hallo,
Ik heb +- 2 jaar geleden een complete pc gekocht bij een winkel waar ze hem hadden gebouwd.
Hier zit in:
Een AMD Athlon 4000+ x2 Brisbane
Een ECS 690gm-m2 moederbord in.
Het geheugen en cardreader zijn merkloos.
De dvd brander is een Lite-On, type nummer onbekend (IDE aansluiting)
Een Samsung 250GB harddisk in, typenummer ook onbekend (SATA aansluiting)
De CPU koeler is gewoon een AMD stock koeler.
Voeding is eentje van X-gear 400W
OS is Windows Vista Home Premium 32-bits.
Tot voorkort ging alles goed.
Maar nadat hij 3 uur met winrar bezig was (bestand van 30GB unrarren) is hij opeens langzamer, loopt vast/is langzaam met downloaden en installeren updates, temperatuur is niet meer te meten (hij geeft temps van -10 tot 10 graden aan, met core temp en real temp), heeft last van vastlopende boots en de cardreader reageert niet meer. Ik heb hem al opnieuw geinstalleerd, maar hierdoor neemt de snelheid alleen maar af.
Iemand een idee wat hier aan de hand is?
Hier nog wat meer informatie:
De temperatuur was voor die winrar gewoon goed af te lezen, maar nu niet meer.
Hij doet nu 4 uur over 100 updates downloaden en installeren, waarbij hij meerdere malen op het downloaden van de updates vastloopt, (het downloaden dan, de pc zelf niet).
de kabels van cardreader heb ik al gecheckt en zitten goed vast, en op andere pc werkt hij gewoon goed. Hij geeft wel stroom af (mijn harddisk start wel op maar windows geeft geen melding), de usb poorten van mijn moederbord werken wel, maar die uit mijn kast ook niet.
De bios is al geupdated maar hij heeft nog steeds regelmatig last van vastlopende boots.
Memtest geeft geen foutmeldingen bij geheugen.
Ik denk zelf dat of het moederbord stuk is, slecht contact maak met cpu of mijn cpu is doorgebrand (of een combinatie van die 3)
Ik durf het niet aan om met prime95 te testen, uit angst om hem nog verder stuk te maken.
Ik hoop jullie nu genoeg informatie te hebben gegeven om mij te helpen.
alvast bedankt
Ik heb +- 2 jaar geleden een complete pc gekocht bij een winkel waar ze hem hadden gebouwd.
Hier zit in:
Een AMD Athlon 4000+ x2 Brisbane
Een ECS 690gm-m2 moederbord in.
Het geheugen en cardreader zijn merkloos.
De dvd brander is een Lite-On, type nummer onbekend (IDE aansluiting)
Een Samsung 250GB harddisk in, typenummer ook onbekend (SATA aansluiting)
De CPU koeler is gewoon een AMD stock koeler.
Voeding is eentje van X-gear 400W
OS is Windows Vista Home Premium 32-bits.
Tot voorkort ging alles goed.
Maar nadat hij 3 uur met winrar bezig was (bestand van 30GB unrarren) is hij opeens langzamer, loopt vast/is langzaam met downloaden en installeren updates, temperatuur is niet meer te meten (hij geeft temps van -10 tot 10 graden aan, met core temp en real temp), heeft last van vastlopende boots en de cardreader reageert niet meer. Ik heb hem al opnieuw geinstalleerd, maar hierdoor neemt de snelheid alleen maar af.
Iemand een idee wat hier aan de hand is?
Hier nog wat meer informatie:
De temperatuur was voor die winrar gewoon goed af te lezen, maar nu niet meer.
Hij doet nu 4 uur over 100 updates downloaden en installeren, waarbij hij meerdere malen op het downloaden van de updates vastloopt, (het downloaden dan, de pc zelf niet).
de kabels van cardreader heb ik al gecheckt en zitten goed vast, en op andere pc werkt hij gewoon goed. Hij geeft wel stroom af (mijn harddisk start wel op maar windows geeft geen melding), de usb poorten van mijn moederbord werken wel, maar die uit mijn kast ook niet.
De bios is al geupdated maar hij heeft nog steeds regelmatig last van vastlopende boots.
Memtest geeft geen foutmeldingen bij geheugen.
Ik denk zelf dat of het moederbord stuk is, slecht contact maak met cpu of mijn cpu is doorgebrand (of een combinatie van die 3)
Ik durf het niet aan om met prime95 te testen, uit angst om hem nog verder stuk te maken.
Ik hoop jullie nu genoeg informatie te hebben gegeven om mij te helpen.
alvast bedankt