Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De.Schurk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-04 08:47
Tweakers,
Ik zal eerst even vertellen wat ik nu heb uitgevoerd.
Ik heb een image gemaakt van mijn C: (XP) partitie dmv het programma Acronis.
Vervolgens heb ik de schijf geformateerd en nieuwe partities gemaakt. Op de C partitie heb ik Windows7 geinstalleerd. Vervolgens heb ik in Windows7 de aangemaakte image laten restoren op de D: partitie.

Bovenstaand is allemaal goed gegaan, via Win7 kan ik de bestanden ook benaderen. In Win7 heb ik de boot opties kunnen wijzigen en de WindowsXP die op D: staat toegevoegd. Wanneer ik nu de PC opnieuw start krijg ik netjes de boot opties, Windows 7 of WindowsXP kan ik kiezen. Wanneer ik voor de Windows XP optie kies krijg ik de volgende melding:

Ongeldige BOOT>INI
Er wordt nopgestart vanaf C:\windows\
NTDETECT is mislukt

De inhoud van mijn BOOT.ini[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\windows
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\windows="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

De XP optie zou op moeten starten vanaf D:\windows
Hoe zou ik dit voor elkaar kunnen krijgen?
De installatie staat op partitie 2, dit kan ik namelijk herleiden uit Acronis 2010.

Ik ben veel tegen gekomen op tweakers betreft BOOT.ini problemen, maar nergens kan ik achterhalen hoe ik eventueel de schijfletter kan wijzigen. Hoop dat iemand mij in de goede richting kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De.Schurk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-04 08:47
BTW, ik heb het volgende in Win7 uitgevoerd. Dit om de Windows XP optie toe te voegen aan BCDEDIT dmv CMD.

bcdedit /create {ntldr} /d "Windows XP"

bcdedit /set {ntldr} device partition=D:

bcdedit /set {ntldr} path \ntldr

bcdedit /displayorder {ntldr} /addlast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
als ik jou was zou ik het proberen met easybcd of soortgelijke tools, das een stuk makkelijker dan zelf gaan prutsen ;)

ik snap alleen niet waarom je het zo gedaan hebt? als je een partitie had gemaakt en je had je win7 op D gezet was je er toch ook geweest?

Desktop | Server | Laptop