[Fx/TB] Twee installaties na update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05:50

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Sinds ik op Windows 7 zit (althans, ik geloof dat de problemen toen begonnen) heb ik een probleem met zowel Firefox als Thunderbird, op zowel mijn laptop als mijn PC. Het probleem is heel simpel: elke keer als Firefox (of TB, maar ik ga maar even verder met Fx nu) met de melding komt dat er een update is, installeer ik die update, maar vervolgens staan er in mijn softwarelijst nu twee versies van Firefox geïnstalleerd - de oudere en de zojuist geïnstalleerde. Als ik één van die versies deïnstalleer, werkt Firefox niet meer, of het nou de oudere of nieuwere versie is. Ik moet dus beide versies deïnstalleren en dan het installatiebestand van de nieuwste versie runnen om maar één versie geïnstalleerd te hebben, maar dat is me te veel werk elke keer :P

Het leek me een probleem dat wel meer mensen zouden hebben, maar zoeken op GoT of Google heeft me niks opgeleverd. Het enige wat misschien leek op een soort van oorzaak was de Firefox 2 pagina, waarop staat dat als ik geen schrijftoegang heb tot de schijf waarop Firefox geïnstalleerd staat, updaten niet mogelijk was. Voor zover ik weet heb ik die toegang echter wel, dus dat is ook niet echt een oplossing.

Iemand hier enig idee waar dit door zou kunnen komen ? Heb weinig zin om voor elke kleine versie-update Firefox (en Thunderbird...) opnieuw te moeten installeren...

Specs:

Windows 7 professional x64
Firefox 3.6.x
Thunderbird 3.0.x

Aangezien het op zowel mijn laptop als PC gebeurt, denk ik niet dat het veel zin heeft om die specs hier neer te zetten, maar mocht je ze toch nodig hebben, laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93798

Wat bedoel je met mijn Software Lijst? Je start menu? De lijst met programma's in het configuratiescherm? (Control Panel\All Control Panel Items\Programs and Features)

Je Start Menu lijkt me uitgesloten (screenshot) ... tenzij er bij jou versie nummers achter verschijnen?

In het configuratiescherm vind ik nu ook wel 2 versies (screenshot) maar ik zou me daar geen zorgen over maken, zolang het er geen 100 worden :) , waarschijnlijk ergens een kleine bug die ze vroeg of laat wel zullen fixen in een update ... zolang Firefox werkt en altijd de meest recente versie opstart (wat ook logisch is, de installatie folder heeft ook geen versie nummer C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox) niets om druk over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Ik bedoelde inderdaad Programs & Features. Het werkt wel allemaal en de nieuwste versie start denk ik ook wel (heb eigenlijk nooit gecontroleerd), maar ik hoef al die versies niet in die lijst. Ze brengen elke week wel een nieuwe update uit, staan er na twee maanden al acht versies in. Dan Thunderbird ook nog, dus dan zit je al op zestien... Bovendien heb ik het idee (maar misschien zit dat alleen tussen mijn oren) merk ik op mijn laptop dat Firefox relatief heel langzaam wordt als er twee versies Firefox op staan. Ik snap niet goed hoe dat kan, want je hebt maar één installatiemap en daarin worden bestanden natuurlijk overschreven, maar als het kan wil ik die dubbele (lees: oude) installaties weg hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:20

F.West98

Alweer 16 jaar hier

als ik jou was zou ik gewoon alle versies verwijderen en dan de nieuwste via mozilla.com downloaden

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Dat kan natuurlijk wel, maar ik heb geen zin om dat wekelijks te doen..