Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Parallel grafisch display op usb?

Pagina: 1
Acties:

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 09:02
Hallo medetweakers.

Sinds een aantal dagen ben ik in het bezit van een nieuwe pc. Blij dat ik was natuurlijk gelijk aan het modden geslagen en een grafisch display ingebouwd (had ik nog van mn vorige setup).

Dom als dat ik was in mijn enthousiasme had ik niet gekeken of mijn moederbord uberhaupt wel een lpt poort heeft. Inderdaad, niet dus.

Nu wil ik hem natuurlijk alsnog aansluiten en vroeg ik me af of het mogelijk is om m.b.v. een kabeltje of soldeerwerk het geval werkend te krijgen. Of misschien een pci kaart met een lpt erop :+

Adjust non olet, plerumque...

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Misschien dat een USB-LPT kabel ook werkt ?

Ey!! Macarena \o/

• 1nsane
ja daar heb ik inderdaad naar zitten kijken maar ik heb geen idee of dat werkt met aansluiten en om nu gelijk 25 eu uit te geven als ik twijfel of het werkt :)

• 1nsane
Ik ben inmiddels ook een simpel PCI-e kaartje tegen gekomen met een lpt poort erop. Ik denk dat dit de beste optie is maar ik weet niet of lcdstudio dat gaat begrijpen daar gaat het me eigenlijk om. Omdat lcdstudio de pulsen volgens mij direct doorzet over de parallele poort en ik niet weet of dat wel werkt met de allocatie i.c.m. een pci-e kaartje.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:47

Theo

moederbord

LCDstudio kan niet overweg met een usb-parallel converter. Die converters transformeren een parallelle printer in een usb printer. Met die verloopjes is het dus niet mogelijk om een (extra) parallelle poort te verkrijgen omdat het verloopkabeltje geen parallelle poort aanmaakt op de pc.

De pci kaart met een parallelle poort zal echter wel gewoon gaan werken. Deze poort is een 'echte' parallelle poort en geen converter zoals het usb verloopje dat wel is. Jouw moederbord en LCD studio kunnen hiermee gewoon overweg.

Heeft jouw moederbord op het bord zelf niet een header zitten voor een parallelle poort trouwens? Sommige moederborden hebben namelijk wel zo'n header zitten.

Edit: wat voor lcd heb je eigenlijk en wat wil je erop zetten? (En mocht je nog geen ervaring hebben met LCD studio, probeer de framerate van je scherm zo laag mogelijk te houden, de cpu wordt namelijk bij een hoge framerate relatief gezien best zwaar belast)

[ Voor 16% gewijzigd door Theo op 04-04-2010 16:24 ]

7400 Wp op het dak

Verwijderd

Je hebt zoiets nodig

• jediah
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-11 13:02

jediah

Wat vind je er nou zelf van?

Het kitje wat in de link van Hwg heb ik ook eens gebruikt, er snel te bouwen en weg te werken in je kast (kampte met het zelfde probleem als jou, bij mn oude linuxpc)

• 1nsane
Het gaat om een Asus Striker Extreme (socket 775) mobo, daar zit volgens mij geen header op, niet zo ver ik kan zien in ieder geval.

het gaat om een 128x64 pixel scherm (blauw backlight en witte pixels) destijds via htvision.com gehaald (site bestaat niet meer?). Het ging er mij even om inderdaad of het met zon pci-e of pci gevalletje mogelijk was om dus inderdaad die adressering goed te krijgen en deze als echte parallele poort te benaderen. Ik denk dus dat dat dan de beste oplossing is.

nog een vraagje tussendoor even, de backlight ledjes schijnen niet meer zo fel als voorheen, is het mogelijk die te vervangen of andere erbij te plaatsen (aangesloten op 5v van de molex bijv.?)

Pagina: 1