ATI 5770 HDMI naar TV. Geluid via TV?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:42

Chrisjuh_15

Facta non verba

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb mijn Ati Radeon via HDMI aangesloten op mijn TV. Nu wil ik dat als ik een video afspeel in XBMC dat er vanuit mijn TV geluid komt, en niet vanuit mijn 2.1 speakerset die op mijn PC monitor staat afgesteld.

Is dit eventueel op te lossen of moet ik er maar mee leren leven?
Gr. Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsloyez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-06 18:42
Normaal kan je dit in windows 7 (en anderen) gewoon aanpassen in Configuratiescherm-->Hardware en geluid-->Geluid.
Daar kan je de standaard speakers kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zo blijf je aan de gang met het switchen tussen afspeelapparaten. Slechtste verandering ooit sinds Vista en Microsoft doet er niks aan zodat naar alle audio devices het signaal gebroadcast wordt (zoals in XP).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

+ Je moet als device de Radeon selecteren, niet je geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezzmeister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07 04:15
Is toch in verband met Protected Audio Path en kopieerbeveiliging?
Kun je volgens mij weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat is weer iets anders. Dit is gewoon het gevolg omdat Microsoft het audio gebeuren heeft omgegooid sinds Vista. De geluidskwaliteit is erdoor omhoog gegaan maar kwa flexibiliteit/gemak is het echt een ramp! Superslecht systeem.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:36

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 00:19:
En zo blijf je aan de gang met het switchen tussen afspeelapparaten. Slechtste verandering ooit sinds Vista en Microsoft doet er niks aan zodat naar alle audio devices het signaal gebroadcast wordt (zoals in XP).
Waarom zou je dat ook naar alle apparaten willen? Dan is het huidige systeem handiger, een default afspeelapparaat, + dat elke applicatie gewoon zelf een apparaat kan aanspreken (dat dat laatste haast nooit geimplementeerd wordt in software is natuurlijk niet de schuld van Microsoft).

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijv omdat ik een Receiver heb die op de onboard SPDIF zit, PC speakers die analoog aangesloten zijn en een TV via HDMI. Dan ga ik toch niet steeds switchen als ik via een van die apparaten geluid wil horen 8)7 Echt ontzettend dom van Microsoft dat ze dit niet hebben zien aankomen. Mensen klagen steen en been over dit achterlijke systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:42

Chrisjuh_15

Facta non verba

Topicstarter
Bedankt allen, na wat gekloot met de instellingen werkt alles nu vlekkeloos :)
Pagina: 1