• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-12-2025
Hoi ik heb een vraag ik heb al gezocht op internet en op het forum maar het werd me niet duidelijk
Ik ben een nieuw systeem aan het samenstellen en wou de 770 chipset van amd nemen maar nu had iemand op hardware info geschreven dat als je de 890gx chipset neemt dat je die kan laten samenwerken met je videokaart.
Dit zou dan resulteren in meer frames klopt dit verhaal of is dit niet waar .
IK heb zelf de 5850 besteld.

Alvast bedankt

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-02 21:10
Dit kan inderdaad. Dit heet Hybrid crossfire. Maar het is alleen mogelijk met low-end kaarten, zoals de 5450. Het kan niet samen met de 5850.

Gewoon voor de 770 chipset gaan dus, tenzij de SATA III geïntegreerd wilt hebben.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• rjn27
Kijk bedankt voor het snelle antwoord helemaal duidelijk
Nu mog beslissen of het i5 750 of x4 965 (955) word het prijsverschil tussen deze systemen is minimaal
volgens hardwareinfo is de i5 duidelijk sneller maar is am3 socket meer futereproof

Verwijderd

rjn27 schreef op zondag 04 april 2010 @ 11:35:
Kijk bedankt voor het snelle antwoord helemaal duidelijk
Nu mog beslissen of het i5 750 of x4 965 (955) word het prijsverschil tussen deze systemen is minimaal
volgens hardwareinfo is de i5 duidelijk sneller maar is am3 socket meer futereproof
Afhankelijk van welke i5 je neemt en welke toepassing.

Hardware.info is sowieso een beetje een intel fanboy clubje. Beetje de Nederlandse Tomshardware zeg maar.

Maar met beide processoren zit je niet verkeerd.
Zowel met de i5 als met de Phenom X4 kan je een extreem snel systeem bouwen.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:40

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik zie al twee tientjes verschil in moederborden en dan nog eens vier tientjes voor de cpu... dat maakt de PhenomII al zes tientjes goedkoper.

• Stefanovic45
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 22:03:
[...]

Hardware.info is sowieso een beetje een intel fanboy clubje. Beetje de Nederlandse Tomshardware zeg maar.
Klopt :X

Ik zou om de reden die Ed_L aanhaalt alleen al voor de AMD oplossing gaan. Daarnaast weet je 90% zeker dat de Bulldozer ook op socket AM3 gaat passen, wat een leuke upgrade kan zijn.

• rjn27
Oke misschien is het verstandig om te wachten op de Phenom II X6 1055T die deze maand uit komt
zou zo tussen de 180-200 gaan kosten maar is dan wel het neusje van de zalm.

• Stefanovic45
Zou ik zelf inderdaad ook doen ;)

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-01 12:16
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 22:03:
[...]

Afhankelijk van welke i5 je neemt en welke toepassing.

Maar met beide processoren zit je niet verkeerd.
Zowel met de i5 als met de Phenom X4 kan je een extreem snel systeem bouwen.
anders lul jij even uit je nek! tenzij je het beter kunt onderbouwen als mij slaat je uitspraakk tot zover nergens op.

bbg's

7 systemen waarvan 1 intel en 6 amd

hwi's pc advies

9 systemen waarvan 6 intel en 3 amd. dus

hier uit kunnen we toch wel zeggen dat tweakers een amd fanboy is dan.

nee beide maken gewoon logische keuzes op het kiezen van systemen, de mogelijkheden zijn gewoon te eindeloos.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Flamen doe je maar ergens anders.

Ontopic verder

[ Voor 69% gewijzigd door Edmin op 05-04-2010 13:42 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

S1156 blijft gevoelsmatig minder lang in leven en zo'n ongelofelijk slechte oplossing is AM3 nu ook weer niet, zeker gezien de prijs.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Daar is weinig gevoelsmatig aan. Intel zal op s1156 hoogstwaarschijnlijk geen nieuwe, snellere, cpu's uitbrengen. AMD daarentegen zal op korte termijn Thuban X4 en X6 cpu's op AM3 uitbrengen.

Verwijderd

Zosma X4 en Thuban X6. ;)

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Inderdaad. Waarbij er verder geen verschil tussen de twee zit :P

Verwijderd

Jij hebt ze mogen testen? ;)

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Edmin schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:37:
Daar is weinig gevoelsmatig aan. Intel zal op s1156 hoogstwaarschijnlijk geen nieuwe, snellere, cpu's uitbrengen. AMD daarentegen zal op korte termijn Thuban X4 en X6 cpu's op AM3 uitbrengen.
Vorig jaar schreef men nog dat S1156 enkel zou blijven leven tot en met dit jaar. Daar lijkt enigszins verandering in te komen omdat het toch wel een succesvol platform is, Nehalem for the less fortunate ;)

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nope, maar AFAIK wijst alle info tot nu toe daar wel op.

Jejking schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:47:
[...]

Vorig jaar schreef men nog dat S1156 enkel zou blijven leven tot en met dit jaar. Daar lijkt enigszins verandering in te komen omdat het toch wel een succesvol platform is, Nehalem for the less fortunate ;)
Ik zie die verandering niet? Intel heeft Sandy Bridge nog steeds als opvolger staan en de laatste info is dat het om een nieuw socket gaat voor zowel midrange als high-end.
Pagina: 1