Toon posts:

Internet probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem met mijn wireless internet (van UPC, met een Netgear wnr2000 router). Tot kort geleden werkte het internet altijd feilloos, totdat er door een lek water in het modem was gekomen. Toen is er een monteur van UPC langsgekomen, modem vervangen en sindsdien doet het internet het weer. Maar niet naar behoren. Het lijkt alsof er iets mis is met de instellingen, want het internet (dan heb ik het over internetten, downloaden en andere dingen als bijv. xbox live gaan wel gewoon normaal) gaat erg langzaam, bij het switchen tussen sites moet ik altijd minstens 10 a 15 seconden wachten, en dan staat er links onderin de browser (chrome) 'host ontbinden'. Als ik eenmaal op een site ben (bijv. nu.nl) en ik klik op allerlei links dan gaat dat wel gewoon met normale snelheid, maar als ik dan ineen keer naar bijv. Facebook ga dan krijg ik weer 15 seconden een wit scherm met host ontbinden. Nu ben ik net aangekomen bij mijn ouderlijk huis, en ik had verwacht dat hij het hier wel gewoon deed, maar ook hier precies hetzelfde. Nu vermoed ik dus dat het aan de instellingen van mijn laptop (ik gebruik een Macbook) ligt. Via google heb ik al iets gevonden over OpenDNS, waarmee het wel zou moeten werken, maar ook daarmee gaat het niet sneller. Het lijkt wel alsof hij telkens naar een nieuwe DNS server zoeken?