Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353636

Topicstarter
Hallo,

Ik kwam vandaag bij de BCC naar binnen toen me vader iets nodig had, ik loop de PC afdeling op en word direct overmeesterd door een hemel van geluid, jaja, er was een geluids preview met deze keer de Logitech X530 aangesloten, ik word overmeesterd, ik genoot, zo'n sensatie had ik nog nooit gehoord. Nouja, niet uit een klein setje, kortom, het was prachtig. Voor het eerst genoot ik echt van voorfilmpjes, slechts door het geluid.

Ik was aan het kijken naar de prijs, dat was 90 euro bij de BCC, maar ik heb nu op Tweakers gekeken en daar kwam dit rapport uit:
pricewatch: Logitech X-530

Rond de 70 euro en ik kan hem hebben, maar is het de volle 70 euro waard? Zijn er mensen die er ervaring mee hebben? Ondanks dat Logitech een super merk is wil ik toch meer duidelijkheid. Zou dit setje ook op lange termijn deze mooie kwaliteit geven?

Ik hoop dat er iemand is die er al ervaring mee heeft zijn/haar mening aan mij kan vertellen.

Mocht er evt. een betere set zijn voor maximaal 100 euro, dan hoor ik dit graag, ik kijk namelijk zeer graag films, maar dan wel met goede kwaliteit _/-\o_

Ook nog een simpele korte vraag: Werkt dit systeem via Tulp? Ik kon er weinig over vinden :/ :|

Ik hoop op hulp,
Zammy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Je bent daar geweest, je vond het geluid goed, waarom dan je vraag. Je hebt niet even gekeken hoe het aangesloten zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-05 08:40
Zelf heb ik net de X540 gekocht, bij de mediamarkt voor 86,-Euro.http://www.logitech.com/i...kers/devices/234&cl=nl,nl
Je kan gewoon de stekkertjes ( jacks ) in de ingangen van je geluidskaart/onboard chip steken..
Er gaan bij mij 3 van die stekkertjes naar de PC.
Het verschil met de X530 is dat je bij de X540 een ( bedrade ) afstandsbediening hebt, dus niet alles op een speakertje hoeft te bedienen.
Wij wonen in een klein huisje, met een kleine huiskamer, dus voor mij is het geluid gewoon goed.

Maar als ik kijk naar me Phillips 5.1 setje , die aan me 360 hangt, vind ik het geluid vd phillips wel een stuk beter.
maar dat kan komen omdat ik op me PC onboard geluid gebruik, dus geen goede geluidskaart gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door kobus71 op 04-04-2010 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 93986 schreef op zondag 04 april 2010 @ 09:07:
Je bent daar geweest, je vond het geluid goed, waarom dan je vraag. Je hebt niet even gekeken hoe het aangesloten zat?
Nou, daar had ik geen tijd voor en het zat achter in een PC gestoken, geen idee hoe dit is opgelost, het was een multi-media Acer dus dat zal wel een goede geluidskaart zijn geweest met Tulp erop of iets in die richting. Maar als ik weer eens bij de BCC kom zal ik eens kijken.

En waarom ik het vraag? Veel van die sets werken goed, in het begin, maar op lange termijn niet echt, darom wil ik dat dus weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Anoniem: 353636 schreef op zondag 04 april 2010 @ 09:34:
met Tulp erop of iets in die richting. Maar als ik weer eens bij de BCC kom zal ik eens kijken.

En waarom ik het vraag? Veel van die sets werken goed, in het begin, maar op lange termijn niet echt, darom wil ik dat dus weten :)
eh.. het is niet zo dat zoiets slijt ofzo hoor, hooguit dat je eraan went ;)

als je het goed vond klinken en je vind het dat geld waard (dat kunnen wij niet bepalen voor je) dan moet je het gewoon aanschaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Okee, maar is de X540 beter dan de X530? Want het scheelt maar een tientje en ik zou graag weten wat voor verschillen er zijn, ik weet dat de manier van bedienen anders is, volume etc. via een afstandsbediening bij de 540 en op de speaker bij de 530.

Maar welke is nou werkelijk beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 12:50
ik heb een tijdje geleden hetzelfde probleem gehad.
zie dit topic van mj: [computeraudio] 2.1 of 5.1?
ik wilde eerst voor de X-230 (2.1) of de X-530 (5.1) gaan.
lees het topic maar eens door, ik zou in ieder geval niet voor de X-530 gaan, maar dan de X-540.
als je mijn topic leest zie je dat ik uiteindelijk voor de z-5500 ben gegaan.
mijn budget was ook maximaal 100 euro ongeveer, en de Z-5500 kost bijna 300, maar ik ben er nog steeds heel tevreden over!
en ik kocht liever in 1 keer iets goeds, dan iets minder goeds, maar echt surround voor films/games is echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344657

Anoniem: 353636 schreef op zondag 04 april 2010 @ 08:55:
Hallo,

Ik kwam vandaag bij de BCC naar binnen toen me vader iets nodig had, ik loop de PC afdeling op en word direct overmeesterd door een hemel van geluid, jaja, er was een geluids preview met deze keer de Logitech X530 aangesloten, ik word overmeesterd, ik genoot, zo'n sensatie had ik nog nooit gehoord. Nouja, niet uit een klein setje, kortom, het was prachtig. Voor het eerst genoot ik echt van voorfilmpjes, slechts door het geluid.

Ik was aan het kijken naar de prijs, dat was 90 euro bij de BCC, maar ik heb nu op Tweakers gekeken en daar kwam dit rapport uit:
pricewatch: Logitech X-530

Rond de 70 euro en ik kan hem hebben, maar is het de volle 70 euro waard? Zijn er mensen die er ervaring mee hebben? Ondanks dat Logitech een super merk is wil ik toch meer duidelijkheid. Zou dit setje ook op lange termijn deze mooie kwaliteit geven?

Ik hoop dat er iemand is die er al ervaring mee heeft zijn/haar mening aan mij kan vertellen.

Mocht er evt. een betere set zijn voor maximaal 100 euro, dan hoor ik dit graag, ik kijk namelijk zeer graag films, maar dan wel met goede kwaliteit _/-\o_

Ook nog een simpele korte vraag: Werkt dit systeem via Tulp? Ik kon er weinig over vinden :/ :|

Ik hoop op hulp,
Zammy
Ik zou gaan voor de X540.
Ik heb de X530 één dag gehad en toen gelijk weer teruggebracht.
Had last van radio-storing over de speakers door m'n muziek heen. Schijnt meer voor te komen bij deze set en bij de X540 schijnt dit probleem verholpen te zijn.
Daarnaast vond ik het geluid van de X530 dramatisch maar dat is uiteraard persoonlijk.
Het ligt er natuurlijk ook aan waar je de set voor gaat gebruiken; muziek, films, games?
Bij de X540 heb je, zoals gezegt, het voordeel dat er een losse 'afstandsbediening' bij zit.

Ik ben benieuwd naar je keuze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Ik heb zelf de X-530 gehad en was er erg tevreden over. Alleen als ik mijn bureaulamp aandeed kwam er een *plop* over de speakers. Bij de latere versies was dit (schijnbaar) opgelost. Over dat ontvangen van radio: dat had ik alleen als ik de speakers zelf extreem zacht zette. Ik heb deze set weggedaan omdat ik nu een échte surroundset heb (Mordaunt Short speakers met Marantz versterker), uit een héle andere prijsklasse.

Over de aansluitingen kan ik kort zijn: Je sluit de speaker aan op je PC met 3 jacks. Er zit een verloopstuk bij naar 2 keer tulp. Dan heb je alleen geen surround meer, maar wordt het geluid voor links verdeeld over linksvoor en linksachter en hetzelfde voor rechts.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is er anders een mogelijkheid om voor 100 euro een goede echte surround set aan te schaffen met Tulp aansluitingen? Want als ik zo lees zijn deze twee sets gemaakt voor PC, en ik heb een simpel laptopje en wil hem echt voor films gaan gebruiken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-05 08:40
Dan kan je met t verloopje naar tulp werken, enzo de set gebruiken.
Maar als je t simpel wil houden kan je beter voor een redelijke 2.0/.1 set gaan. heb je ook niet zo veel aansluitingen en dat soort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Maar over tulp heb je alleen maar stereo, behalve als je een hoop tulpstekkers op je laptop aan wilt kunt sluiten. Welke laptop hebben we het over? Want ik ben bang dat je voor optisch/coaxiaal moet gaan en dan ben je al snel duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ja, 5.1 op een laptop aansluiten kan meestal niet....
en optisch/toslink, zo'n aansluiting hebben de meeste laptops ook niet toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Vaak wel, maar daarom moeten we weten om wat voor laptop het hier gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wil een 5.1 set op mijn DVD speler aansluiten XD Dat kan via Tulp, mijn huidige set heeft dat ook, maar dat is bagger kwaliteit.

Maar is er geen mooi 5.1 setje voor maximaal 100 euro die ik doormiddel van de stekkers op mijn DVD speler (zie onder) kan aansluiten? :)

Ik heb alle mogelijkheden, momenteel heb ik stekkers in de Front, Surround, Center, Subwoofer en de AUX zitten. Meer niet, de AUX omdat niet al mijn films 5.1 ondersteunen, maar de films die dit wel doen wil ik ook in mooie kwaliteit luisteren :D En dat vind ik natuurlijk iets wat moet kunnen, Lord of the Rings in 5.1 kijken en de rest gewoon op stereo geluid.

Ik hoop dat het kan :D

Aansluitingen op DVD speler (Scart weggehaald)
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2zrq7v5.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 353636 op 04-04-2010 21:05 . Reden: Thumbnail gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:27
Met die rechtse groep aansluitingen kun je analoog 5.1 aansluiten.

En dat wil prima op een X-530 of X-540.

Je zult alleen even moeten kijken of je nog verloopstekkertjes nodig hebt, want aan de X-530 / X-540 zit 3x 3.5mm geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe doe ik digitaal dan? Want die zit ook in de setup van me DVD speler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:34

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 353636 schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:26:
Hoe doe ik digitaal dan? Want die zit ook in de setup van me DVD speler...
Digitale set kopen, dus eentje met digitale ingangen. Maar die ga je niet vinden voor 100 euro. Overigens zou ik eerder voor een goede 2.0 of 2.1 set gaan dan voor een slechte 5.1. Want 100 euro totaal voor vijf satellieten en een subwoofer kan natuurlijk nooit veel zijn...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is dat zo weinig dan? Mijn huidige set geeft ook van 40 euro geeft ook redelijk geluid, ben niet zo veeleisend.

Maar die Logitechs zijn wel goed? Welke zou ik dan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nog een klein ervarinkje met de X-530: Plug and Play! Best goed geluid voor z'n geld, maar het kan uiteraard beter. Daarnaast is het 'plopjesprobleem' meer regel dan uitzondering dus ik zou zonder meer voor de opvolger kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

In de audiowereld kunnen setjes van 10.000 euro nog weinig zijn. Het is maar net hoeveel je uit wilt geven en van een set verwacht. Als je van een setje komt van 40 euro zal het beter zijn, maar er zijn nog vele setjes vele malen beter, zelfs in het segment voor pc-speakers. Je loopt nu al tegen een "belemering" aan van de setjes van tot 100 euro: geen digitale ingangen. Al zal je voor een set met digitale ingangen zo'n 250 euro of meer neer moeten leggen. Maar met de setjes die je nu kiest kan je dus sowieso niet digitaal aansluiten en zal je naar het analoge moeten kijken. Gaat met de X-540 wel lukken: wel even converters van 3,5mm (X-540 aansluiting) naar tulp/rca/cinch kopen want dat heeft de DVD-speler nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:27
Anoniem: 353636 schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:32:
Is dat zo weinig dan? Mijn huidige set geeft ook van 40 euro geeft ook redelijk geluid, ben niet zo veeleisend.
Maar die Logitechs zijn wel goed? Welke zou ik dan nemen?
Anoniem: 353636 schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:02:
Ik wil een 5.1 set op mijn DVD speler aansluiten XD Dat kan via Tulp, mijn huidige set heeft dat ook, maar dat is bagger kwaliteit.
8)7 |:(

En via die 6 tulpstekkers kan prima hoor, en dan heb je ook gewoon echt surround geluid, geen stereo geluid over alle speakers.

En je zegt dat je niet al te veeleisend bent, dus die X-530 / X-540 lijkt me prima voor hetgene wat jij ermee wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Okee :D

Maar welke is dan het beste? Ik neem aan de X-540? Want het plopjes-probleem heb ik ook met mijn huidige set als er ergens in huis ineens veel stroom word gebruikt, bijvoorbeeld als ik mijn rolluik aan/uit zet of bv. als mijn moeder sigaretten draait via haar elektrische sigaretten, dan hoor ik dit ook.

@Hierboven: Ja, ik vind het wel redelijk, maar zoals gezegd, hij geeft veel fouten qua stroom en plopjes enzo. En natuurlijk nog een paar problemen zoals dat ik altijd hoor of er een telefoon gaat dan krijg ik zo'n ontvangst-geluidje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand nog die mij kan helpen?

Welke set is beter, de X-530 of de X-540?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-05 16:48
Ik zou zelf ook inderdaad voor een goede 2.1 set gaan ipv een minder goede 5.1
De Logitech Z523 is bv een goede 2.1 speakerset onder de 100,-

Heb je ook echt de ruimte om de achterspeakers achter je neer te zetten?
Ik ken veel mensen doe ook een 5.1 hebben maar door ruimte gebrek eindigen met 5 speakers voor op het bureau.

Als je toch echt voor 5.1 gaat kan ik je zeker de x540 aanbevelen ipv de x530.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb alle ruimte hier voor een 5.1 set :D Maar dan ga ik binnenkort de X-540 halen :D BEDANKT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353636 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:02:
Ik heb alle ruimte hier voor een 5.1 set :D Maar dan ga ik binnenkort de X-540 halen :D BEDANKT :)
Verstandig :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ik denk inderdaad voor de TS een verstandige keuze d:)b *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Okee, nu weet ik het zeker :D Ik ga hem halen, even wachten tot me geld binnen komt en dan heb ik hem :D Iemand misschien een elektronica-zaak waar ze hem ook zouden hebben dat ik toch even kan luisteren? Bijvoorbeeld de BCC, Dixons, Dynabyte of Computerland ofzo. Neem ik me eigen CD mee dan kan ik toch echt betere preview hebben :P Want ik gebruik mijn 5.1 sets altijd voor CD's (als ik die heb :P), muziek via me telefoon (nu niet meer), films, en dan natuurlijk af en toe om op mijn 50" tv te gamen, want dat moet gewoon met mooi geluid.

En is anders de Logitech G51 niet te overwegen voor een twintigje meer? Want die heeft mooi design en als ik dit topic: [computeraudio] 2.1 of 5.1? eens bekijk dan schijnt ie ook goed genoeg te zijn?

En anders iemand evt. een goede 2.1 voor maximaal 125 euro die zeker beter is dan de G51... Dan heb ik in ieder geval mooi geluid, want daar kick ik op bij films, mooi geluid en mooi beeld :P

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 353636 op 07-04-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Z-2300 is een 2.1 set die zeker beter is dan elke 5.1 set die jij in dit topic hebt genoemd. Beter een "goede" 2.1 set dan een slechte 5.1. Reken maar uit wat de kosten per speakers zijn met beide sets als het budget hetzelfde blijft. Overigens is die Z-2300 maar een voorbeeld die vaak in de smaak valt bij mensen. Ik zou eerder voor een 2.0 set-up gaan met een set studiomonitoren, al is dat lastig met 125 euro voor de set, voor 125 euro per stuk zou het nog wel gaan :P

Maar sowieso is het apart om te lezen dat je een 5.1 set wilt om muziek te luisteren: muziek is 2.0 en zal nooit 5.1 worden. Is ook geen reden voor om dat in surround te luisteren, muziek luister je gewoon in 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 11:34

FikkieHo

Wokmaster

Ach, de meeste jongeren luisteren hun muziek alleen maar met 0.1 :P

Maar idd, dat wat Fear zegt.. Hoewel je met een klein bedrag het verschil toch tussen de speakers niet echt kunt opmerken. Tis allemaal snufjes en extra's die je voor die paar euro krijgt bij 5.1 setjes.. :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Anoniem: 353636 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:22:
Okee, nu weet ik het zeker :D Ik ga hem halen, even wachten tot me geld binnen komt en dan heb ik hem :D Iemand misschien een elektronica-zaak waar ze hem ook zouden hebben dat ik toch even kan luisteren? Bijvoorbeeld de BCC, Dixons, Dynabyte of Computerland ofzo. Neem ik me eigen CD mee dan kan ik toch echt betere preview hebben :P Want ik gebruik mijn 5.1 sets altijd voor CD's (als ik die heb :P), muziek via me telefoon (nu niet meer), films, en dan natuurlijk af en toe om op mijn 50" tv te gamen, want dat moet gewoon met mooi geluid.
ja, de X-540 hebben ze in ieder geval bij media markt (in eindhoven in ieder geval), maar toen ik er was stond hij daar niet aangesloten...
En je eigen cd meebrengen bij media markt zal ook niet gaan, zo klantvriendelijk zijn ze daar niet, vind ik :X
En is anders de Logitech G51 niet te overwegen voor een twintigje meer? Want die heeft mooi design en als ik dit topic: [computeraudio] 2.1 of 5.1? eens bekijk dan schijnt ie ook goed genoeg te zijn?
he, dat is mijn topic! :Y B)
maar in mijn topic staat nog niks over de G51?
maar als ik naar de specs kijk, zie ik dat die toch wel weer wat beter is dan de X-540.
En anders iemand evt. een goede 2.1 voor maximaal 125 euro die zeker beter is dan de G51... Dan heb ik in ieder geval mooi geluid, want daar kick ik op bij films, mooi geluid en mooi beeld :P
Ik zou 2.1 niet kiezen als je hem voor films gebruikt.
Maar daar moet je voor jezelf een afweging on maken, kijk ik veel films of luister ik bijna alleen muziek.

edit: @fear hierboven: inderdaad dus voor muziek beter 2.1 of 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hier is mijn huidige kamer met mijn huidige 5.1 opstelling. Ik heb hier ook me subwoofer in aangegeven en verder ook alles. Boxen ophangen wil ik ook best doen, maar aan één kant word dit moeilijk want bij mijn vensterbank zit dus een heel groot raam...
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/et5f04.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 353636 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:39:
Hier is mijn huidige kamer met mijn huidige 5.1 opstelling. Ik heb hier ook me subwoofer in aangegeven en verder ook alles. Boxen ophangen wil ik ook best doen, maar aan één kant word dit moeilijk want bij mijn vensterbank zit dus een heel groot raam...
Ik heb de x540 voor mijn pc, waar ik eigenlijk niks op luister maar het geluid is zeker niet verkeerd. Hij haalt het echter bij lange na niet bij mijn Onkyo 5.1 die ik op mijn TV in de woonkamer heb, maar dan praat je ook over een ander budget.

No offence, maar ik merk dat je niet echt veel verstand/onderzoek hebt gedaan mbt de keuzes en mogelijkheden. De X540 is inderdaad beter dan de X530, mede vanwege eventuele plopgeluiden, maar qua geluidskwaliteit zal het niet al te veel verschillen. Dat kan ook niet, omdat het speakersets van < 100 euro zijn. Deze zijn best prima, maar verwacht er ook weer niet alles van. Met dit budget heb je echter weinig andere mogelijkheden, digitale aansluitingen/hdmi zit er niet in dus er blijven relatief weinig speakersets over. Je kunt ook voor iets van LG of Samsung gaan met de bekende tulpaansluitingen die direct op je DVD speler passen maar of dat geluid beter is dan de Logitech weet ik niet. Het zal niet veel verschil maken verwacht ik.
Bovendien heb je als je muziek op 5.1 luistert sowieso al geen heldere/eerlijke weergave van geluid meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

FikkieHo schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:35:
Ach, de meeste jongeren luisteren hun muziek alleen maar met 0.1 :P
Jeugd van tegenwoordig... Vroegâh was alles beter :P
yannickie111 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:35:
[...]En je eigen cd meebrengen bij media markt zal ook niet gaan, zo klantvriendelijk zijn ze daar niet, vind ik.
BCC heeft dergelijke setjes ook altijd staan. Alleen is het veelal een demo set-up van Logitech zelf. Dus een opstelling waarmee je diverse geluiden af kan laten spelen door de diverse setjes. Maar naar mijn weten dus geen optie om zelf muziek mee te nemen om te luisteren. Zou overigens ook wel erg apart zijn voor een set van een paar tientjes...
yannickie111 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:35:
[...]maar als ik naar de specs kijk, zie ik dat die toch wel weer wat beter is dan de X-540.
En wat moet je bij audio nu juist niet doen? Naar de specificaties kijken. Dat zegt namelijk niets over het geluid en hoe de set zal klinken. En leuk om te zien dat een set wel 50 Watt per kanaal heeft, maar dat zegt ook niets. Er staat niet bij of dat constant vermogen is en bij welke waarden dat gemeten is. En mocht dat er wel bij staan dan is Logitech vaak erg gul met het opgeven van Wattages. En dan is er nog zoiets als THD: hoe lager deze waarde hoe beter, al lukt het Logitech om waardes te halen van 10%! Ter vergelijking, set die ik heb staan doet 0.07%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
@fear: sorry voor het kijken naar de specs lol, maar ik denk dat de kwaliteit van het geluid van die setjes niet echt veel uit maakt ;)

en toen ik bij bcc was, hadden ze de X-540 echt niet staan hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

yannickie111 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:02:
en toen ik bij bcc was, hadden ze de X-540 echt niet staan hoor!
Kan ook zijn dat het bij de MediaMarkt, Saturn of wat dan ook was... Maar is al weer een tijdje geleden. Ik kom tegenwoordig liever bij de Hobo Hifi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
FeaR1986 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:07:
[...]

Kan ook zijn dat het bij de MediaMarkt, Saturn of wat dan ook was... Maar is al weer een tijdje geleden. Ik kom tegenwoordig liever bij de Hobo Hifi ;)
ja, bij mij is het ook een tijdje geleden, maar media markt was de enige die hem had in eindhoven toen.

en tsja, HiFi, da's toch ff een ander budget denk ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-05 15:46

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik heb enkele jaren geleden ook overwogen om de X-540 te kopen. Bij nader inzien vond ik 3 tientjes al te duur. Voor 220 euro had ik een luxe nieuwe ! Harman Kardon 5.1 surround receiver inclusief 5 speakers. (Jaren 70 speakers) In plaats daarvan had ik een Creative SBS560 voor 10 euro 2e hands gekocht. De vraag is: Vind je de prijs/kwaliteit verhouding goed?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Twazerty schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:23:
Ik heb enkele jaren geleden ook overwogen om de X-540 te kopen. Bij nader inzien vond ik 3 tientjes al te duur. Voor 220 euro had ik een luxe nieuwe ! Harman Kardon 5.1 surround receiver inclusief 5 speakers. (Jaren 70 speakers) In plaats daarvan had ik een Creative SBS560 voor 10 euro 2e hands gekocht. De vraag is: Vind je de prijs/kwaliteit verhouding goed?
Als je het topic had gelezen had je begrepen dat de TS die vraag juist niet kan beantwoorden :P
Bovendien is de mate waarin HK geweldig is ook maar relatief en ver boven budget. Al ben ik wel benieuwd hoe je zo'n set voor 220 koopt :9

[ Voor 10% gewijzigd door XeNeRgY op 07-04-2010 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-05 15:46

Twazerty

AVCHDCoder developer

XeNeRgY schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:25:
[...]

Als je het topic had gelezen had je begrepen dat de TS die vraag juist niet kan beantwoorden :P
Heb het topic ook gelezen :P , niet alles blijf hangen gedurende de leessessie :P

Een tip: Ga ook sets bekijken in een duurder segment. (200-300 ofzo) Dan kun je je vraag wellicht beter beantwoorden.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wil best zo veel uitgeven, maar dat duurt zo lang en dat geduld heb ik niet... :( Ik doe al moeite om één maand zonder geld uit te geven te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Anoniem: 353636 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:40:
Ik wil best zo veel uitgeven, maar dat duurt zo lang en dat geduld heb ik niet... :( Ik doe al moeite om één maand zonder geld uit te geven te doen...
Koop dan gewoon de X540......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Of, als je weinig films kijkt en veel muziek, voor de Z-2300 of de Z4. Dan heb je stukken mooier geluid, maar wel 2.1 i.p.v. 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Als ik verlengkabels wil kopen voor de achterste boxen, de linker en de rechter, voldoet deze kabel dan? (het zijn ook tulp kabels die in de X540 zitten)

http://cgi.ebay.nl/Male-t...rs_RL?hash=item45f1fed28f

Of moet ik die kabels dan 2x kopen?
Of kan ik dus gewoon een setje kopen zoals hierboven en op de zwarte dan de linker en op de rode de rechterbox aansluiten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Dennis Lammers schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:56:

Of kan ik dus gewoon een setje kopen zoals hierboven en op de zwarte dan de linker en op de rode de rechterbox aansluiten? :)
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-05 12:07
TKing schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:45:
Of, als je weinig films kijkt en veel muziek, voor de Z-2300 of de Z4. Dan heb je stukken mooier geluid, maar wel 2.1 i.p.v. 5.1
Voor 5.1 kan je dan beter voor de G51 gaan... is niet veel duurder maar zeker een stuk beter, en beter uitgerust, als de 540..

Nadeel van de z-2300 (wat bij de meeste setjes is) is dat de bas veel te veel is in verhouding, wat je bij de G51 beter kan balanceren, heb op mijn z5500 de bas ook een stuk lager staan want het is belachelijk hoeveel power daar heen gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weet iemand waar ik de G51 dan zou kunnen kopen want kan het zelf niet zo goed vinden :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353636 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 07:10:
Weet iemand waar ik de G51 dan zou kunnen kopen want kan het zelf niet zo goed vinden :O
Ik heb nog wel een set voor je in de aanbieding (second-hand, maar in goede staat! :))
V&A aangeboden: Logitech G51

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 344657 op 08-04-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-05 12:07
Anoniem: 353636 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 07:10:
staat er 1 in pricewatch voor 75.. Kan ze in winkels ook niet zo geod vinden, lijkt wel of ze eruit gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 344657 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 08:12:
[...]

Ik heb nog wel een set voor je in de aanbieding (second-hand, maar in goede staat! :))
V&A aangeboden: Logitech G51
Ik wil hem best hebben :) Maar dan heb ik drie korte vraagjes:
  • Kan ik hem reserveren? Heb het geld nu niet hier maar krijg het op 17 April (geloof ik)
  • Kan het naar Nijmegen verstuurd worden dat ik via de bank overmaak?
  • Kun je zo sowieso ophangen of is er een aparte beugel nodig?
Dit was alles ;) Verder lijkt het mij wel iets, en ik zou hem best willen want hij ziet er goed uit *O* :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353636 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:37:
[...]

Ik wil hem best hebben :) Maar dan heb ik drie korte vraagjes:
  • Kan ik hem reserveren? Heb het geld nu niet hier maar krijg het op 17 April (geloof ik)
  • Kan het naar Nijmegen verstuurd worden dat ik via de bank overmaak?
  • Kun je zo sowieso ophangen of is er een aparte beugel nodig?
Dit was alles ;) Verder lijkt het mij wel iets, en ik zou hem best willen want hij ziet er goed uit *O* :Y)
Ik heb je ffe een DM gestuurd. Dit is namelijk nogal offtopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Maakt het uit voor de geluidskwaliteit als ik dit setje rechtstreeks op mijn PS3/X360 aansluit en dat het geluid daarvan via mijn speakersetje hoorbaar is of dat ik de RCA kabels rechtstreeks in mijn HDMI Analog Audio in stop en al het geluid dat uit de TV komt nu dus uit mijn speakersetje komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Als jij de set in de "HDMI Analog Audio IN" stopt zal er sowieso geen geluid uit het speakersetje komen. Om geluid uit je tv te halen moet je een uitgang hebben en geen ingang. Dus gebruik de uitgang van de tv eens om de set op aan te sluiten, dan heb je wel geluid. Plus dat die optie ook handiger is omdat je dan de set aan de tv aangesloten laat en zo altijd geluid over de speakers hebt en dus niet per console hoeft te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
bij HDMI Analog Audio IN zit een witte en rode aansluiting, daaronder nog een keer een witte en rode aansluiting, maar dan met de tekst Audio OUT erbij, die moet ik dus hebben? :) Waarom zit die HDMI Analog Audio IN er dan op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Je wilt geluid uit je tv halen, dus je moet inderdaad de out hebben.

Die ingang naast de HDMI is er om als je je pc aansluit op die HDMI ingang. Niet elke pc kan nog audio over HDMI meesturen. Die ingang naast de HDMI is om de audio apart te sturen vanaf de pc. Dus dan voer je beeld (HDMI) en audio (wite en rood met in) apart de tv in. Intern wordt dat gekoppeld zodat je beeld en geluid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Dennis Lammers schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 15:24:
bij HDMI Analog Audio IN zit een witte en rode aansluiting, daaronder nog een keer een witte en rode aansluiting, maar dan met de tekst Audio OUT erbij, die moet ik dus hebben? :) Waarom zit die HDMI Analog Audio IN er dan op?
Zeker geen boekje bij je TV gehad :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

XeNeRgY schreef op zondag 11 april 2010 @ 22:27:
[...]Zeker geen boekje bij je TV gehad :|
Zeker de FAQ niet gelezen betreffende slechte replies :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
FeaR1986 schreef op maandag 12 april 2010 @ 00:39:
[...]

Zeker de FAQ niet gelezen betreffende slechte replies :+
Zeker dit topic niet gelezen? TS vraagt toch alleen maar zaken die voor de hand liggen / in 1 minuut op te zoeken zijn via google? Daarnaast wordt meerdere malen advies gegeven omtrent zijn vraag maar dit wordt klaarblijkelijk niet serieus genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Punt is en blijft dat dit soort opmerkingen gewoon niet gewenst zijn zoals te lezen valt in Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics. En als jij het topic door had gelezen dan had je mijn naam vaak genoeg voorbij zien komen. Plus dat het topic reeds was afgesloten aangezien we van de TS geen reactie meer hebben gehad en dan ga jij met een dergelijke opmerking het topic lopen kicken...

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.