Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vrouw heeft een Nokia 5230. Ik wil dat zij, net als ik op m`n Nokia N97, onze email kan ophalen van ons Telfort account. Echter, kan ik geen SMTP server vinden van Ben. Moet ik dan de smtp server van T-Mobile gebruiken aangezien zij gebruik maken van dit netwerk ?
Heb BEN al benaderd met deze vraag maar kreeg een standaard " robot" antwoord waar ik niks mee kon.
Alvast bedankt voor de hulp !

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat heb je verder al geprobeerd om het probleem op te lossen? GoT is geen helpdesk, dus we verwachten wat eigen initiatief en inzet :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11 20:55

job

smtp is voor het verzenden van email. Voor het ophalen kan je gebruik maken van de pop3 server van telfort: pop3.telfort.nl

Voor het verzenden van je mail zal je waarschijnlijk de server van t-mobile moeten gebruiken. Maar bel eens naar ben en vraag het hen, gewoon bellen totdat je iemand bereikt die het wel weet.

[ Voor 44% gewijzigd door job op 04-04-2010 00:21 ]

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:48

Sorbo

Uw hulp in huis!

Heb je de gewone smtp server van telfort al geprobeerd? Ik kan zo snel even niet bedenken waarom dit niet zou moeten werken, maar dat kan natuurlijk ook aan het tijdstip liggen :z

Een ander alternatief zou zijn om je telfort mail door te laten sturen naar een gmail account, en deze vervolgens in te stellen op je telefoon. Dan kun je dus gewoon gebruik maken van de servers van google, dat hoort sowieso te werken ;)

Edit: hmm, je zit dan natuurlijk niet op het netwerk van telfort, zal daar wel mee te maken hebben, niet dan?

[ Voor 11% gewijzigd door Sorbo op 04-04-2010 00:23 ]

Verwijderd

Met SMTP stuur je, met POP ontvang je. Ontvangen mag van en naar vrijwel elk netwerk, verzenden mag meestal alleen binnen het eigen netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard heb ik zelf het e.e.a. geprobeerd, ook met de SMTP server van T-Mobile maar dat werkte niet.
Die Gmail oplossing van Sorbo lijkt me dan wel wat, bij gebrek aan een echte oplossing.
Alvast bedankt voor de snelle reacties van jullie !!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Probeer de POP servers eens ;)

[ Voor 146% gewijzigd door wasted247 op 04-04-2010 05:38 ]

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Stel als SMTP server eens smtp.gprs.t-mobile.nl in en test dan nog eens of je kunt versturen
Pagina: 1