Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• adesign
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 19:06
Hey allemaal,

Ik mag binnenkort een lease auto uitzoeken en wil natuurlijk als geen ander een zo laag mogelijke bijtelling gaan betalen. Ik vraag me af of de bwm 1 serie ook onder de 20% bijtelling valt. Ik weet dat je verschillende types hebt zoals bijvoorbeeld diesels en benzines. Dat maakt mij niet zo veel uit. Mijn vraag is is er een bmw 1 serie die onder de 20% bijtelling valt?

ps. Ik lees verschillende dingen op het internet dat ze wel en niet onder de 20% bijtelling vallen.

Bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door adesign op 03-04-2010 17:56 ]

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:37
Klik

Makkelijker kan niet, denk ik?! :)

[ Voor 48% gewijzigd door -elw00d op 03-04-2010 17:56 ]

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 22:19
Nee, vanaf 2010 valt de BMW 1-serie niet meer onder de 20% bijtelling (behalve als je nog een 2009 model weet te vinden, die valt er nml nog net wel onder)

"De CO2-uitstoot van deze 1-series voor modeljaar 2010 komen door specifieke aanpassingen voor de Euro5-testcyclus op 143 g/km en dat is net boven de grens van 140 g/km die de Nederlandse fiscus hanteert voor 20% bijtelling. Daarom heeft BMW nog speciaal voorraad ingekocht van modeljaar 2009, die wel met 20% bijtelling te rijden is"

http://www.autovandaag.nl...ing-voor-bmw-1-serie.html

[ Voor 7% gewijzigd door sverzijl op 03-04-2010 17:58 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
Staar je ook niet blind op het percentage bijtelling. 20% van 30.000 is net zoveel als 25% van 24.000 euro. En BMW's hebben geen erg lage cataloguswaarde.

Neemt niet weg dat een 1-serie een heerlijke auto is.die ik ook met 25% over 32.000 graag rij :)

• adesign
Duidelijk jah dat het alleen om de oude modellen gaat. De vraag blijft echter wel of de oude modellen nog wel te verkrijgen zijn? Iemand een idee hoe je hier achter kan komen. Nederlandse BMW importeur bellen ofzo? Of gewoon langs de garage gaan.

Maar stel ik vind er een bij bijvoorbeeld de BMW dealer in Amsterdam. Dan is het nog maar de vraag of ik aan mijn lease maatschappij kan aangeven of ik juist dat model bij de dealer in Amsterdam kan bestellen. Denk dat niet alle leasemaatschappijen dit toelaten omdat sommige vaste leveranciers hebben om kortingen te kunnen krijgen. Kun je ook zelf aangeven waar je hem wilt bestellen of de bouwjaar bepalen?

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 13:35

Stoffel

Engineering the impossible

adesign schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:19:
Duidelijk jah dat het alleen om de oude modellen gaat. De vraag blijft echter wel of de oude modellen nog wel te verkrijgen zijn? Iemand een idee hoe je hier achter kan komen. Nederlandse BMW importeur bellen ofzo? Of gewoon langs de garage gaan.

Maar stel ik vind er een bij bijvoorbeeld de BMW dealer in Amsterdam. Dan is het nog maar de vraag of ik aan mijn lease maatschappij kan aangeven of ik juist dat model bij de dealer in Amsterdam kan bestellen. Denk dat niet alle leasemaatschappijen dit toelaten omdat sommige vaste leveranciers hebben om kortingen te kunnen krijgen. Kun je ook zelf aangeven waar je hem wilt bestellen of de bouwjaar bepalen?
Je mag vaak wel zelf een offerte laten maken bij een dealer. Het is alleen nog maar de vraag of dat goedkoper uitvalt, omdat een leasemij redelijk veel korting krijgt.

Verwijderd

bijna een gevalletje www.google.nl dit..

ps: als ik je een advies mag geven: Audi A3 sportback heeft meer 20% bijtelling motoren en is de mooiere van de 2 vind ik.

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:38

Gast1981

room with a moose!

adesign schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:19:
Wat Stoffel al zegt, vaak kan je bij de leasemaatschappij gewoon een offerte van de dealer inleveren. Je zou dus eerst even moeten navragen of je zelf de dealer mag kiezen, en dan bij de dealer(s) langs kunnen gaan om te vragen naar die 2009 modellen. Als ze die nog kunnen bestellen, dan kunnen ze er ongetwijfeld een offerte van opmaken voor je.

Verwijderd

bel naar je lease maatschappij. zij weten over het al gemeen redelijk goed wat er leverbaar is.

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb al meerdere topics gezien waarin nou niet echt duidelijk is wat je doel is?
Ben je milieubewust of prijsbewust?
Ik vermoed het laatste, want anders had je wel een 14% auto op je lijstje staan.
En als je prijsbewust bent, snap ik het volgende totaal niet:
adesign schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:51:
Ik weet dat je verschillende types hebt zoals bijvoorbeeld diesels en benzines. Dat maakt mij niet zo veel uit.
Ik ga geen prijzen opzoeken maar het maakt jou niet uit of je in een benzineauto van 25.000 of een diesel van 30.000,- rijdt? Want je ziet toch wel in dat als de Diesel op 20% zit en de Benzine op 25% dat dat per saldo dan niks uitmaakt voor je hè?

En als je dat niet uitmaakt, zou ik mooi die A4 nemen!
Maakt het je wel uit, dan zou ik gezien je salaris, eens kijken naar een auto's met een lagere cataloguswaarde of met een nog lagere bijtelling. Maar goed, heb je liever een statusauto, dan zou moet je dat doen natuurlijk. Maar dan zou ik alsnog kijken naar: "welke auto vind ik mooi en betaal ik per maand het minst voor".

• adesign
Gast1981 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:56:
[...]

Wat Stoffel al zegt, vaak kan je bij de leasemaatschappij gewoon een offerte van de dealer inleveren. Je zou dus eerst even moeten navragen of je zelf de dealer mag kiezen, en dan bij de dealer(s) langs kunnen gaan om te vragen naar die 2009 modellen. Als ze die nog kunnen bestellen, dan kunnen ze er ongetwijfeld een offerte van opmaken voor je.
Wat is het voordeel om zelf bij de dealer te gaan bestellen? Stel je ziet op de website van de leasemaatschappij een prijs van 30000. En bij de dealer heb je onderhandeld en mag je m voor bijvoorbeeld 28000 kopen. Gaat je leasebedrag of bijtelling dan omlaag?

En de cataloguswaardes die je op de websites ziet van een leasemaatschappij. Staan die vast, of zou het ook zo kunnen zijn dat ze de auto goedkoper kunnen bestellen bij een partner leverancier?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

adesign schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:26:
[...]

Wat is het voordeel om zelf bij de dealer te gaan bestellen? Stel je ziet op de website van de leasemaatschappij een prijs van 30000. En bij de dealer heb je onderhandeld en mag je m voor bijvoorbeeld 28000 kopen. Gaat je leasebedrag of bijtelling dan omlaag?
Jij koopt niets, dat doet de leasemij. Hooguit kun je wat gratis extra's bedingen als de leasemij (op jouw aangeven) bij deze dealer besteld. Het maakt voor je bijtelling dus niets uit. De catalogusprijs is leidend, niet de prijs waar de auto daadwerkelijk voor verkocht wordt.
En de cataloguswaardes die je op de websites ziet van een leasemaatschappij. Staan die vast, of zou het ook zo kunnen zijn dat ze de auto goedkoper kunnen bestellen bij een partner leverancier?
Catalogusprijsen staan vast en deze zijn leidend voor de bepaling van de hoogte van je bijtelling.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-11 22:43

Jeroen V

yadda yadda yadda

Gaat je leasebedrag of bijtelling dan omlaag?
Zoals Question Mark terecht aangeeft gaat de bijtelling altijd over de cataloguswaarde, het maakt niet uit wat het aanschafbedrag is geweest. (dit zijn overigens wel vragen die je met 10 seconden Googelen gemakkelijk zelf had kunnen vinden)
Sommige leasemaatschappijen geven de optie dat je zelf de dealer mag aanwijzen, of dat de leasemaatschappij de dealer aanwijst. Nadeel van zelf een dealer kiezen is dat het over het algemeen duurder is. Oftewel, de leasemaatschappij weet betere kortingen te bedingen dan jij

• adesign
Jeroen V schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:28:
[...]

Zoals Question Mark terecht aangeeft gaat de bijtelling altijd over de cataloguswaarde, het maakt niet uit wat het aanschafbedrag is geweest. (dit zijn overigens wel vragen die je met 10 seconden Googelen gemakkelijk zelf had kunnen vinden)

[...]

Sommige leasemaatschappijen geven de optie dat je zelf de dealer mag aanwijzen, of dat de leasemaatschappij de dealer aanwijst. Nadeel van zelf een dealer kiezen is dat het over het algemeen duurder is. Oftewel, de leasemaatschappij weet betere kortingen te bedingen dan jij
Ok, dat de lease maatschappij meer korting krijgt dan mij is duidelijk. Maar wat merk ik daar van? Helemaal niks toch. Ik zal evenveel voor de bijtelling en het leasebedrag betalen.

Voordeel is dat als ik zelf naar de dealer ga, dat ik er nog wat extra/betere accessoires (navigatiesysteem, bekleding, velgen, schuifdak, etc) bij krijg. Toch?

• sverzijl
adesign schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:34:
[...]
Ok, dat de lease maatschappij meer korting krijgt dan mij is duidelijk. Maar wat merk ik daar van? Helemaal niks toch. Ik zal evenveel voor de bijtelling en het leasebedrag betalen.
Ik neem aan dat je een bepaald leasebudget hebt. Als jij een non-preferred dealer kiest waar de leasemij minder korting krijgt, dan zal de leaseprijs hoger zijn en moet je mogelijk (meer) bijbetalen als je daardoor (verder) boven je leasebudget komt.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Inderdaad, hoe goedkoper de leasemij kan inkopen, des te lager het uiteindelijke leasebedrag gaat worden.

Volgens directlease scheelt dit voor een Golf Station 9 euro in de maand (verschil eigen dealerkeuze / directlease kiest de dealer). Stel dat je buiten je leasebudget valt dan zul je dit bruto moeten betalen (da's ongeveer 5 euro netto per maand). Uitgaande van een looptijd van 48 maanden kost dat je dus 240 euro.

Als je dus voor meer dan 240 euro aan accessoires kunt bedingen zou het met dit rekenvoorbeeld uitkunnen om zelf een dealer uit te zoeken. Vergis je echter niet in wat je kunt bedingen, de meeste leasemij's knijpen de dealers al behoorlijk uit en veel marge is er dus al niet meer. Ik lees in je post dat je het hebt over navigatiesystemen, leren bekleding en dergelijke, maar ik ben bang dat je dat wel kunt vergeten....

Let ook even op dat veel leasemaatschappijen werken met zogenaamde voorkeursdealers waar men overkoepelende afspraken mee heeft. In zo'n geval heb je helemaal geen dealerkeuze en ben je verplicht om bij een bepaalde dealer te bestellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Question Mark op 09-04-2010 09:49 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

[...]

Voordeel is dat als ik zelf naar de dealer ga, dat ik er nog wat extra/betere accessoires (navigatiesysteem, bekleding, velgen, schuifdak, etc) bij krijg. Toch?
Stel je hebt 800 leasebudget (ex brandstof)
Voor 800 koop je een 118d executive zonder opties, waarde 37.000 (ik noem maar wat getallen)

Je regelt vervolgens met de dealer een korting van 2000 euro.
Doe je verder niets dan krijgt de leasemij 2000 euro korting, en betalen zij dus 35.000 aaan de dealer, jij betaalt dan nog steeds 25% over 37.000 euro aan bijtelling.

Maar je kan door die korting ook 2000 aan opties nemen, je leasebedrag blijft dan nog steeds 800 euro.

Kortom: regel jij een korting bij de dealer, dan rijd jij een mooiere auto voor hetzelfde leasebedrag.
Echter: veel opties laten de catalogswaarde wel omhoog gaan, dus betaal je wel meer bijtelling.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:51:
[...]
je regelt met de dealer een korting van 2000 euro.

doe je niets dan krijgt de leasemij 2000 euro korting, en betaald dus 35000 aaan de dealer, jij betaalt dan 25% over 37000 euro aan bijtelling.
Je vergeet even dat die 2000 euro korting wel (gedeeltijk) verekend wordt met het leasebedrag.

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Nee tuurlijk niet..... Het lijkt me toch vrij logisch dat de leasemaatschappij hun leaseprijs bepalen aan de hand van de aanschafprijs, onderhoudskosten, toekomstige inruilwaarde. Dus een hogere aanschafprijs zal direct resulteren in een hogere leaseprijs. Je denkt toch niet dat ze iets gratis weggeven???

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Kortom: regel jij een korting bij de dealer, dan rijd jij een mooiere auto voor hetzelfde leasebedrag.
Alleen als je een hogere korting weet te krijgen, en de kans dat je dat gaat lukken is nihil.
Echter: veel opties laten de catalogswaarde wel omhoog gaan, dus betaal je wel meer bijtelling.
Over alles wat af-fabriek gemonteerd is wordt bijtelling berekend. Alles wat door de delaer na levering wordt gemonteerd wordt niet in de bijtelling verrekend.

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:12
Als je luxe wilt rijden voor een beperkt bedrag ben je bij BMW aan het verkeerde adres kan ik je vertellen. Ik ben overigens mijn hele leven al een enorme fan van BMW.

En als je dan toch veel waarde hecht aan de luxe.. neem dan een Seat Leon
Seat Leon 1.6 TDI Ecomotive Technology Businessline High a 26.790
of de benzine versie:
Leon 1.4 TSI Ecomotive Technology Businessline High a 23.990
Hier kun je de uitrusting checken.

Volgens mij kun je geen luxere auto vinden voor zo'n bedrag. De binnenruimte is ook erg goed te noemen. Zelfs met 4x jongens van +/- 1.95 in de auto heb je niets te klagen. Probeer dat eens in de 1 serie ;)

Ok... het is geen BMW 1 serie, en zo rijdt ie ook niet nee...

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:01
Of ga voor een Skoda Octavia.
Veel luze voor minder geld.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Appie Heijn schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:18:
Als je luxe wilt rijden voor een beperkt bedrag ben je bij BMW aan het verkeerde adres kan ik je vertellen. Ik ben overigens mijn hele leven al een enorme fan van BMW.

En als je dan toch veel waarde hecht aan de luxe.. neem dan een Seat Leon
Seat Leon 1.6 TDI Ecomotive Technology Businessline High a 26.790
of de benzine versie:
Leon 1.4 TSI Ecomotive Technology Businessline High a 23.990
Hier kun je de uitrusting checken.

Volgens mij kun je geen luxere auto vinden voor zo'n bedrag. De binnenruimte is ook erg goed te noemen. Zelfs met 4x jongens van +/- 1.95 in de auto heb je niets te klagen. Probeer dat eens in de 1 serie ;)

Ok... het is geen BMW 1 serie, en zo rijdt ie ook niet nee...
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 08:42:
bijna een gevalletje www.google.nl dit..

ps: als ik je een advies mag geven: Audi A3 sportback heeft meer 20% bijtelling motoren en is de mooiere van de 2 vind ik.
Dan ga ik toch ook liever voor een A3 dan een Leon om eerlijk te zijn. Wel iets duurder maar meer te vergelijken met een BMW 1 imho
Ook 20% dus dat zit wel goed.

Money for nothin' and your chicks for free

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Jeroen V schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:13:
[...]
Over alles wat af-fabriek gemonteerd is wordt bijtelling berekend. Alles wat door de delaer na levering wordt gemonteerd wordt niet in de bijtelling verrekend.
Als je zelf de dealerkeuze hebt, dan is dat 2e misschien wel interessant. Misschien is de dealer over te halen om bepaalde opties pas na levering voor je te monteren om ze zo buiten het leasebedrag en de bijtelling te houden. Zo niet, dan kijk je toch een dealer verder? ;)

Wat ik alleen niet snap.. sommige af-fabriek accessoires drijven het leasebedrag zover omhoog dat je ze beter zelf had kunnen aanschaffen over 4 jaar gerekend. Hoe is zoiets überhaupt mogelijk??
[...]
...als ik zelf naar de dealer ga, dat ik er nog wat extra/betere accessoires (navigatiesysteem, bekleding, velgen, schuifdak, etc) bij krijg. Toch?
Euhm, ik weet hoe filantropisch jouw dealer is, maar ik denk dat je je niet rijk moet rekenen qua mogelijkheden bij een nieuwe auto ;) Je mag wel lullen als Brugman om zelfs maar een autoradio erbij te krijgen voor nop tegenwoordig. Tenzij je goede connecties hebt, dan is er vast meer mogelijk.

• adesign
Jah ik heb wel connecties. Een aantal vrienden van mij zijn auto verkopers bij (Mercedes, Audi, Opel/Chevrolet, Ford). Helaas niet bij BMW. Maar als ik ze meeneem kunnen ze er vast wel wat leuks van maken.

Ik was laatst bij de BMW dealer en vroeg om de levertijd van een bmw 1 serie (116d Corporate Lease (3d) 116pk , goedkoopste uitvoering) kaal zonder extra's. Ik gaf aan dat ik op het internet altijd lees dat het maanden lang duurt. Hij gaf aan dat ik me daar niet druk over hoef te maken. Binnen een paar weken (+- 3 a 4) heb je hem. Daarnaast vroeg ik ook of het voordeliger is voor mij om bij de dealer te bestellen. Hij gaf aan jawel, ik kan er wel wat leuks van maken. Klonk nog heel vaag. Wat is leuk maken :?

Kan deze levertijd kloppen of zijn dit verkooppraatjes? Iemand enig idee wat de levertijd is?

[ Voor 15% gewijzigd door adesign op 09-04-2010 11:42 ]

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

adesign schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:40:
Daarnaast vroeg ik ook of het voordeliger is voor mij om bij de dealer te bestellen. Hij gaf aan jawel, ik kan er wel wat leuks van maken.
Zou ik ook zeggen als ik dealer was. Je gaat als dealer toch niet roepen dat je beter ergens anders kunt bestellen?

Je hebt in aardig wat topics veel vragen gesteld over het leasen van auto's en tarieven. Vraag nu gewoon eens wat verschillende offertes op (via je werkgever) bij de leasemij waar jullie bij leasen. Je ziet dan vanzelf wel wat de leaseprijsen doen met en zonder vrije keuze.

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Binnen 3 á 4 weken leveren is meestal een voorraadauto bij de dealer. Dus het kan wel.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Het is een verkoper... you do the math. Ik zou ze nooit op hun blauwe ogen vertrouwen.
"Er iets leuks van maken" klinkt inderdaad erg vaag... liever heb ik een leuke aanbieding op papier ;)

Wat betreft de levertijd; tja, als nèt jouw uitvoering/kleur op voorraad is dan hoeft het niet lang te duren.
Maar om eerlijk te zijn klinkt het allemaal net iets te mooi, heb het vermoeden dat hij je gewoon binnen probeert te hengelen, en als het straks knopen doorhakken wordt dat het verhaal dan ineens minder rooskleurig is. Althans, zo komt het op mij over nu.

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Gast1981 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:41:
Wat ik alleen niet snap.. sommige af-fabriek accessoires drijven het leasebedrag zover omhoog dat je ze beter zelf had kunnen aanschaffen over 4 jaar gerekend. Hoe is zoiets überhaupt mogelijk??
Opties die na de leasetermijn niet voor een hogere inruilwaarde zorgen zal je over het algemeen vrijwel volledig in je leasetarief terugvinden.

Ik heb zelf (na levering) een iPod interface laten inbouwen die inclusief arbeid en onderdelen 850 euro kostte. Dat bedrag werd volledig over de resterende periode uitgesmeerd.

(jaja, je moet wat voor je muziek over hebben ;))

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Jeroen V schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:23:
[...]

Opties die na de leasetermijn niet voor een hogere inruilwaarde zorgen zal je over het algemeen vrijwel volledig in je leasetarief terugvinden.
Die tijd is helaas al grotendeels geweest... Heb achteraf cruisecontrol in laten bouwen (€ 650) en de leaseprijs ging met € 13,55 per maand omhoog (red: das 100% afschrijving), terwijl de restwaarde toch echt stijgt van cruisecontrol.

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Dat ze tot nagenoeg 100% afschrijving worden uitgesmeerd kan ik me voorstellen bij bepaalde opties. Echter via een online calculator leek het soms zelfs boven de 100% uit te komen, alsof bepaalde opties de restwaarde juist lager lieten uitvallen. Dat vond ik zeer vreemd... Is het in bepaalde gevallen niet beter om zelf de accessoire aan te schaffen en in te bouwen? Buiten de leasemij om zegmaar.
Jah ik heb wel connecties. Een aantal vrienden van mij zijn auto verkopers bij (Mercedes, Audi, Opel/Chevrolet, Ford). Helaas niet bij BMW. Maar als ik ze meeneem kunnen ze er vast wel wat leuks van maken.
Begrijp ik nu goed dat jij autoverkopers van andere merkdealer wilt meenemen naar de BMW dealer in de hoop méér korting/opties af te dingen? Ik ben uitermate benieuwd naar de uitkomsten hiervan.

• sverzijl
Hij gaf aan jawel, ik kan er wel wat leuks van maken. Klonk nog heel vaag. Wat is leuk maken :?
Anders bel je hem gewoon ff op en vraagt hem of ie dit 'leuks van maken' kan concretiseren. Heeft weinig zin om dat aan ons te vragen ;)

Verwijderd

Als een dealer er iets leuks van maakt dan is het altijd wat leuks voor hem.

En wat hij leuk vind is: Voorraadauto's wegdoen, en laten die inderdaad nou heel toevallig snel leverbaar zijn. :P
Pagina: 1