674671.png[/img]
als ik het zo zie zal dit niet lukken
dit mobo dat je wilt aansluiten heeft een 24 pins plus nog een 4 pin (rechts boven)
als ik zo is naar de voeding kijk heeft deze een voeding stekkers 20 pins en twee voedings stekkers voor hd of cd rom
dit blijft een gok omdat je te weinig info geeft over de voeding die wilt gebruiken hoeveel watt is deze welke stekkers zitten er aan?
dit mobo dat je wilt aansluiten heeft een 24 pins plus nog een 4 pin (rechts boven)
als ik zo is naar de voeding kijk heeft deze een voeding stekkers 20 pins en twee voedings stekkers voor hd of cd rom
dit blijft een gok omdat je te weinig info geeft over de voeding die wilt gebruiken hoeveel watt is deze welke stekkers zitten er aan?
PSN: gupkillzone
Er is een standaard, wat voedingen betreft, en daar staat heel precies beschreven wat er over welke pin heen moet gaan. Ik adviseer je om die standaard op te zoeken (ja, zoeken, voorkouwen doen we niet aan), en echt pinnetje voor pinnetje na te gaan: klopt dit met deze voeding? Dell is immers niet altijd even trouw aan de standaarden, en vind het niet erg dat hun eigen voedingen 5V en 3.3V omdraaien, want hun eigen moederborden die zijn ook zo ingericht. Dus: check, check, en dubbelcheck.
Heb je eenmaal beoordeelt dat de voeding past (als in: 24pins stekker, heeft het moederbord dat nodig of kan hij ook 20 pins, en klopt de indeling? Heeft de CPU een extra +12V lijn nodig, en zoja: is die 4- of 8 pins? Klopt de volgorde daarvan, als hij aan je voeding zit?), pas DAN kun je gaan kijken: is je voeding sterk genoeg.
Soms is het labeltje: 300 Watt een leuke beoordeling, maar je moet niet vergeten dat je hier te maken hebt met méér dan een voltage. Tegenwoordig gaat het meeste in een PC zelf wel over de +12V, en de voedingen zijn daar vaak ook op ingericht, maar het kan geen kwaad om even op het etiket te kijken: hoeveel ampere kan de voeding leveren op de +12V lijn, en is het er één, of zijn het er meer? Als je meer +12V lijnen hebt, zorg dan dat je de last verdeelt.
Weet je wat je 12V kan leveren, kijk dan na: wat heb ik nodig? Het klinkt gek, maar een goede 350W voeding kan toch nog wel de meeste PC's van stroom voorzien, sterker nog, high-end bakken komen vaak niet boven de 250Watt stress uit. Check, check, en dubbelcheck!
Heb je eenmaal beoordeelt dat de voeding past (als in: 24pins stekker, heeft het moederbord dat nodig of kan hij ook 20 pins, en klopt de indeling? Heeft de CPU een extra +12V lijn nodig, en zoja: is die 4- of 8 pins? Klopt de volgorde daarvan, als hij aan je voeding zit?), pas DAN kun je gaan kijken: is je voeding sterk genoeg.
Soms is het labeltje: 300 Watt een leuke beoordeling, maar je moet niet vergeten dat je hier te maken hebt met méér dan een voltage. Tegenwoordig gaat het meeste in een PC zelf wel over de +12V, en de voedingen zijn daar vaak ook op ingericht, maar het kan geen kwaad om even op het etiket te kijken: hoeveel ampere kan de voeding leveren op de +12V lijn, en is het er één, of zijn het er meer? Als je meer +12V lijnen hebt, zorg dan dat je de last verdeelt.
Weet je wat je 12V kan leveren, kijk dan na: wat heb ik nodig? Het klinkt gek, maar een goede 350W voeding kan toch nog wel de meeste PC's van stroom voorzien, sterker nog, high-end bakken komen vaak niet boven de 250Watt stress uit. Check, check, en dubbelcheck!
het is een 24pins met een p4 aansluiting 2x4pins en 2x sata dat is genoeg voor mijremcoverhoeven schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:11:
als ik het zo zie zal dit niet lukken
het is een 305watt voeding er staat dat bi +12V hij 18A kan leveren
edit: bij het zoeken naar de standaard op wikipedia vond ik dit:
Older Dell computers, particularly those from the Pentium II and III times, are notable for using proprietary power wiring on their power supplies and motherboards. While the motherboard connectors appear to be standard ATX, and will actually fit a standard power supply, they are not compatible. Not only have wires been switched from one location to another, but the number of wires for a given voltage have been changed. Thus, the pins cannot simply be rearranged
[ Voor 29% gewijzigd door HAFTX op 04-04-2010 12:37 ]
dat van de dell voedingen wist ik niet met de draaden (heb me nooit in voedingen verdiept als ik een pc bouw koop ik alles nieuw dus ook de voeding vandaar dat ik me nooit in voedingen verdiept heb)
persoonlijk zou ik de gok niet wagen wat kost een standaart voeding nou geen drol hier in de winkel heb je een 450 watt voeding van antec voor 35 euro wil je iets beter dan ben je 45 euro kwijd
is dat het risco dat je wil lopen met een verkeerde voeding?
persoonlijk zou ik de gok niet wagen wat kost een standaart voeding nou geen drol hier in de winkel heb je een 450 watt voeding van antec voor 35 euro wil je iets beter dan ben je 45 euro kwijd
is dat het risco dat je wil lopen met een verkeerde voeding?
PSN: gupkillzone
Moderne Dell systemen hebben gewoon standaard ATX voedingen. Vroeger had je bij de oudere Dimension Pentium II systemen aangepaste voedingen, maar dit is al jaren niet meer van toepassing. Laatst heb ik nog een Optiplex gerepareerd met een standaard ATX voeding.
Als je Dell voeding een P4-stekkertje heeft zou het gewoon moeten werken. 24 pins ATX is niet altijd een vereiste, de meeste moederborden werken wel met 20 pins ATX, je moet alleen niet willen overclocken met zo'n voeding.
Als je Dell voeding een P4-stekkertje heeft zou het gewoon moeten werken. 24 pins ATX is niet altijd een vereiste, de meeste moederborden werken wel met 20 pins ATX, je moet alleen niet willen overclocken met zo'n voeding.
ik denk dat ik maar een andere voeding haal gelijk dan;d
Pagina: 1