FTP (+ webserver) server op Windows CE

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-er
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-09 12:55
Hallo,

Ik heb van iemand een thin client cadeau gekregen (HP T5000).

Om eens wat te gaan knutselen wil ik hier graag een ftp server op zetten, die data serveert van een usb stick of een externe usb harddisk. Dit hoeft ook niet superveilig te zijn, een gebruikersnaam en wachtwoord is voldoende, versleuteling e.d. hoeft voor mij niet omdat er toch niks belangrijks achter staat. Verder is dit ook om eens te kijken naar wat mogelijkheden.

Nu ben ik zelf heel hard op zoek gegaan naar een ftp server hiervoor, maar het enige dat ik kan vinden is een artikel op msdn over een "sample service" die je zelf kon verderontwikkelen, wel zie ik op de thin client een dll staan van een ftp server, maar die kan ik met services niet starten. Dit zal ook logisch zijn omdat dit geen volwaardige applicatie is (neem ik tenminste aan).

Kan iemand mij verder helpen hiermee?

Verder nog een andere vraag hierover, ik heb in een ander topic op dit forum (http://gathering.tweakers...ist_messages/1238451///ce) ook nog iets over een webserver gelezen met php erbij. Ook dat vindt ik wel interessant om eens mee te "stoeien". Nu is alleen mijn vraag, hoe kan ik deze op een thin client krijgen? Want voor dit op het HTC toestel te krijgen moest dit worden gedaan via Active Sync. Ik neem niet aan dat dit systeem voor een Thin Client zal bestaan, of wel?

Tot slot nog even ter info, de OS versie is Windows CE 5.04.595.9. Dit is gebaseerd op een HP image.

To Apple or not to Apple? That's the banana!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Probeer eens gewoon WAMP + Cerberus te installeren.
2 gratis software pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-er
Bedankt voor de reactie, maar beide pakketten zijn niet voor Windows CE (5) gemaakt.

Het gaat in mijn geval dus echt specifiek om een Windows CE (5) applicatie.

Als het echt niet anders kan wil ik ook wel eens met linux aan de slag gaan, maar dan wil ik niet een heel systeem voor de instalaltie op gaan zetten voor PXE boot. Dan zou ik graag een systeem willen dat ik kan installeren via een USB stick.

In dat geval, ik heb zelf de nodige kennis van Debian, dus die heeft dan wel een beetje mijn voorkeur. Maar hoe kan ik vanaf een Mac (snow leopard) een installatie image op een usb zetten, die zo minimaal mogelijk is voor gebruik op een thin client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:11

_AN

Een snelle zoekopdracht leverde dit op: http://www.freefloat.com/.../freefloat-ftp-server.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-er
Ik weet niet of ik iets verkeerd doe, maar ik krijg de melding "This is not a valid Windows CE application."

Deze melding krijg ik bij het rechtstreeks op het apparaat downloaden van de ftp server.

Moet ik dit soms op een andere manier er op zetten?