Duikspullen winkels uit china vergelijkbaar met DX, CV etc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79532

Topicstarter
geen idee of er veel duikers op tweakers.net rond hangen, maar wat ik em afvroeg is of iemand duikspullen winkels uit china kent die een beetje vergelijkbaar zijn aan de goedkope winkels zoals DX en chinavasion. Veel duikspullen hebben een herkomst uit china (fins, masks, accesoires) die vervolgens onder een dure merknaam of OEM wereldwijd verkocht worden.

Google is een goede vriend, maar hiermee heb ik nog geen echte hits kunnen ontdekken op wat ebay stores na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-06 11:23
tvp, Ik duik ook. Ik heb de laatste keer spullen uit duitsland gekocht, maar wil dit wel even volgen of er wat uitkomt

Edit: mig29. tvp's zijn volgens mij iets van Fok! Wij hebben hier een hele mooie bookmark functie voor! Zet daarnaast even je DM functie aan, dan had ik je dit via dat medium kunnen melden ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 06-04-2010 13:09 ]

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-06 15:12
ik heb geen ervaring met duiken maar wel met DX. de kwaliteit van die spullen is om te huilen, maar het is erg goedkoop dus koop je het gewoon opnieuw. maar over wat voor duikspullen gaat het? want ik zou nooit vertrouwen op zulke spullen uit china.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-05 16:03
En hoe zit het met garantie enzo, want duik zelf ook, heb ook overwogen om spullen uit het buitenland te bestellen, maar toch niet maar gedaan, ivm garantie. En nu als er wat kapot is of vervangen moet worden kan ik snel langs de duikshop en meestal met korting als je vaste klant bent vervangend onderdeel mee krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Er zijn ook Nederlandse duik webwinkels die goedkoper zijn dan de lokale, zo heb ik een Suunto D6 besteld die nog goedkoper was dan een uit de US.

Verder zou ik bij de meeste duikspullen niet beknibbelen op een paar euro, aangezien zoals hierboven gezegd de meeste spullen slecht van kwaliteit zijn.

Eventueel kun je ook gewoon op ebay winkels kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79532

Topicstarter
ik denk dan ook niet aan een BC of tank, maar meer aan dingen zoals fins, mask, snorkel, kleine accesoires zoals torch, meshbags, clips, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57
Ik heb wel een duiklamp via Deakextrene. Geen idee of hij dicht is en blijft, moet er nog mee gaan duiken.
Maar ook ik houd me aanbevolen voor tips voor een goedkope (chinese) internetwinkel voor duikspul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06 13:35
Zoals ik erover denk: als je goed spul koopt kan je er vaak een lange tijd mee vooruit. Ook zoiets als een duikmasker, die koop ik liever in een winkel. Dan kan ik het passen en weet ik of het goed afsluit. Leuk dat het 2 tientjes goedkoper is via internet, maar als het dan niet past heb ik al mijn geld weggegooid.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57
Voor een masker geef ik je gelijk, dat wil je passen.
Maar er is spul zat waar alleen kwaliteit belangrijk is en dat je niet hoeft te passen.

Veel gerenommeerde bedrijven laten hun producten in China maken, waarom dan niet direct bestellen als dat mogelijk is en geld bespaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 12:16
Ik heb ooit duikspullen in Italië in het naseizoen gekocht. Daar doen ze meteen de helft of 2/3 eraf. Niet kinderachtig. Oa. Mares en Cressi worden daar gemaakt, niet in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06 13:35
Dan vraag ik me af hoeveel je er daadwerkelijk op kan besparen. Voor een paar tientjes is het me de moeite niet en ga ik liever naar een duikshop toe. Sowieso let ik toch altijd goed op wanneer er aanbiedingen of kortingsweekenden zijn bij bepaalde shops. Zeker wanneer je een complete set ineens haalt kan je daar veel voordeel uit halen.

Alles wat van levensbelang is onder water (alles wat er dus voor zorgt dat ik lucht krijg en blijf krijgen) koop ik sowieso liever niet als no-name in het buitenland. Opnieuw, waarom moeilijk doen over een paar tientjes als je weet dat je goed spul koopt van een bekend merk (waarbij je ook zeker bent van de garantie op de spullen als het van een goed merk is). Als er iets mee is, kan je makkelijk terug naar de duikshop om je garantie te claimen. Probeer dat maar eens te doen bij een chinese webwinkel.

Daarbij denk ik dat je aardig wat kwijt bent om e.e.a. uit te zoeken waar het spul precies vandaan komt en heb je ook nog de onzekerheid of het spul wel echt hetzelfde gerenommeerde spul is met enkel een ander labeltje eraan.

Maar goed, ik hou het topic in de gaten, ben benieuwd wat men tegenkomt. :P Iets als een gordel waar ik mijn losse loodblokken in kan doen, kán mogelijk wel interessant zijn bijvoorbeeld.

_@/'

Pagina: 1

Let op:
Graag alleen inhoudelijke reacties en geen reacties in de trant van "Ik ben ook erg benieuwd..."