Merk/instelling cd-r voor afspelen cd-speler

Pagina: 1
Acties:

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Hi hier staat een oude stereoset, ik schat zo'n 20 jaar oud. Werkt nog perfect, leest alle cds behalve gebrande schijfjes die ik probeerde. wat onbekende cd-r'tjes werkten niet en cd-rw is ook onleesbaar.

ik ben van plan om cd-r schijfjes te kopen maar nou zit ik met het probleem dat de kans op succesvol afspelen ligt aan het merk cd-r, het merk cd-speler en de manier waarop het gebrand is. de leeftijd van de stereoset is het meest voor de hand liggend struikelblok mijn andere cd-spelertje leest alles wel gewoon. Toch is een cd een cd en als ik met 4x een audio cd brand op het goede merk dan zou die het moeten doen, niet?

bij voorbaat dank tweakers

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Merk van de cd is niet zo heel belangrijk, het gaat erom welke mediacode dat je hebt, dat bepaald voor een groot deel de compatibiliteit.

Maar de kans dat die speler gewoon geen enkele vorm van gebrande schijfjes pakt is natuurlijk aanwezig. Een gebrand schijfje is lang niet zo duidelijk als een echt geperst ding. En 20 jaar geleden waren die apparaten nu eenmaal niet gebouwd op schrijfbare schijfjes.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 12:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Bij voorkeur branden op 2x en dan met CD-R AUDIO...

Bij cd-r`s in first-gen cd spelers is vooral de pitch afstand bij aflezen belangrijk; afstand tussen de tracks, gap vergoten, is belangrijk, zodat ie het volgende nummer kan vinden.

Verder moet je er rekening mee houden, dat er door de jaren heen nogal wat veranderd/gerommeld is aan de kwaliteit van cd-r`s. De kwaliteit van een geperste cd ligt hoger en zo`n schijf is daardoor makkelijker uitleesbaar door de zwakkere (leeftijd, eerste rode) laser van de player.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Bedankt! ik zal eens wat gaan testen met de instellingen.