Toon posts:

Na aansluiten HDMI kabel geen volledig beeld meer (DVI wel)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik had een nieuwe monitor gekocht, deze aangesloten via DVI op m'n videokaart. Resolutie naar 1920x1080 gezet perfect beeld.

Nu heb ik er een HDMI kabel tussen zitten (HDMI -->HDMI) en nu krijg ik het scherm niet volledig over de monitor gevult.

Er blijft rondom ongeveer 1,5 cm zwart.

Iemand een idee?

Videokaart: ATI Radeon 5750 v2
Processor: Intel Core i7 860
Monitor: Medion x54000 (MD 20165)

Gr. Mark

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Heel simpel op te lossen eigenlijk :

In desktop rechter muis > Catalyst control center > Desktop & Displays > klik op het scherm dat het probleem heeft > Configure > Scaling Options > sleep de slider naar 0%.

Succes!

[ Voor 6% gewijzigd door Bonthouse op 03-04-2010 20:35 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Grote kans dat het niet aan de scalingoptions ligt. Ik had precies hetzelfde met een iiyama schermpje en een Radeon 4330. De oplossing was om de refreshrate van 59 naar 60Hz te forceren.

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
@Terw_Dan had je dit met een HDMI scherm of DVI?
Het komt denk ik omdat iedere monitor/tv die wordt aagesloten met HDMI, automatisch wordt gezien als TV en dat daarom het scaling gebeuren in werking komt.

Verwijderd

Topicstarter
Allen bedankt voor de snelle antwoorden!

Inmiddels is het gelukt met de scaling optie van "Bonthouse"

Wist niet waar deze optie zat..

Gr. Mark

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
hoi Mark,
ik zag forum dat je de Medion x54000 (MD 20165) hebt ik vroeg me af hoe hij bevalt ik denk erover om er eentje over te nemen van iemand.
Hoe is de kleurechtheid, de inkijkhoek enz. Verder vroeg ik me af of de standaard is die erbij zit bevalt? Zoals hij op het plaatje eruit ziet lijkt het niet alsof je veel kan instellen. Weet je of je de standaard eraf kan halen? En weet je misschien of de monitor een vesa aansluiting (4 schroefgaatjes achterop de monitor) heeft zodat je er een andere standaard onder kan zetten. Lijkt me voor een touchscreen wel fijn als je hem een stuk schuiner kan zetten of zelfs neer kan leggen.
Alvast bedankt!

groeten,
Menno
Pagina: 1